![]() |
herziening kadastraal inkomen
Blijkbaar heeft de regering weer geld geroken.
N-VA'er Homans belooft alvast een onderzoek naar de mogelijkheid tot herziening van de KI... Ik stel alvast voor dat huizen gelegen in multiculturele buurten een extra hoge waardering meekrijgen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
En de brave, huisbezittende, middenklasse Vlaming wordt weer droog in de kakker gepakt
|
Men vergeet blijkbaar weer eens de gemeentelijke opcentiemen die wél regelmatig verhogen en in veel gemeenten nu al flink boven 1000% (duizend jawel) liggen.
Zal men bij optrekken van KI de opcentiemen dan verminderen en gemeenten in het failliet duwen ? Of ze behouden en woningeigenaars in het failliet duwen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik wacht af; voorname fiscologen hebben de idee intussen reeds goedgekeurd en dat zijn nu toch echt niet de slaafjes van de fiscus. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ook bij verbouwingen wordt het KI aangepast. Men kan dus het huidige geïndexeerd niveau als het nieuwe KI nemen en klaar is kees. 5 minuten werk en men is van dat jaarlijks terugkerend gezaag vanaf. |
Als ik mijne brief van de "grondbelasting" eens goed bekijk zie ik daarop gemeentelijke opcentiemen, gewestelijke opcentiemen en provinciale opcentiemen staan.
In feite wordt het bedrag al regelmatig aangepast naargelang die opcentiemen. Of ben ik verkeerd. |
Duidelijk dat de belgicisten en traditionele fans geen tax shift willen.:roll:
|
Een paar suggesties om een acceptabele herziening door te voeren:
-Het is een belasting op een fictief inkomen, die we vanaf nu met fictief geld mogen betalen. -Van een belastbaar inkomen mag eerst de kosten om het te verwerven afgetrokken worden. Alle kosten die we dus maakten om het huis te verwerven, moeten in mindering kunnen gebracht worden. Elk jaar een renovatietje, of een opknapbeurt, een verbouwinkje, of een likje verf, of.... en we trekken er nog voor terug. |
Weer een massa thuislozen, bedelaars erbij ... dit gaat enkel de huurprijs omhoog jagen.
|
Herziening naar leefbaarheid, en epb waarden sociale woningen zou al een stuk beter zijn
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:53. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be