Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Unitaire NMBS is schadelijk voor Vlaamse economie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=218735)

Witte Kaproen 20 mei 2015 18:14

Unitaire NMBS is schadelijk voor Vlaamse economie
 
Het is weer eens van dat.

Een kleine Waalse vakbond gaat de NMBS nog maar eens platleggen .

Zolang de NMBS Unitair blijft zal de Vlaamse economie gegijzeld worden door de Waalse vakbonden ,
die om de haverklap staken ,
terwijl hun Vlaamse collega's machteloos moet toezien hoe de klanten van de NMBS gaan lopen.


http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...p-28-mei.dhtml

"De leden van het ASTB willen staken van woensdag 27 mei 22.00 uur tot vrijdag 29 mei 03.00 uur.
Deze voornamelijk Franstalige bond vertegenwoordigt naar eigen zeggen een vierde van de 3.800 treinbestuurders bij de NMBS."


Het is de hoogste tijd dat de NMBS van onder tot boven gesplitst wordt
zodat onze Vlaamse economie niet langer het slachtoffer wordt
van de steeds weerkerende onzinnige Waalse vakbondsacties.

Dadeemelee 20 mei 2015 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7663248)
Het is weer eens van dat.

Een kleine Waalse vakbond gaat de NMBS nog maar eens platleggen .

Zolang de NMBS Unitair blijft zal de Vlaamse economie gegijzeld worden door de Waalse vakbonden ,
die om de haverklap staken ,
terwijl hun Vlaamse collega's machteloos moet toezien hoe de klanten van de NMBS gaan lopen.


http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...p-28-mei.dhtml

"De leden van het ASTB willen staken van woensdag 27 mei 22.00 uur tot vrijdag 29 mei 03.00 uur.
Deze voornamelijk Franstalige bond vertegenwoordigt naar eigen zeggen een vierde van de 3.800 treinbestuurders bij de NMBS."


Het is de hoogste tijd dat de NMBS van onder tot boven gesplitst wordt
zodat onze Vlaamse economie niet langer het slachtoffer wordt
van de steeds weerkerende onzinnige Waalse vakbondsacties.


Fyi ondertussen zijn ook een hele hoop Vlaamsche machinisten bij de ASTB aangesloten. Wat doen we daarmee? Deporteren?

tandem 20 mei 2015 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7663248)
Het is weer eens van dat. Een kleine Waalse vakbond gaat de NMBS nog maar eens platleggen . Zolang de NMBS Unitair blijft zal de Vlaamse economie gegijzeld worden door de Waalse vakbonden , die om de haverklap staken , terwijl hun Vlaamse collega's machteloos moet toezien hoe de klanten van de NMBS gaan lopen.http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...p-28-mei.dhtml "De leden van het ASTB willen staken van woensdag 27 mei 22.00 uur tot vrijdag 29 mei 03.00 uur. Deze voornamelijk Franstalige bond vertegenwoordigt naar eigen zeggen een vierde van de 3.800 treinbestuurders bij de NMBS." Het is de hoogste tijd dat de NMBS van onder tot boven gesplitst wordt zodat onze Vlaamse economie niet langer het slachtoffer wordt van de steeds weerkerende onzinnige Waalse vakbondsacties.

Ik had al lang al die sporen verlegd, efficiënt zijn ze daar precies ook niet.

Dadeemelee 20 mei 2015 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tandem (Bericht 7663255)
Ik had al lang al die sporen verlegd, efficiënt zijn ze daar precies ook niet.

We laten de trein stoppen in Asse en denderen dan per vrachtwagen door Brussel (gratis, geen kilometerheffing) tot in Zaventem.

tandem 20 mei 2015 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 7663257)
We laten de trein stoppen in Asse en denderen dan per vrachtwagen door Brussel (gratis, geen kilometerheffing) tot in Zaventem.

Als het moet dan zijn we creatief, men prijst ons daarvoor in heel de wereld.

Henri1 20 mei 2015 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7663248)
Het is weer eens van dat.

Een kleine Waalse vakbond gaat de NMBS nog maar eens platleggen .

Zolang de NMBS Unitair blijft zal de Vlaamse economie gegijzeld worden door de Waalse vakbonden ,
die om de haverklap staken ,
terwijl hun Vlaamse collega's machteloos moet toezien hoe de klanten van de NMBS gaan lopen.


http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...p-28-mei.dhtml

"De leden van het ASTB willen staken van woensdag 27 mei 22.00 uur tot vrijdag 29 mei 03.00 uur.
Deze voornamelijk Franstalige bond vertegenwoordigt naar eigen zeggen een vierde van de 3.800 treinbestuurders bij de NMBS."


Het is de hoogste tijd dat de NMBS van onder tot boven gesplitst wordt
zodat onze Vlaamse economie niet langer het slachtoffer wordt
van de steeds weerkerende onzinnige Waalse vakbondsacties.

Bent u niet aan het overdrijven hier ?
Vind U nu ook niet dat u kak naar de verkeerden aan het werpen bent ?

vlaams realist 20 mei 2015 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7663271)
Bent u niet aan het overdrijven hier ?
Vind U niet dat u uw kak naar de verkeerden aan het werpen bent ?

Neen hoor , die is zijn kak naar de juiste personen aan het werpen . De Waalse vakbond die bijna géén personeel representeert . Uit het verlieslatende landsgedeelte , met de minste werkdruk , die keer op keer de werkende mensen kloot .
Linkser dan de P.S.
De treinen in Vlaanderen doen werken is mogelijk .
Vaste lijnen die terugkeren na Brussel zullen werken .

BWarrior 20 mei 2015 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7663248)
Het is weer eens van dat.

Een kleine Waalse vakbond gaat de NMBS nog maar eens platleggen .

Zolang de NMBS Unitair blijft zal de Vlaamse economie gegijzeld worden door de Waalse vakbonden ,
die om de haverklap staken ,
terwijl hun Vlaamse collega's machteloos moet toezien hoe de klanten van de NMBS gaan lopen.


http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...p-28-mei.dhtml

"De leden van het ASTB willen staken van woensdag 27 mei 22.00 uur tot vrijdag 29 mei 03.00 uur.
Deze voornamelijk Franstalige bond vertegenwoordigt naar eigen zeggen een vierde van de 3.800 treinbestuurders bij de NMBS."


Het is de hoogste tijd dat de NMBS van onder tot boven gesplitst wordt
zodat onze Vlaamse economie niet langer het slachtoffer wordt
van de steeds weerkerende onzinnige Waalse vakbondsacties.

Dus als het ASTB niét staakt bent u voor de NMBS?

Dadeemelee 20 mei 2015 18:55

Iets anders (maar eigenlijk toch niet). Wat eisen die treinmachinisten eigenlijk en hebben ze misschien ook gelijk?

Witte Kaproen 20 mei 2015 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7663271)
Bent u niet aan het overdrijven hier ?
Vind U nu ook niet dat u kak naar de verkeerden aan het werpen bent ?

Helemaal niet.

Als er weer eens een staking is bij de TEC ,
dan hoeven de reizigers van De Lijn daar het slachtoffer niet meer van te worden .

Nu worden de Vlaamse reizigers ook gestraft door de acties van een voornamelijk Waalse vakbond,
die in een gesplitste Vlaamse NMBS helemaal niets zou voorstellen .

Witte Kaproen 20 mei 2015 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 7663257)
We laten de trein stoppen in Asse en denderen dan per vrachtwagen door Brussel (gratis, geen kilometerheffing) tot in Zaventem.

De sporen zijn internationaal.
Denk je dat er geen buitenlandse treinen op Belgische sporen rijden ?

Witte Kaproen 20 mei 2015 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 7663254)
Fyi ondertussen zijn ook een hele hoop Vlaamsche machinisten bij de ASTB aangesloten. Wat doen we daarmee? Deporteren?

De ASTB is een voornamelijk Waalse vakbond.
De zeer weinig aangesloten Vlaamse machinisten stellen niet zoveel voor op het totaal aantal Vlaamse machinisten.

Witte Kaproen 20 mei 2015 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 7663283)
Dus als het ASTB niét staakt bent u voor de NMBS?

Ik ben tegen een unitaire NMBS,
daar de Vlaamse reizigers steeds maar weer gegijzeld worden
door de frequente Waalse stakingen.

tandem 20 mei 2015 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7663322)
De sporen zijn internationaal. Denk je dat er geen buitenlandse treinen op Belgische sporen rijden ?

Kunnen we die niet op andere sporen laten rijden, dan is er een vrije keuze met welke trein we in de afgrond kunnen rijden.

Witte Kaproen 20 mei 2015 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 7663290)
Iets anders (maar eigenlijk toch niet). Wat eisen die treinmachinisten eigenlijk en hebben ze misschien ook gelijk?

Hoger loon natuurlijk.

Veel stakingen voor lager loon heb ik nog niet gekend :roll:

Dadeemelee 20 mei 2015 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7663328)
De ASTB is een voornamelijk Waalse vakbond.
De zeer weinig aangesloten Vlaamse machinisten stellen niet zoveel voor op het totaal aantal Vlaamse machinisten.

Citaat:

Volgens Reynhout is een op de drie treinbestuurders lid van het ASTB. 'Wij worden afgeschilderd als een kleine, Waalse vakbond', zegt Reynhout. 'Maar we tellen in Vlaanderen toch al zo’n 500 leden op een totaal van 1.200 �* 1.300 in het hele land.'
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141211_01423818

Dadeemelee 20 mei 2015 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7663339)
Hoger loon natuurlijk.

Veel stakingen voor lager loon heb ik nog niet gekend :roll:

Maar looneisen kunnen ook gerechtvaardigd zijn, dus ik zou graag weten wat ze precies vragen en of dat inderdaad onredelijk is.

Witte Kaproen 20 mei 2015 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 7663344)

500 Vlaamse machinisten zouden nooit een Vlaamse NMBS kunnen platleggen .
Nu kunnen ze dat wel via hun voornamelijk Waalse vakbond.

vlaams realist 20 mei 2015 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7663328)
De ASTB is een voornamelijk Waalse vakbond.
De zeer weinig aangesloten Vlaamse machinisten stellen niet zoveel voor op het totaal aantal Vlaamse machinisten.

Aangezien er weinig Vlamingen worden aangeworven , zal het niet onmiddellijk veranderen .
Kwé ni , zou dat een bewuste aanwervingsprocedure zijn ?

Witte Kaproen 20 mei 2015 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 7663348)
Maar looneisen kunnen ook gerechtvaardigd zijn, dus ik zou graag weten wat ze precies vragen en of dat inderdaad onredelijk is.

De grote meerderheid der Vlaamse machinisten vindt het blijkbaar niet de moeite om er voor te staken .


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be