Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Religieuze waanzin in Paraguay (https://forum.politics.be/showthread.php?t=218140)

Zipper 5 mei 2015 15:18

Religieuze waanzin in Paraguay

Tienjarig zwanger meisje (na misbruikt te zijn geweest door haar stiefvader) mag geen abortus plegen !!! :roll:

Dat het lichaam van zo'n piepjong kind compleet naar de kloten is na een zwangerschap, is voor die overheid blijkbaar ondergeschikt aan hun achterlijke overtuiging.
Een nekschot voor al die regeringsleden is de enige logische reactie die mij te binnen schiet. :evil:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150505_01664353
http://www.gva.be/cnt/dmf20150505_01...rtus-ondergaan

Guinevere 5 mei 2015 15:52

Correctie: katholieke waanzin.

Zipper 5 mei 2015 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 7643625)

alle religies zijn pure waanzin.

De schoofzak 5 mei 2015 16:04

Tut tut, de katholieken en andere sekteleden weten dat:
het was de wil van god.

Wij goddelozen, wij weten van geen kloten.

.

Athelas 5 mei 2015 16:15

Citaat:

Ja want de Islam zou de woorden en daden van de profeet indachtig, direct overgaan op abortus. Dat mensen altijd de Islam meetrekken in dat slecht beeld over religies opgetrokken door de katholieken, is echt onbegrijpelijk.

cookie monster 5 mei 2015 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7643582)
Tienjarig zwanger meisje (na misbruikt te zijn geweest door haar stiefvader) mag geen abortus plegen !!! :roll:

Ik vind dat ze dat recht heeft !!
Die diarreepa z'n spellement afkappen is ook ok !!!!

Ik meen al een hele tijd nog zo'n geval gelezen te hebben !!

De schoofzak 6 mei 2015 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Athelas (Bericht 7643662)
Ja want de Islam zou de woorden en daden van de profeet indachtig, direct overgaan op abortus. Dat mensen altijd de Islam meetrekken in dat slecht beeld over religies opgetrokken door de katholieken, is echt onbegrijpelijk.

De islam voorziet voor deze gevallen een bijzonder rabiate vorm van abortus:

de steniging van het onschuldige meisje.

.

Piero 6 mei 2015 12:31

@De schoofzak
Stenigen van een zwanger meisje van 10 is ook een vorm van abortus.
Hallo Guinevere?

Athelas 6 mei 2015 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7644661)
De islam voorziet voor deze gevallen een bijzonder rabiate vorm van abortus:

de steniging van het onschuldige meisje.

.

Uiteraard zonder verdoving want dat zou de foetus kunnen schaden.

Jan van den Berghe 6 mei 2015 19:39

Citaat:

Beschouwt de islam abortus dan als iets wat moreel goed te praten valt?

Jan van den Berghe 6 mei 2015 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 7643843)
Ik vind dat ze dat recht heeft !!

Ooit al eens wat dieper nagedacht? U geeft hier blijkbaar een minderjarige het absolute recht te oordelen of leven en dood van een ongeboren kind. Dat kan blijkbaar wel, maar stemmen mag zo'n minderjarige dan weer niet... Bij gebrek aan inzicht e.d.

Zipper 6 mei 2015 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7645211)
Ooit al eens wat dieper nagedacht? U geeft hier blijkbaar een minderjarige het absolute recht te oordelen of leven en dood van een ongeboren kind. Dat kan blijkbaar wel, maar stemmen mag zo'n minderjarige dan weer niet... Bij gebrek aan inzicht e.d.

Over gebrek aan inzicht gesproken, wat als het tienjarig meisje het niet overleeft (een mogelijkheid die zelfs de wereldgezondheid WHO heeft geopperd) ??

Jan van den Berghe 6 mei 2015 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7645222)
Over gebrek aan inzicht gesproken, wat als het tienjarig meisje het niet overleeft (een mogelijkheid die zelfs de wereldgezondheid WHO heeft geopperd) ??

In een andere draad heb ik daar al over geschreven.

Ooit gelezen?

Zipper 6 mei 2015 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7645233)
In een andere draad heb ik daar al over geschreven.

Ooit gelezen?

zeg gewoon dat je niet wenst te antwoorden, wegens te gênant, ipv dat soort leugenachtige uitvluchten.

De schoofzak 6 mei 2015 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7645211)

Zo'n opmerkingen zijn de oorzaak dat ik geëvolueerd ben van neutraal tegenover godsdiensten (zo van: 't kan me niet schelen waar anderen wel of niet in geloven, het raakt mijn kouwe kleren) naar anti-godsdient.

.

Jan van den Berghe 6 mei 2015 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7645339)
zeg gewoon dat je niet wenst te antwoorden, wegens te gênant, ipv dat soort leugenachtige uitvluchten.

Hoezo? Waar haalt u dat vandaan? Mij valt toch echt wel op hoe u voortdurend oordeelt zonder enige kennis van zaken en het liefst onmiddellijk mensen in bepaalde hoekjes plaatst.

Jan van den Berghe 6 mei 2015 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7645346)
Zo'n opmerkingen zijn de oorzaak dat ik geëvolueerd ben van neutraal tegenover godsdiensten (zo van: 't kan me niet schelen waar anderen wel of niet in geloven, het raakt mijn kouwe kleren) naar anti-godsdient.

.

En wat is er "mis" aan die "opmerkingen"?

Zipper 6 mei 2015 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7645357)
Hoezo? Waar haalt u dat vandaan? Mij valt toch echt wel op hoe u voortdurend oordeelt zonder enige kennis van zaken en het liefst onmiddellijk mensen in bepaalde hoekjes plaatst.

het gaat hier verdomme om een tienjarig kind die het risico loopt die zwangerschap niet te overleven (dixit de wereldgezondheidsorganisatie WHO) :roll:

Jan van den Berghe 6 mei 2015 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7645365)
het gaat hier verdomme om een tienjarig kind die het risico loopt die zwangerschap niet te overleven (dixit de wereldgezondheidsorganisatie WHO) :roll:

En?

Weet u ondertussen wat ik in de draad "abortus" hierover geschreven heb? Of beschuldigt u mensen zonder enige grond?

De schoofzak 6 mei 2015 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7645358)
En wat is er "mis" aan die "opmerkingen"?

Een gebrek aan elementaire menselijkheid !!
Schandelijk !!!

.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be