Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Mars voor het gezin (https://forum.politics.be/showthread.php?t=218609)

Zeus 17 mei 2015 08:59

Mars voor het gezin

Terwijl in Brussel 80 000 mensen deelnamen aan de gay pride parade, organiseerde Pro Familia in Antwerpen de mars voor het gezin. Een honderdtal religioten kwam opdagen. http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ntwerpen.dhtml

Hun standpunten:

Citaat:

Van de overheid eisen ze dat de wetgeving die homokoppels toelaat om kinderen te adopteren, wordt afgeschaft. Voorts mag anticonceptie volgens hen niet meer gesubsidieerd worden, moeten IVF, kunstmatige inseminatie en draagmoederschap verboden worden en moet abortus terug strafbaar worden. Tijdens de toespraken werden spandoeken in de lucht gestoken met foto's van geaborteerde foetussen.
Filip Dewinter was van de partij, net als enkele leden van de Vlaams-nationalistische studentenverenigingen NSV en KVHV. De Antwerpse afdeling van die laatste, geleid door praeses Wouter Jambon (zoontje van), voerde in januari al actie met pro familia aan de kathedraal van Antwerpen (http://www.marsvoorhetgezin.be/blog/...voor-het-gezin)

Een honderdtal deelnemers tegen 80 000 deelnemers aan de gay pride parade :lol: Maar allez, we weten dan toch alweer waar de toekomstige Vlaams-nationalistische elite voor staat.

tandem 17 mei 2015 09:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7657867)
Hun standpunten: Van de overheid eisen ze dat de wetgeving die homokoppels toelaat om kinderen te adopteren, wordt afgeschaft. Voorts mag anticonceptie volgens hen niet meer gesubsidieerd worden, moeten IVF, kunstmatige inseminatie en draagmoederschap verboden worden en moet abortus terug strafbaar worden.

Wellicht een reactie op het idee om condooms nu net fiscaal aftrekbaar te maken om de economie aan te zwengelen. Het is nu eenmaal crisis.
Citaat:

EU-landen moeten straks drugshandel en prostitutie in hun BBP opnemen. De armere economieën uit Oost-Europa zullen door een nieuwe regelgeving van de Europese Unie rond activiteiten op het gebied van prostitutie en drugshandel hun bruto binnenlandse product gevoelig opdrijven.

http://www.express.be/business/nl/ec...men/202153.htm

Zipper 17 mei 2015 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7657867)
Terwijl in Brussel 80 000 mensen deelnamen aan de gay pride parade, organiseerde Pro Familia in Antwerpen de mars voor het gezin. Een honderdtal religioten kwam opdagen. http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ntwerpen.dhtml

Hun standpunten:

Filip Dewinter was van de partij, net als enkele leden van de Vlaams-nationalistische studentenverenigingen NSV en KVHV. De Antwerpse afdeling van die laatste, geleid door praeses Wouter Jambon (zoontje van), voerde in januari al actie met pro familia aan de kathedraal van Antwerpen (http://www.marsvoorhetgezin.be/blog/...voor-het-gezin)

Een honderdtal deelnemers tegen 80 000 deelnemers aan de gay pride parade :lol: Maar allez, we weten dan toch alweer waar de toekomstige Vlaams-nationalistische elite voor staat.

Jan Jambon mag zich dan persoonlijk professioneel geslaagd vinden (minister worden is idd niet voor iedereen weggelegd), maar als vader heeft hij dan weer heel erg gefaald.

Edward De Vere 17 mei 2015 09:43

Reken bij die 100 religioten ook nog eens een paar kinderen, die mee met papa en mama op daguitstap gingen en met andere woorden totaal geen idee hebben wat ze daar nu precies lopen te doen.

Thuleander 17 mei 2015 09:51

Eau jee, die komen op voor het traditionele gezin.
Steek ze in een dwangbuis en spuit ze plat.

Zipper 17 mei 2015 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edward De Vere (Bericht 7657931)
Reken bij die 100 religioten ook nog eens een paar kinderen, die mee met papa en mama op daguitstap gingen en met andere woorden totaal geen idee hebben wat ze daar nu precies lopen te doen.

misschien loopt "onze" J. vd Berghe daar ook wel tussen.

Zeus 17 mei 2015 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 7657946)

Neen, ze komen op tegen moderne gezinsvormen. Het traditionele gezin is niet bedreigd en zal het waarschijnlijk ook nooit zijn.

Edward De Vere 17 mei 2015 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7657962)
misschien loopt "onze" J. vd Berghe daar ook wel tussen.

Dat zou mij niet verbazen.

Zipper 17 mei 2015 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 7657946)
Steek ze in een dwangbuis en spuit ze plat.

is het "traditionele" gezin dan in gevaar ???

Pandareus 17 mei 2015 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7657966)
Neen, ze komen op tegen moderne gezinsvormen. Het traditionele gezin is niet bedreigd en zal het waarschijnlijk ook nooit zijn.

Een zeer terechte opmerking.
Het is gewoon een klein kliekje van paleokatholieken die hun opinie als de norm zien en die willen opleggen aan de 99,99% die anders denken.

Edward De Vere 17 mei 2015 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7658005)
Het is gewoon een klein kliekje van paleokatholieken die hun opinie als de norm zien en die willen opleggen aan de 99,99% die anders denken.

En die (en dat vind ik veel erger dan hun opinie zelf) hun kinderen daarin betrekken. Je ziet dat vaak, één of andere betoging, waarbij kinderen meelopen met de ouders. Voor mij heeft zo een betoging dan geen enkele betekenis meer. Het dot mij denken aan bejaarden die met zone driekleur staan te zwaaien als de koning passeert.

tandem 17 mei 2015 10:25

Citaat:

Een zeer terechte opmerking. Het is gewoon een klein kliekje van paleokatholieken die hun opinie als de norm zien en die willen opleggen aan de 99,99% die anders denken.

En bij welke groep horen diegenen die prostitutie gaan sponsoren om het BNP omhoog te krijgen? Misschien wil je even een overzichtje geven met percentages? Of zijn er maar twee groepjes? :-)

Citaat:

EU-landen moeten straks drugshandel en prostitutie in hun BBP opnemen. De armere economieën uit Oost-Europa zullen door een nieuwe regelgeving van de Europese Unie rond activiteiten op het gebied van prostitutie en drugshandel hun bruto binnenlandse product gevoelig opdrijven.

http://www.express.be/business/nl/ec...men/202153.htm

Kristof Piessens 17 mei 2015 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7657978)
is het "traditionele" gezin dan in gevaar ???

Jawel, nooit gedacht dat secularisme daar voor wil zorgen, letterlijk dat het gezin als traditionele basis ophoud met te bestaan en dat is de bedoeling van het secularisme ook !

Dus we gaan in een serieus vertekende samenleving komen waarin de waarden van de man en de vrouw geen uitstaans heeft met je geslacht, samen met reductie van miljarden aan volk...is de kans nog altijd relatief groot dat men wil evolueren naar een samenleving waarin homo en lesbische koppels geen uitzondering in zullen zijn.

IK vind het niet meer dan normaal dat men een optocht houdt om de traditionele gezin in ere te houden en dat niet verloren te laten gaan door het secularisme !

quercus 17 mei 2015 10:33

Citaat:

Ik ben geen "paleokatholiek" maar de exhibitionistische holebi-carnavalstoet die we weer eens op ons TV-scherm kregen vind ik toch wel van de pot gerukt. Ik ben niet de enige die er zo over denkt, verre van. Uw 99,99 % mag je rustig als wishful thinking beschouwen.

Edward De Vere 17 mei 2015 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens (Bericht 7658019)
Jawel, nooit gedacht dat secularisme daar voor wil zorgen, letterlijk dat het gezin als traditionele basis ophoud met te bestaan en dat is de bedoeling van het secularisme ook !

Helemaal niet. Wat voor een onzin is dat? Ik denk dat jij teveel waarde hecht aan het begrip 'traditioneel gezin'.
Liever een niet-traditioneel gezin dat gelukkig is samen, dan een traditioneel gezin dat ongelukkig is, maar wel samenblijft omwille van de traditionele waarden met betrekking tot de samenstelling van een gezin.

Edward De Vere 17 mei 2015 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 7658027)
Ik ben geen "paleokatholiek" maar de exhibitionistische holebi-carnavalstoet die we weer eens op ons TV-scherm kregen vind ik toch wel van de pot gerukt. Ik ben niet de enige die er zo over denkt, verre van. Uw 99,99 % mag je rustig als wishful thinking beschouwen.

Gisteren tijdens het zappen, zag ik een nogal dwaze film met rare wezens en zwaarden. Ik heb eens gelachen en me afgevraagd wie daar in hemelsnaam naar kijkt. Daarna heb ik gewoon weggezapt ...

Drukazz 17 mei 2015 10:38

Ik liep er niet bij, maar mijn oneindig respect voor deze mensen. Wij zullen niet plooien. Een gezin met man, vrouw en kinderen blijft de hoeksteen van onze maatschappij. En niet mannen die elkaars anus zitten te penetreren. Tot spijt van de media.

quercus 17 mei 2015 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edward De Vere (Bericht 7658029)
Helemaal niet. Wat voor een onzin is dat? Ik denk dat jij teveel waarde hecht aan het begrip 'traditioneel gezin'.
Liever een niet-traditioneel gezin dat gelukkig is samen, dan een traditioneel gezin dat ongelukkig is, maar wel samenblijft omwille van de traditionele waarden met betrekking tot de samenstelling van een gezin.

Ik denk niet dat het "niet-traditioneel" gezin per definitie gelukkiger zou zijn dan het traditionele.

Pandareus 17 mei 2015 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 7658027)

Het gaat erom dat die paar paleokatholieken mensen hun wettelijke rechten willen afnemen omdat het niet in hun bekrompen wereldbeeld past. Niet wat de brede massa denkt over de vorm van een gay parade.

tandem 17 mei 2015 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7658041)
Het gaat erom dat die paar paleokatholieken mensen hun wettelijke rechten willen afnemen omdat het niet in hun bekrompen wereldbeeld past. Niet wat de brede massa denkt over de vorm van een gay parade.

Het wordt steeds moeilijker om de verschillen te scheiden, dat is waar.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be