![]() |
Taalergernissen:
1. Me als bezittelijk voornaamwoord i.p.v. mijn natuurlijk.
Me moeder komt zo effe langs. 2. Sex i.p.v. seks. 3. Zo wie zo i.p.v. sowieso. 4. Onjuist spatiegebruik. Het is Joost den Draaijerrotonde. 5. Alszijnde i.p.v. als of zijnde. 6. Hun hebben of nog erger hunnie hebben. 7. Onnodig gebruik van Engelstalige woorden. 8. Ik ben het meisje die iedere dag haar haar zwart blondeert. 9. En dan besef ik me dat.... 10. Toen ze zo oud waren als mij. ![]() |
Mensen die de werkwoord-jij vorm niet kennen en er dan nog over gaan opscheppen dat zij zogezegd juist zijn en de rest verkeerd. :lol: :rofl:
|
Citaat:
|
efffe is ook een taalfoutje, echt jaren '90 turbotaal. |
Salamalekoum ipv Salam Aleikum.
|
![]() |
![]() |
Mag ook het omgekeerde hier gepost worden ?
'Secondelang' moeten schrijven i.p.v. 'secondenlang' ? Waarom jij je echter ergert aan 'sex'.... ? Ik schrijf dat ook zo, en of dat nu 'seks' moet zijn of niet, ik blijf dat zo schrijven. Die godverdomse klotetaalregelveranderaars kunnen voor mij de boom in, samen met hun 'koekenpannen' en andere gedrochten. |
'Dit is jou dossier' in plaats van 'Dit is jouw dossier'
'Ik heb dit dossier aan jouw gegeven' in plaats van 'Ik heb dit dossier aan jou gegeven'. Zeer merkwaardig, hoe vaak dit soort fouten systematisch worden gemaakt. |
Citaat:
|
- Zeuven ipv zeven
- cereven ipv caravan of sleurhut - flet ipv flat of appartement - hartstikke - ... |
Citaat:
|
Soms kun je er om lachen:
![]() |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be