![]() |
folteren als wraak voor diefstal
http://www.hbvl.be/cnt/dmf20150508_0...el-met-uitstel
Ze breken uw kluis open en ze pikken uw geld. Ok dat is diefstal en moet streng bestraft worden. Er wordt ook 15 maand cel gevraagd voor de dief, wat mij billijk lijkt. Maar om dan iemand met benzine te overgieten en een bijtend product over zijn voeten te smijten, daar mag je voor mijn part lang voor de in de bak te gaan. Waar zaten die horeca lullen met hun verstand ? Gewoon staande houden en de politie bellen was geen optie ? |
Beetje buitenproportioneel is het wel, ja.
|
Wie zijn gat verbrandt moet op de blaren zitten.
|
Voor dit soort vormen van eigenrichting zouden ze de effectieve maximumstraf moeten vorderen.
|
Citaat:
|
Het is gewoon dom van die idioten die er nu mee wegkomen met een lichte straf.
Langs de andere kant, de gefolterde -waarschijnlijke inbreker-, staat net niet met naam en adres en faceboek pagina in de krant, terwijl de folteraars met moeite "uitbaters" genoemd worden. Wat mogen we daar nu weer van denken? |
Citaat:
|
Sharia
|
Geen genade!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als het gerecht niet goed werkt , dan zal de bevolking een zelf-recht vormen .
Dus het gerecht werkt niet , akkoord ? Dus pek en veren , lynchpartijen , handje kap zullen terug opduiken . Misschien niet de fout zoeken bij slachtoffers ? |
Citaat:
De dief, ja, daar moeten we in ons hart kijken, misschien hadden zijn kinderen geen eten. In dat geval moeten we nog een tweede kans geven, vergeven en vergeten, met de hand over het hart strijken en onszelf gelukkig prijzen dat we zulke miserie zelf niet meemaken. |
Citaat:
|
Citaat:
Die ga je voor het gerecht brengen . En rovers zijn slachtoffers ? |
Citaat:
Als dat niet wraakroepend is weet ik het ook niet meer. Folteren klinkt sadistisch en disproportioneel, maar ik heb er geen enkele moeite mee als de eigenaar de dader neerschiet. |
Citaat:
|
Citaat:
Misschien had de uitbater dat geld nodig om zijn kinderen naar school te sturen ? Moeilijke vragen hé . |
Citaat:
Als die maar € 60.000 waard is valt daarover nog te discussiëren als ik jou zo hier lees. Weet jij overigens wat men betaalt als iemand het leven laat tijdens een ongeval ? Is niet veel meer over het algemeen....dus.... |
Citaat:
Maar aan de andere kant vind ik wel dat zoiets moet kunnen. Het "sociale contract" is dat iedereen zich aan de regels houdt. Ik besteel U niet, en ik pleeg geen geweld op U, omdat gij U ook contractueel gebonden hebt om mij niet te bestelen, en op mij geen geweld te plegen. Als iemand zich niet aan de regels houdt jegens mij, dan beschouw ik dat dat contract tussen mij en hem geschonden is, en dus verbroken. Dan moet ik mij ook niet meer aan dat contract houden. Dan zijn er geen regels meer tussen hem en mij, zou ik denken. De eerste die de regels overtreedt, verbreekt het contract, en dan is vanaf dan alles toegelaten, he. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:53. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be