![]() |
Doordenkertje
Ik heb een probleem , een zwaar probleem .
Mijn belastingsbrief is nog niet toegekomen , de meeste hebben hem al gehad . Anderzijds , vorig jaar heeft mijn verzekeringsagente mijn brief elektronisch ingevuld , of ze mijn gewone papieren brief daarvoor heeft nodig gehad heeft weet ik niet . Misschien krijg ik simpelweg geen brief meer door dat elektronisch gedoe . Je kan ook zeggen , vraag het aan u agente maar die zit op Aruba , deels met mijn geld . |
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Inloggen op tax on web. Ik krijg al jaren geen belastingbrief meer omdat ik alles electronisch doe.
Het is effectief ook erg handig: je hebt hulpmodules die je helpen bij het juiste bedrag in te vullen. Bij vooringevulde gegevens vind je een knopje naar je loonfiches/documenten waaruit de ze gegevens hebben gehaald. En bovenal: je kan een eerste berekening doen waardoor je al weet hoeveel je gaat terugkrijgen. In het verleden vulde je de papieren aangifte aan en kon je met een programmamatje (vaak een diskette) uw belastingen uitrekenen. Dit is veel minder omslachtig. |
Aha , probleem opgelost .
Ik krijg de indruk dat mijn kennissenkring wat ouwbollig wordt , eerst hier eens gevraagd te lande , ze doen het hier nog allemaal klassiek , niemand kon mij helpen . Mijn bejaarde buur zijn belastingsbrief komt zelfs automatisch ingevuld toe en dan stuurt hij hem nog eens terug ook . |
Alhier ook nog niks gezien....tegen wanneer moet dat teruggestuurd zijn ?
|
Zeer verraderlijk, dat elektronisch gedoe.
Verleden jaar was ik het bijna vergeten, omdat ze gewoon niets meer sturen. En als echte liberaal vergeet ik graag mijn belastingen. |
Citaat:
De enen betasten uw ballen bij 't fouilleren, de anderen rippen uw portefeuille.... |
Citaat:
|
Eens je 1 maal elektronisch je belastingen hebt aan gegeven is er geen weg meer terug. Ik heb daar miserie met gehad toen ik geen internet meer had. Kon ik met mijn pas en gegevens en te laat op een openbare computer mijn ding gaan doen. Iets wat ten stelligste afgeraden wordt. Ik had nochtans het jaar ervoor aangegeven dat ik de aangifte terug op papier wenste. Blijkbaar stond het vakje dat ik toen aanvinkte er gewoon voor de show. In ons vrij land wordt je gedwongen door overheid, banken, syndicussen, werkgevers, directe omgeving... om virtueel te bestaan of niet te bestaan.
|
:rofl:
Vandaag is voor het eerst in jaren m'n belastingbrief terug op papier toe gekomen. :) |
Citaat:
Het eerste jaar was dat wel even schrikken want in augustus beseften wij plots dat we nog belastingen hadden ingevuld. Gelukkig is mijn verzekeringsagent ook boekhouder ofzo en hij heeft dus tijd tot ergens half oktober. |
Citaat:
Maar dat moet mijn verzekeringsagente oplossen . Het leven kan mooi zijn , eens lief in de ogen van een vrouw kijken en ze doen alles . Anderzijds , korting op mijn verzekeringen heb ik nog niet gekregen . |
Citaat:
Anderzijds , als de overheid verplicht om iets elektronisch te doen , geen weg terug . Tegen bejaarde mensen zonder PC gaan ze zeggen , laat het de buren doen of bij u bank . |
Het doet me wel deugd te zien dat er nog mensen zijn die van electronica niet alle heil verwachten.
|
Citaat:
Trouwens, als de brief toekomt, zijn de belastingen reeds betaald. Dan is't moment om 't een en 't ander terug te vorderen. |
Ik heb ook nog geen belastingbrief gekregen. Eerst trok ik het me niet aan maar hier op dit forum maken ze me bang, zie! :shocked!:
|
Citaat:
""" Uw elektronische aangifte moet uiterlijk op woensdag 15 juli om middernacht ingediend zijn. Vult u uw belastingbrief liever op papier in? Dat kan, maar dan moet uw aangifte al op 30 juni toegekomen zijn in het scanningscentrum van de FOD Financiën.""""" Dus als we dat pampier tegen eind mei nog niet in de bus hebben gekregen....toch efkes bellen of mailen naar 't belastingskantoor...... ;-) |
Er is toch iets van regeling dat boekhouders ofzo tot oktober hebben om alles elektronisch in te voeren eh?
Of is dat (zegt dat het ni waar is eh!!) afgeschaft? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be