Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   .. en tsjaka .. elke sleurs gedesavoueerd (https://forum.politics.be/showthread.php?t=218771)

4x10E6 21 mei 2015 17:49

.. en tsjaka .. elke sleurs gedesavoueerd

.. zingt, vecht, huilt, fokt, lacht, werkt en bewondert .. elke sleurs bakte er niets van en krijgt net niet de Ernst Röhm behandeling van der von Overtfeldt .. het spreekt vanzelf dat dit geen degradatie is .. integendeel .. het is een appreciatie van elkes kunnen .. én .. een homogenisatie .. geniet mee met mij ..

.. comme y-s-y-raillent ces fachoos flamins ..

Leopold de halve 21 mei 2015 18:15

Denken Durven Doen wordt: "Durven toegeven dat we er zelf ook niets van bakken" :-D

4x10E6 21 mei 2015 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Leopold de halve (Bericht 7664314)
Denken Durven Doen wordt: "Durven toegeven dat we er zelf ook niets van bakken" :-D

.. hoe zit dat met al die vranke vlaems nazionalen hier op dit forum .. is er ééntje onder hen die Elkes vuile was buiten durft te hangen ? kon ze het niet of waren haar makke maatregelen te bedreigend voor de rijken ?

ik wil meer centen voor de rijken

lombas 21 mei 2015 21:09

Ik ga eerlijk zijn: Elke doet het beter sociaal. Ze moet echt bij de zwakkeren wat stemmen proberen te rapen.

Geef toe, we kunnen haar moeilijk naar de Mont Pelerin sturen.

Sneaky 22 mei 2015 08:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Leopold de halve (Bericht 7664314)

Tja, geen idee naar de echte motieven maar zeer waarschijnlijk kon ze de druk niet aan. Maar je moet toegeven dat de uitvlucht goed gevonden is.

Spitting Image 22 mei 2015 09:24

Logische wissel: grootstedenbeleid hoort meer bij armoedebestrijding dan fiscale fraude wat op zich weer beter bij financiën past.
Zoals Jambon gisteren zei:"De enige die heeft moeten inbinden op bevoegdheden ben ik."

Marghem wordt een ander paar mouwen.

Sneaky 22 mei 2015 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image (Bericht 7665079)
Logische wissel: grootstedenbeleid hoort meer bij armoedebestrijding dan fiscale fraude wat op zich weer beter bij financiën past.
Zoals Jambon gisteren zei:"De enige die heeft moeten inbinden op bevoegdheden ben ik."

En zelfs al zou het zijn omdat ze de druk niet zo goed aankan, wat dan nog?

Zolang het beleid de richting uit gaat die nodig is maakt het mij niet uit wie welke bevoegdheden heeft. Weer de zoveelste poging van de media om er iets van te maken dat het niet is...

Universalia 22 mei 2015 10:07

Citaat:

Sleurs (N-VA): "Dit is geen degradatie"
Citaat:

De regering-Michel voert een opmerkelijke bevoegdheidswissel door. In de hoofdrol niet de gecontesteerde minister van Energie Marie-Christine Marghem (MR), maar wel haar N-VA-collega Elke Sleurs. De staatssecretaris verliest de portefeuille Fiscale Fraudebestrijding en krijgt Grootstedenbeleid in de plaats. Haar bevoedheid rond fraudebestrijding verhuist naar minister van Financiën Johan Van Overtveldt (N-VA). Sleurs is niet teleurgesteld, zo zegt ze zelf.
Bron

:-D

Vrijheideerst 22 mei 2015 10:43

En tsjakka, alweer een anti n-va troldraad :rofl:

Het zit nu bij van Overveldt, en Elke was niet zo sterk in dit dossier.

Veel liever dat dan broedertwisten a la SP.A :rofl:

Guinevere 22 mei 2015 11:19

Als ik het goed begrijp hebben mannen de complexere bevoegdheden in de regering Michel ?

Hoe zou dat toch komen

hagel 22 mei 2015 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image (Bericht 7665079)

Als die wissel zo logisch is, waarom hebben ze dat niet meteen gezien? Omdat de regeringsvormers niet logisch kunnen denken?

Kallikles 22 mei 2015 16:47

Communicatie voor dummies:

Les 1: Gebruik nooit ontkenningen, die worden niet herkend door het onbewuste.

"Het is geen degradatie" => De mensen verstaan: "Het is een degradatie."

"Ik voel mij niet teleurgesteld" => De mensen verstaan: "Ze is teleurgesteld."

Les 2: Men vermeldt alleen wat niet evident is.

Voorbeeld: als iemand de hele tijd moet staan te roepen dat hij de baas is, betekent dit dat hij geen natuurlijke autoriteit uitstraalt.

Ander voorbeeld: als we heel hard moeten benadrukken dat het geen degradatie is en dat ze niet teleurgesteld is, dan betekent dit dat er wel stront aan de knikker was. Anders was het niet nodig van dit te zeggen. M.a.w.: de boodschap van de N-VA, van de regering en van Sleurs zelf is dat ze er absoluut niets van bakt.

nabat54 23 mei 2015 00:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 7664288)
.. zingt, vecht, huilt, fokt, lacht, werkt en bewondert .. elke sleurs bakte er niets van en krijgt net niet de Ernst Röhm behandeling van der von Overtfeldt .. het spreekt vanzelf dat dit geen degradatie is .. integendeel .. het is een appreciatie van elkes kunnen .. én .. een homogenisatie .. geniet mee met mij ..

.. comme y-s-y-raillent ces fachoos flamins ..

Hoe zou het nu zijn met die panda's in Pairi Daiza ?

De schoofzak 23 mei 2015 08:21

Er zijn twee mogelijkheden: ze is niet superbekwaam en dus is het een degradatie, ofwel het omgekeerde.

Indien ze niet zo superbekwaam is als verwacht werd, dan is het zeer moedig, en zeer terecht (en vooral in het voordeel van de belastingbetaler dat goed beleid voorop staat) vanwege de nva.

Indien ze wel zo bekwaam is als verwacht, dan is het zeer moedig van de nva om te erkennen dat de vorige situatie geen ideale regeringsorganisatie was, en dat de nieuwe beter is.

Hoe ge het ook draait en keert: de nva staat garant voor het beste beleid.

Dank u.

.

Henri1 23 mei 2015 08:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7666024)
Er zijn twee mogelijkheden: ze is niet superbekwaam en dus is het een degradatie, ofwel het omgekeerde.

Indien ze niet zo superbekwaam is als verwacht werd, dan is het zeer moedig, en zeer terecht (en vooral in het voordeel van de belastingbetaler dat goed beleid voorop staat) vanwege de nva.

Indien ze wel zo bekwaam is als verwacht, dan is het zeer moedig van de nva om te erkennen dat de vorige situatie geen ideale regeringsorganisatie was, en dat de nieuwe beter is.

Dank u.

.

Som mij naast De Wever eens 3 zetelende N-VA eminenties op die superbekwaam zijn ?

Spitting Image 23 mei 2015 08:52

Alle nieuwe N-VA-excellenties doen het veel beter als verwacht. Dat zeggen vriend en vijand. Zelfs Charles Michel zei in de week nog dat hij zich in N-VA vergist had. Dat dat frustrerend is voor de oppositie kan ik begrijpen.

SMI94 23 mei 2015 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image (Bericht 7666061)
Alle nieuwe N-VA-excellenties doen het veel beter als verwacht. Dat zeggen vriend en vijand. Zelfs Charles Michel zei in de week nog dat hij zich in N-VA vergist had. Dat dat frustrerend is voor de oppositie kan ik begrijpen.

Wat had je dan gedacht dat hij zou zeggen? Dat zijn grootste coalitiepartner een stelletje minkukels zijn? Komaan zeg... :rofl:

De schoofzak 23 mei 2015 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7666026)
Som mij naast De Wever eens 3 zetelende N-VA eminenties op die superbekwaam zijn ?

Nu hebt ge uw tong toch wel verstuikt zeker ?

.

4x10E6 23 mei 2015 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7666024)

Dank u.

.

.. je meent het ? niet ..

4x10E6 23 mei 2015 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hagel (Bericht 7665502)
Als die wissel zo logisch is, waarom hebben ze dat niet meteen gezien? Omdat de regeringsvormers niet logisch kunnen denken?

.. kom kom kom .. laat ons proberen elkaar geen blaaskens wijs te maken .. de "logica" ( sic u ) is ver te zoeken .. deze "wissel" ( siccer u ) vereist een KB om een ander KB ongedaan te maken dat expliciet de functie staatssecretaris van fraudebestrijding ontkoppelde van deze van de minister van financiën .. daar moeten indertijd vast gegronde redenen voor geweest zijn .. de enige "gegronde" reden om deze functies nu weer op een hoopje te gooien is de incompetentie van mevrouw sleurs ..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be