![]() |
Treinverkeer van en naar Brussel sterk verstoord
Ja maar wat voor oenen zijn die machinisten nu feitelijk ?
Is dat nu zo moeilijk om niet door een rood licht te rijden ? En ook de ingenieurs van de nmbs ? In een vliegtuig hebben ze al zo lang een automatische piloot. Google heeft sebiet auto's die zelf veilig in het verkeer kunnen rijden. Maar automatisch beletten dat een trein door een rood licht rijdt, dan zit er niet in. En een soort van voorbereid veiligheidsplan om een verkeerd gereden trein uit de pijp van de noord-zuid-verbinding te loodsen, moet dat zo'n gevolgen hebben ? titel: Treinverkeer van en naar Brussel sterk verstoord link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150511_01674165 Citaat:
|
Citaat:
Daar kan google ook over meepraten. Hun zelfrijdend auto heeft ook regelmatig vergelijkbare problemen. Raakt de automatische piloot in de war (door een voetganger bijvoorbeeld) dan stopt die auto ook gewoon. |
het is natuurlijk Brussel-Centraal waar er maar 3 van de 6 sporen beschikbaar zijn, niet Brussel-Noord.
|
Liever vertraging vanwege dat automatisch systeem dan een ongeval omdat er geen systeem was. Maar hoe kan 1 trein ervoor zorgen dat 3 sporen niet gebruikt worden?
|
Citaat:
In Brussel-Centraal heb je 6 sporen. 3 die richting Brussel-Noord gaan en 3 richting Brussel-Zuid. |
Ja, ik ben nu geen volle debiel en ik snap wel 't een en 't ander,
maar met zoveel gevolgen zo lang ... kom zeg. . |
Citaat:
Bij een seinoverschrijding moet de machinist vervangen worden. Nu duurt het een poosje voor je een nieuwe machinist ter plekke hebt (die kunnen immers niet vliegen), en dan heb je al gauw de situatie dat een trein zo drie kwartier geblokkeerd staat. En dat dit de spits in de war doet lopen is inderdaad niet mis. Vergelijk het met de luchtvaart. Er hoeft maar een vliegtuig bij een landing bijvoorbeeld een klapband te hebben en de hele luchthaven is ook een paar uur dicht... Of er kantelt weer eens een vrachtwagen op de Brusselse grote ring... Of er zinkt een schip in het kanaal... Onze samenleving is nu eenmaal complex, en dus gaat het af en toe grondig fout. |
Citaat:
Zouden ze dat dan ook best doen bij De Lijn ? En bij private bussen ? Bij vrachtwagens ? En mochten ze nu eens zeggen dat die machinist ten minste nog mag doorrijden pakt tot het volgend station, zodat de reizigers kunnen uitstappen ... Nu, 't is een veligheidsmaatregel. Lijkt me dus wel erg streng. Toch om blind en altijd zomaar toe te passen. . |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be