![]() |
Hoe sta jij tegenover kussen op straat ?
We hebben het niet over een zedige begroetingszoen, maar echt over tongdraaien. Muilen voor de Vlaanders.
We hebben het ook niet over hand in hand lopen. Ik heb het ook niet over sommige "discrete' plaatsen (allez, ik wil duidelijk zijn: er zijn wel plaatsen en ogenblikken waarop het niet crimineel is om in open lucht bijvoorbeeld eens wat te ver te gaan en het tot spetters te laten komen). Ik bedoel gewoon zo op straat, op de markten of pleinen, op de wandeldijk. Wel, persoonlijk verdraag ik veel van jonge gasten; van pubers. Maar als ik oudere mensen zie echt tongdraaien, dan vind ik dat een beetje een combinatie van griezelig en zielig. Homo's en lesbiennes: exact hetzelfde. Als dat jonge gasten zijn, ja, daarvoor zijn het nog jonge gasten. Let op, ik pleit niet voor een strafrechtelijk verbod, of een zeveren van dreigen met gasboetes. 't Is gewoon een persoonlijk aanvoelen. En gij ? . post scrotum: ik heb het ook niet over speciale vormen van betogen of manifesteren, zoals gay parades, of anti-dinges zoals in Antwerpen. |
Citaat:
|
De openbare weg is niet de meest geschikte plaats voor een liedesspel.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
. |
Het is een beetje zoals Crocs: Je mag het gerust doen in mijn blikveld, maar ik mag er ook het mijne van denken.
|
Citaat:
. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Als het een lekker wijf is en ik ben de andere partij, sta ik daar zeer positief tegenover.
Anders: Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mij kan het niet schelen, vrijheid blijheid en voorlopig heeft nog niemand er een blijvend trauma aan overgehouden. |
Moet kunnen, hoewel dat ik mij kan voorstellen dat ik mij bij bepaalde situaties misschien wat ongemakkelijk zou voelen met hetgeen ik zou zien.
Maar dat is dan waarschijnlijk door een maatschappelijk taboe die je willens-nillens meekrijgt. |
Van +20ers mag je toch al verwachten dat ze zich wat kunnen beheersen, niet? Al was ik ook niet gechoqueerd toen onze (ex)burgemeester boven op de toren van haar gat aan 't geven was. Elk zijn ding nietwaar...
|
Kussen op straat verbieden? Waar moeten daklozen dan op slapen?
Alle gekheid op een stokje: ik zou eerder een donker steegje kiezen om een nummertje te maken dan zo in het zicht van jan en alleman. Openbaar tongzoenen verbieden en strafbaar maken is wel zooooo Zwartekousenkerk! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be