Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Teitelbaum slachtoffer van extreem verbaal antisemitisch gewel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=218388)

Drukazz 12 mei 2015 17:50

Teitelbaum slachtoffer van extreem verbaal antisemitisch gewel

Citaat:

Volksvertegenwoordiger Teitelbaum slachtoffer van extreem verbaal antisemitisch geweld

De Brusselse volksvertegenwoordiger en auteur Viviane Teitelbaum (MR) werd in het verleden meerdere keren het slachtoffer van antisemitische beledigingen, maar enkele dagen geleden was zij het doelwit van een wel bijzonder antisemitisch bericht dat aan haar kantoor in Ixelles werd toegezonden.

“Het anonieme bericht dat voor mij bestemd was en geschreven werd op een computer,” vertelde een onthutste mevrouw Teitelbaum, “opende aldus met ‘Joods Krapuul‘ en vervolgde met in hoofdletters ‘Uw vriend’ met daaronder een foto van Israël’s premier Benjamin Netanyahu afgebeeld als Adolf Hitler met de opdruk ‘SS‘ op de kraag van zijn hemd, en daaronder de woorden ‘Gaza = Auschwitz!‘ en ‘Dieven, moordenaars, leugenaars, gedegenereerden‘ en besloot met ‘aan de Belgische Joden, medeplichtigen en medewerkers!”

http://joodsactueel.be/2015/05/11/vo...itisch-geweld/
Niet de eerste keer en wellicht ook niet de laatste keer dat Joden in Brussel op deze manier aangepakt worden. Benieuwd wat het CGKR gaat doen...

Nietzsche 12 mei 2015 17:52

Scheldwoorden naar je hoofd krijgen, verschrikkelijk. De aardbeving in Nepal is er niets bij.

Drukazz 12 mei 2015 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7652629)
Scheldwoorden naar je hoofd krijgen, verschrikkelijk. De aardbeving in Nepal is er niets bij.

En daarom moet dit maar getolereerd worden?

Nietzsche 12 mei 2015 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7652655)

Als jij dit niet wil tolereren, dan moet je dat vooral niet doen.

Denk alleen dat je geen leven hebt als je je druk maakt om onfatsoenlijk gedrag van mensen.

Amon_Re 12 mei 2015 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7652627)
Niet de eerste keer en wellicht ook niet de laatste keer dat Joden in Brussel op deze manier aangepakt worden. Benieuwd wat het CGKR gaat doen...

Is dat extreem? Serieus?

Indomitable 12 mei 2015 18:33

If you can't stand the heat stay out of the kitchen.

Zeus 12 mei 2015 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7652655)

Het is geen bedreiging; wat mij betreft dus wel.

Wapper 12 mei 2015 19:19

Had ik toch wel Turtelboom gelezen zeker!

Spitting Image 12 mei 2015 19:23

:oops:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 7652704)
Had ik toch wel Turtelboom gelezen zeker!

Ik ook. :lol:

Drukazz 12 mei 2015 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7652690)
Het is geen bedreiging; wat mij betreft dus wel.

Niet akkoord. Antisemitisme heeft geen plaats in onze samenleving en moet met wortel en tak uitgeroeid worden.

Nietzsche 12 mei 2015 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7652712)
Niet akkoord. Antisemitisme heeft geen plaats in onze samenleving en moet met wortel en tak uitgeroeid worden.

Dat jij tegen vrijheid van meningsuiting bent, weet men hier al langer.

Amon_Re 12 mei 2015 20:23

Citaat:

Ik lees daar geen antisemitisme in, enkel een aanklacht van wat Israël uitsteekt in de Gaza strook.

Drukazz 12 mei 2015 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 7652825)
Ik lees daar geen antisemitisme in, enkel een aanklacht van wat Israël uitsteekt in de Gaza strook.

De Gaza strook vergelijken met een uitroeiingskamp en Netanyahu vergelijken met Hitler? Geen antisemitisme? Are you even serious? :lol: :lol:

Amon_Re 12 mei 2015 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7652835)
De Gaza strook vergelijken met een uitroeiingskamp en Netanyahu vergelijken met Hitler? Geen antisemitisme? Are you even serious? :lol: :lol:

Ja. Men noemt dat overdrijven. Overdrijven is nog steeds iets anders dan antisemitisme. De vergelijking mag dan (al dan niet) dom zijn, het is geen antisemitisme, in tegendeel, men beroept zich op de horror van het antisemitisme om een ander horror aan te tonen.

Wapper 12 mei 2015 20:42

Citaat:

Moet ik de cijfers posten van het aantal Gazaanse burgerslachtoffers vs het aantal Israelis, of ga jij het doen? Dat potje moet steeds gedekt blijven natuurlijk, liever wat verontwaardigd komen zeiken over ene madam Teitelbaum die wat gefroisseerd is. Gewoon pathetisch.
Dat is een hobby van u zeker? Echt boeiend...

Indomitable 12 mei 2015 20:57

Asjeblieft zeg... sommige mensen zijn al gekwetst als je 'verkeerd' naar ze kijkt. "Je hebt me gekwetst" is één van de meestgebruikte gereedschappen van manipulators om hun zin door te drijven. Regelmatig gekwetst worden, hoort bij het leven. Als je daar niet tegen kunt, dan leer je het maar.

De schoofzak 13 mei 2015 06:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7652627)

Voor mij is de vraag:
is er iemand bezorgd dat dergelijk taalgebruik wel eens een voorbode zou kunnen zijn van effectieve geweldpleging.

Zou er iemand vanwege politie en/of justitie zich daar één moer van aantrekken ?

.

fox 13 mei 2015 07:52

Citaat:

Neen. Hier op dit forum is het ook al Godwin wat de klok slaat als kleinlinks weer eens geen argumenten heeft, dat heeft niks met antisemitisme te maken, gewoon met pure domheid.

Sneaky 13 mei 2015 08:21

Citaat:

Ofwel ben je voor vrijheid van meningsuiting ofwel ben je dat niet. Er zit ook wel ergens (goed verborgen) een grond van waarheid in wat er geschreven wordt. Hetgeen Israel uitspookt in Gaza is verwerpelijk. Daarom alle Joden gaan haten getuigt van weinig intellectuele vaardigheden, maar dat is een ander verhaal.

En wat antisemitisme betreft, Joden zijn zelf de grootste racisten die er rondlopen. Alles wat niet Joods is is goy en minder waard dan een hoopje stront. Met zo een instelling is het niet verwonderlijk dat je haat over je heen krijgt. Zolang de Joodse gemeenschap zich zo opstelt zullen er altijd dit sort reacties bestaan. 3e wet van Newton is hier van toepassing lijkt me.

Dus als je antisemitisme met wortel en tak wil uitroeien zal er van beide kanten verandering moeten komen...

Sneaky 13 mei 2015 08:36

Citaat:

Maar als het over de NVA gaat dan mag de vergelijking met Hitler wel gemaakt worden? Selectieve verontwaardiging...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be