![]() |
Hoe betrouwbaar is amazon en ebay?
Ik heb Online m pracht items gezien voor mijn collectie.
Maar komt vanuit Duitsland en Amerika. Hoe weet ik of ZE ook zeker toekomen? |
Mijn echtgenote bestelt regelmatig via amazon UK en dat gaat zeer goed. Doorgaans zijn bestelde goederen hier binnen een termijn van vier dagen.
Met E-bay heb ik geen ervaring. E-bay, daarmee bestel je bij Janneke en Mieke. En als Janneke of Mieke uiteindelijk niet doet wat hij of zij moet doen, dan heb je het vlaggen. Janneke en Mieke krijgen dan mogelijk wel een bad review, of worden de toegang tot e-bay ontzegd, ... jij hebt het nog steeds vlaggen. |
Ik vertrouw Ebay gewoon niet.
Amazon is redelijk, maar hetgeen ik wil kopen kan je daar niet te pakken krijgen aan deftige prijzen, en vind hun policy absoluut braakverwekkend. 2 van de firma's waar ik in het verleden graag zaken mee deed, Baen books en Audible zijn overgenomen door Amazon, en de service is pijlsnel gekelderd alswel het aanbod. Bepaalde boeken worden gewoon niet in Europa aangeboden, en mogen ze volgens eigen zeggen niet verkopen in Europa. Gelukkig dat daar een paar omwegen voor bestaan. |
Via amazon bestel ik regelmatig wel eens boeken. Nog geen problemen mee gehad.
Via ebay bestel ik wel eens elektronische componentjes vanuit china. Kost geen drol. |
Voor eBay aankopen in het buitenland zou ik het gebruik van PayPal aanraden.
Dit betaalsysteem kost de koper niets, en beschermt u nog redelijk. Verder geen slechte ervaringen, behalve mij eens laten meeslepen in een bied oorlogje of zo. |
De verkoper op eBay laat alle betalingen toe, incl. PayPal.
Hij heeft 100% goede reviews. Soms meerdere op 1 dag, nuja hij verkoopt wel veel bazar. Hij rekent 20 dollar verzendskosten. Convert eBay automatisch naar euro via visa? Ik ben echt zot op dat item. 6 stuks voor 40 dollar. Puur Olds kool en nergens meer op de markt te krijgen. |
Ebay en Amazon op zich zijn wel betrouwbaar, het zijn de gebruikers ervan die misschien niet betrouwbaar zijn. Je moet in de eerste plaats hun feedback controleren, eventueel vragen sturen en belangrijk: met Paypal betalen. Tot een bepaald bedrag kan je je geld dan gewoonweg niet verliezen want je bent verzekerd.
|
Ik kan op zijn profiel maar niet contacteren via mobiel Inet. Of ik kijk er naast.
|
Zo'n dingen niet met Visa betalen maar met Paypal, komt gewoon op hetzelfde neer maar je bent verzekerd. Paypal rekent automatisch om als het in dollar is, voor je betaalt zie je hoeveel het is in €.
|
Ik googelde mezelf eens :oops: en toen bleek dat Amazon me met naam en toenaam en enkele boeken die ik bijna tien jaar ervoor had gekocht zomaar op het net smeet. Heb toen in dat ongebruikte account van me 'ingebroken' en bleek dat er dus een optie was om de openbaarheid van je doen en laten uit te schakelen. Ik ben er vrij zeker van dat die optie er niet was toen ik die boeken kocht tien jaar eerder.
Ondertussen heb ik nog een keer boeken gekocht via Amazon maar de kwaliteit van die boeken laat aan de wensen over. Dat lijken wel wegwerpboeken speciaal gedrukt voor Amazon. |
Citaat:
ik zou als ik jou was m'n centjes bijhouden ipv gekke fratsen op Ebay ..... |
Je mag nog leven hoor bem. En daarvoor hoef je niet te stelen :p
Het brengt trouwens meer geld op dan hij aanrekent. Dus ik twijfel nog sterk de visa op te laden. €40 voor 6 items die nergens op de markt te krijgen zijn. Bijna loesj. Ik heb vorig jaar gewerkt dus ook vakantiegeld ontvangen he ;) |
Citaat:
Stel ik koppel ZE met een herlaadbare visa, diezelfde dag is alles actief? |
Ik heb nog nooit een probleem gehad met Amazon.co.uk. Één keer moeten bellen dat een pakje niet was aangekomen. Ze konden het meteen tracen, was met verkeerde koeriersdiensten meegegeven (en zat dus ergens in een Litouws postkantoor of zo). Prompt een ander pakketje gekregen, dat ik dan heb teruggestuurd toen het eerste alsnog aankwam.
Een tweetal keer was een boekkaft licht ge-ezelsoord maar de verpakking gebeurt steevast met zorg. De prijzen zijn doorgaans lager dan de Engelse boekenwinkels, die een vaste prijs hanteren en dus makkelijk overklast worden door de prijzenstrategie van Amazon. Niets zo leuk als een Engelse boekenketen met vijf verdiepingen om door te snuisteren, maar om overzichtelijk en goedkoop aan te kopen, blijf ik toch liever bij Amazon. |
Ja maar amazon heeft helaas ook niet altijd alles.
Sommige items zijn van de jaren stillekes en komen niet meer op de markt. Er komt dan wel eens een vernieuwde versie van, en dan verzamel je wat gadgets van de vernieuwde versie. Maar het zijn de oudere waar je sentimenteel bij wordt he. Wij hebben nood aan zo'n winkel in de Benelux. Wij hebben hier veel te weinig aanbod, zelfs bol.com bedeeld lang niet de helft van de consumerneeds. |
Citaat:
|
Thank you very much, come again.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:58. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be