Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Enkel kunstmeststof toelaten op akkers . (https://forum.politics.be/showthread.php?t=218560)

The Syndrome 15 mei 2015 18:18

Enkel kunstmeststof toelaten op akkers .

Rijd ik deze middag op een smalle boerenweg achter een boer met beerkar , begint dat spel te lekken , mijn banden splet splet splet en het was niet van de regen .
Dat lek verergerde , heel de weg zag bruin tot de boer afsloeg op zijn akker .
Ik ben niet gestopt om hem op zijn kloten te geven , dat stonk daar naar levensgevaarlijke gassen .
Zoiets kan niet , ik heb mijn auto moeten wassen , werd onpasselijk van de stank enkel kunstmeststof biedt een alternatief .

Eduard Khil 15 mei 2015 18:22

Voor mij goed, maar dan mogen de boeren wel al hun mestoverschotten dumpen in uw tuin

The Syndrome 15 mei 2015 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7656811)
Voor mij goed, maar dan mogen de boeren wel al hun mestoverschotten dumpen in uw tuin

Kunstmest blijkt zelfs goedkoper dan organische mest , het mestoverschot gratis weggeven aan arme landen en we zijn er .
Zei er net ene , had je deze middag in het slijk gereden , je auto zag zo vuil .
Ik antwoorde niet .

Eduard Khil 15 mei 2015 18:35

Gewoon dumpen in sossenwijken. Ze kunnen er hun huis mee bouwen zoals in den afrique

maddox 15 mei 2015 18:51

Blijkt dat kunstmest alleen wel goed groeiende planten oplevert, die minder voeding bevatten dan gecombineerd bemeste planten.

The Syndrome 15 mei 2015 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7656845)
Blijkt dat kunstmest alleen wel goed groeiende planten oplevert, die minder voeding bevatten dan gecombineerd bemeste planten.

Je brengt me op een idee , de Oostbloklanden produceren meer door onze mest , ze werken goedkoper , wij importeren hun voeding aan lage prijzen .
Hier zit een econoom .

maddox 15 mei 2015 19:23

Transport is een detail nietwaar.

Bof, ik heb mijn aardbeien liever met bruine suiker.

BigF 15 mei 2015 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome (Bericht 7656807)
Rijd ik deze middag op een smalle boerenweg achter een boer met beerkar , begint dat spel te lekken , mijn banden splet splet splet en het was niet van de regen .
Ik ben niet gestopt om hem op zijn kloten te geven , dat stonk daar naar levensgevaarlijke gassen .
Zoiets kan niet , ik heb mijn auto moeten wassen , werd onpasselijk van de stank enkel kunstmeststof biedt een alternatief .

Je had natuurlijk ook de levensgevaarlijke gassen kunnen trotseren en die boer gaan wijzen op dat lek.
Die ziet zijn mest ook liever op zijn akker dan op weg of op jou auto.
Alhoewel, een beetje stront op iemands auto is ook wel lachen natuurlijk, ma soit, je weet wat ik bedoel.

BigF 15 mei 2015 19:45

Of we sluiten stallen aan op de riolering (Kan je koeien niet leren doortrekken?) en gaan zelf op een akker schijten.
Je verkoopt je mestoverschot aan een lokale boer en je levert op een akker in de buurt.
Kassa!!

Fille van de Foor 16 mei 2015 03:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome (Bericht 7656821)
het mestoverschot gratis weggeven aan arme landen

https://www.youtube.com/watch?v=koEuTOPz8EY

Pandareus 16 mei 2015 07:24

Mestoverschotten en alle andere overtollige stront ==> Madouplein 8 bus 9 te 1210 Brussel

De schoofzak 16 mei 2015 08:12

Citaat:

Meneer is van 't stad zeker ?

Als ge achter een tracteur met beerkar hangt, moogt ge nooit claxonneren om die mens op te jagen.
Ik denk dat het veiliger is voor jou, om met je auto binnen de kleine ring te blijven.

.

cookie monster 17 mei 2015 03:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7657416)
Mestoverschotten en alle andere overtollige stront ==> Madouplein 8 bus 9 te 1210 Brussel

Wat moet ik me daar bij voorstellen ?? :? 8O :lol:

duveltje382 17 mei 2015 04:06

Hergebruiken van stront,goede zaak medunkt :-D

quercus 17 mei 2015 05:43

Syndrome heeft van land- en tuinbouw blijkbaar weinig kaas gegeten. Natuurlijke mest is zeer goed voor het in standhouden van het micro-leven in de bodem. Het zijn niet zozeer de planten die gevoed moeten worden maar wel de grond. Wie uitsluitend kunstmest gaat gebruiken krijgt op de langere termijn een schrale gemineraliseerde grond. Een gezonde grond bevat miljarden micro-organismen waarin de planten gedijen. Het mooiste voorbeeld zijn de bossen waar onafgebroken de natuur zelf zorgt voor organisch materiaal dat de bodem voedt (bladafval in de herfst, kleine takjes, dode insecten, dode vogels enz.). Het resultaat is een gezonde humuslaag.

The Syndrome 17 mei 2015 11:32

Ik heb niets tegen bladafval en kleine takjes , wel tegen stront .
En tegen boeren die na een lange werkdag hun brood gaan kopen , aan een vrouw raken ze niet meer , ze moeten het zelf doen , stinkend naar de stront .

The Syndrome 17 mei 2015 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7657449)
Als ge achter een tracteur met beerkar hangt, moogt ge nooit claxonneren om die mens op te jagen.
Ik denk dat het veiliger is voor jou, om met je auto binnen de kleine ring te blijven.

.

Claxonneren naar een boer is uit den boze , denk je dat ze dat horen in hun overjaarse tractor .
Waarom denk je dat boeren zo roepen , hun lawaaierige machines maken hen doof .
En stom .

The Syndrome 17 mei 2015 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 7656909)
Je had natuurlijk ook de levensgevaarlijke gassen kunnen trotseren en die boer gaan wijzen op dat lek.
Die ziet zijn mest ook liever op zijn akker dan op weg of op jou auto.
Alhoewel, een beetje stront op iemands auto is ook wel lachen natuurlijk, ma soit, je weet wat ik bedoel.

Waarom moet ik die boer wijzen op een lek als hij al op zijn akker staat te schijten .
En de factuur van de carwash krijgt hij ook , wie laatst lacht ...
En de politie heeft pv opgesteld .
Die boer gaat baggerschijtend zijn laatste geld van de bank halen .
En zich dan verzuipen in zijn beerput .

griezel 17 mei 2015 11:42

Citaat:

Ik was wel gestopt, had 5 minuten gewacht tot die vent weg gereden was, en had dan zonder zagen mijn weg verdergezet.

Rahowa 17 mei 2015 12:01

Citaat:

Kunstmesstof wordt gemaakt van olie ...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be