Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Waar men joodse kinderen mee hersenspoelt in de Hebreeuwse school (foto) (https://forum.politics.be/showthread.php?t=218296)

Stormram 10 mei 2015 00:14

Waar men joodse kinderen mee hersenspoelt in de Hebreeuwse school (foto)

Nietzsche 10 mei 2015 00:22

Israël is een religieus land, ja.

Piero 10 mei 2015 10:24

@Stormram
Zieke geesten hebben God nodig.
Fundamentalistische leugens.

lombas 10 mei 2015 11:43

In Chinese schoolboeken stond tot diep in de jaren 2000 nog vermeld dat homoseksualiteit een perverse ziekte was.

Om maar te zeggen...

Nietzsche 10 mei 2015 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 7650027)
In Chinese schoolboeken stond tot diep in de jaren 2000 nog vermeld dat homoseksualiteit een perverse ziekte was.

Om maar te zeggen...

Nog steeds en in landen als de VS is het ook niet veel beter.

lombas 10 mei 2015 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7650028)
Nog steeds en in landen als de VS is het ook niet veel beter.

Het is er nu aan het uitgaan. Chinese media censuren echter nog steeds en masse positieve afbeeldingen van homoseksualiteit (gelukkig uitziende koppels, fora, ...).

Buiten de steden wil je echter als homo niet leven in dat land...

Nietzsche 10 mei 2015 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 7650033)
Het is er nu aan het uitgaan. Chinese media censuren echter nog steeds en masse positieve afbeeldingen van homoseksualiteit (gelukkig uitziende koppels, fora, ...).

Buiten de steden wil je echter als homo niet leven in dat land...

Achja, dat wil je in Brussel ook niet.

Ben nogal allergisch voor het onterecht zwart maken van bepaalde landen. Je wordt als homo ook niet gelukkig in de conservatieve plekken van de VS, Kanaleneiland (Utrecht) enz.

lombas 10 mei 2015 11:54

Wel ja, dat was een beetje mijn initiële achtergrond bij de reactie op de draadstarter ook.

Zipper 10 mei 2015 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 7650027)

Om maar te zeggen...

Oh maar, ik denk dat "onze" Jan VDBerghe daar eigenlijk ook zo over denkt.
Ik herinner mij althans quotes van hem in de verschillende "anti-holebi draden" die dit forum rijk is, waarin hij het over "genezen" had, ja zelfs over duivel-uitdrijvingen.

Nietzsche 10 mei 2015 11:57

Kijk eens aan, de antitheïst van dit forum maakt het direct persoonlijk.

Nietzsche 10 mei 2015 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 7650047)
Wel ja, dat was een beetje mijn initiële achtergrond bij de reactie op de draadstarter ook.

Al met al is er natuurlijk wel een verschil tussen een land dat volk heeft dat geen sympathie heeft voor homoseksuelen (die heb je overal) en een land dat actief in de schoolbanken onderwijst dat homoseksualiteit pervers is.

lombas 10 mei 2015 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7650054)
Al met al is er natuurlijk wel een verschil tussen een land dat volk heeft dat geen sympathie heeft voor homoseksuelen (die heb je overal) en een land dat actief in de schoolbanken onderwijst dat homoseksualiteit pervers is.

Uiteraard... Al heb ik in Tel Aviv menig homokoppel gezien (en meestal nog knappe gasten ook, niet van die vieze jeansjasdragende bleke oorbelkaalkoppen die je in 't stad tegenkomt).

Want ik dek me alvast in vooral er hier een schoolboek uit een orthodoxe Israëlitische school wordt getoond waarin hetzelfde staat.

lombas 10 mei 2015 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7650050)
Oh maar, ik denk dat "onze" Jan VDBerghe daar eigenlijk ook zo over denkt.
Ik herinner mij althans quotes van hem in de verschillende "anti-holebi draden" die dit forum rijk is, waarin hij het over "genezen" had, ja zelfs over duivel-uitdrijvingen.

Jan Van Den Berghe is vrij om te denken wat-ie wil, net zoals iedereen in dit land. Hij is ook zelfs vrij om de meeste dingen uit te spreken en plein publique wat-ie wil.

Heerlijk hé, die vrijheid? Dat steekt precies bij jou hé?

Nietzsche 10 mei 2015 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 7650064)
Uiteraard... Al heb ik in Tel Aviv menig homokoppel gezien (en meestal nog knappe gasten ook, niet van die vieze jeansjasdragende bleke oorbelkaalkoppen die je in 't stad tegenkomt).

Want ik dek me alvast in vooral er hier een schoolboek uit een orthodoxe Israëlitische school wordt getoond waarin hetzelfde staat.

Je moet verder ook niet vergeten dat de antipathie jegens homoseksuelen ook vaak is vanuit het gezins-denken (volksuitbreiding).

Dat is voornamelijk zo in landen als Rusland (vanuit de politiek).

lombas 10 mei 2015 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7650070)
Je moet verder ook niet vergeten dat de antipathie jegens homoseksuelen ook vaak is vanuit het gezins-denken (volksuitbreiding).

Dat is voornamelijk zo in landen als Rusland (vanuit de politiek).

Uiteraard.

In China blijkt het ook veel aanvaardbaarder te zijn als je getrouwd bent en een kind hebt grootgebracht en je dan een lover on the side hebt dan dat je er echt voor uitkomt.

Dat kunnen wij in ons Westers kopje natuurlijk moeilijk inbeelden.

Nochtans zie ik de processen-verbaal nog steeds voor me die ik doornam in het Rijksarchief van Anderlecht over een man die eind negentiende eeuw zijn vrouw aangaf bij de politie omdat ze overdag het bed deelde met de buurvrouw. Dat werd weggelachen.

Zipper 10 mei 2015 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 7650067)
Jan Van Den Berghe is vrij om te denken wat-ie wil, net zoals iedereen in dit land. Hij is ook zelfs vrij om de meeste dingen uit te spreken en plein publique wat-ie wil.

Heerlijk hé, die vrijheid? Dat steekt precies bij jou hé?

Dat geldt dan ook voor die Chinezen waar gij het over had.

Nietzsche 10 mei 2015 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 7650083)
Uiteraard.

In China blijkt het ook veel aanvaardbaarder te zijn als je getrouwd bent en een kind hebt grootgebracht en je dan een lover on the side hebt dan dat je er echt voor uitkomt.

Dat kunnen wij in ons Westers kopje natuurlijk moeilijk inbeelden.

Nochtans zie ik de processen-verbaal nog steeds voor me die ik doornam in het Rijksarchief van Anderlecht over een man die eind negentiende eeuw zijn vrouw aangaf bij de politie omdat ze overdag het bed deelde met de buurvrouw. Dat werd weggelachen.

?

Wat is dat dan wel? als er ergens de meningen zijn verdeeld over hoe een relatie eruit moet zien, dan is dat wel in het westen.

Jay-P. 11 mei 2015 05:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7650116)
? Wat is dat dan wel? als er ergens de meningen zijn verdeeld over hoe een relatie eruit moet zien, dan is dat wel in het westen.

? Huh... say again?

lombas 11 mei 2015 06:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7650087)
Dat geldt dan ook voor die Chinezen waar gij het over had.

Uiteraard.

Het mooie van vrije meningsuiting voorstaan is dan ook dat je daarom nog niet alle meningen evenzeer waardeert of ondersteunt.

Guinevere 11 mei 2015 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stormram (Bericht 7649503)

Daarom zijn er ook maar bijster weinig joden op deze wereld. :)

15 miljoen... is zoals een speld in een hooiberg.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be