Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Waarom lopen paarden niet weg als ze mishandeld worden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=218791)

The Syndrome 22 mei 2015 05:12

Waarom lopen paarden niet weg als ze mishandeld worden

Nu de paardenbeul van Limburg weer actief is , deze vraag , hij snijdt hun pezen door , hakt hun hoeven af , slaat ze een blauw oog en die beesten die lief en aanhankelijk schijnen te zijn , voor mij stinken ze , lopen niet weg .
Zet dat in uwen hof .

non-conformist 22 mei 2015 07:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome (Bericht 7664916)
Nu de paardenbeul van Limburg weer actief is , deze vraag , hij snijdt hun pezen door , hakt hun hoeven af , slaat ze een blauw oog en die beesten die lief en aanhankelijk schijnen te zijn , voor mij stinken ze , lopen niet weg .
Zet dat in uwen hof .

Ik denk dat jij een paard nog nooit van dichtbij gezien hebt.

Skobelev 22 mei 2015 10:55

'k hoop dat ze die smeerlap eens te stekken hebben...en eveneens zijn pezen doorsnijden.

The Syndrome 22 mei 2015 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 7664973)
Ik denk dat jij een paard nog nooit van dichtbij gezien hebt.

Van ver geroken wel .

fabianen 22 mei 2015 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 7665177)
'k hoop dat ze die smeerlap eens te stekken hebben...en eveneens zijn pezen doorsnijden.

Altijd 'dure' advocaten die die man willen verdedigen,gratis,enkel om in het nieuws te geraken.Om zo duurdere facturen in de toekomst te kunnen verzekeren.

Scherven A. Mok 22 mei 2015 11:24

Moet eens zelf proberen weglopen met afgesneden pezen.

Klojo eerste klas 22 mei 2015 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 7665219)

:clapping::cheer::grin:

The Syndrome 22 mei 2015 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 7665219)

Een pees van een paard snij je niet zomaar af denk ik , hoe komt het dat een paard van de eerste pijnprikkel niet wegloopt .
Anderzijds , ideetje , de beul lokt het paard , dat is aanrakingen gewend , hij bindt het stiekem vast en dan de beul erin , dat kan ook .
Maar paarden blijven domme stinkende beesten .

quercus 22 mei 2015 12:35

Een paard heeft meer dan voldoende kracht om een pipo zoals die paardenbeul (die kerel moet compleet gaga zijn) met één goed gemikte hoefslag de kop af te slaan. Een paard is evenwel een kuddedier. Observatie van in het wild levende paarden heeft geleerd dat bij een aanval van een roofdier de spontane reactie van paarden er niet in bestaat op hun beurt de rover aan te vallen maar veeleer zich zo snel mogelijk uit de voeten te maken.
Hoe die smeerlap uit Limburg het aan boord legt heb ik ook geen benul van. Maar in ieder geval het is een waarschuwing voor mensen die echt van paarden houden (daar reken ik mij ook toe) om die dieren 's avonds tijdig op stal te zetten en eventueel voor zichzelf ook een slaapzak of veldbed in dezelfde ruimte.

Universalia 22 mei 2015 14:24

Omda

Universalia 22 mei 2015 14:24

Omdat ze meestal in de gang staan? :-D Oei dat flipt hier ... of ben ik dat? :rofl:

The Paulus Experience 22 mei 2015 14:47

Paarden zijn gewoon oerdom.
Een dier dat zich laat temmen om daarna vernederd te worden als hobby object voor -meestal - rijkeluiskindjes verdient het uit te sterven.
Honden zijn ook zo'n evolutionair afval

quercus 22 mei 2015 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 7665425)
Een dier dat zich laat temmen om daarna vernederd te worden als hobby object voor -meestal - rijkeluiskindjes verdient het uit te sterven.

Dat soort discours konden we ook terugvinden bij de nazi's. :roll:

Een paard is een edel en prachtig dier. Het voelt onmiddellijk of je hen vertrouwt of eerder bang bent.

The Syndrome 22 mei 2015 15:44

Citaat:

Ach , ik wilde net hetzelfde komen posten , honden en paarden kun je allerlei truukjes leren , niet omdat ze slim zijn , een kat is minstens even slim , wel omdat het slaafse beesten zijn .
Een hond heeft een baasje , een kat heeft personeel .
Honden dienen om brokken van te maken voor de Aziatische markt , paarden dienen om Lokerse paardenlookworst van te maken .

The Syndrome 22 mei 2015 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 7665463)
Een paard is een edel en prachtig dier. Het voelt onmiddellijk of je hen vertrouwt of eerder bang bent.

Ze zien een paardenbeul en voelen dat hij betrouwbaar is .

The Paulus Experience 22 mei 2015 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome (Bericht 7665469)
Ze zien een paardenbeul en voelen dat hij betrouwbaar is .

Lol.

geertvdb 22 mei 2015 15:50

Citaat:

Waarom krijgt Dutroux zoveel vrouwelijk fanmail? De mens is volgens mij even 'slim' als een paard.

griezel 22 mei 2015 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 7665177)

Vind ik ook. Geen genade voor laffe dierenbeulen.
En pas op : zo een gasten vallen niet zelden later ook mensen aan, dit gericht aan het publiek dat zich van dieren niks aantrekt : ook jullie zijn in ( potentiël ) gevaar.

griezel 22 mei 2015 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome (Bericht 7665270)
Een pees van een paard snij je niet zomaar af denk ik , hoe komt het dat een paard van de eerste pijnprikkel niet wegloopt .
Anderzijds , ideetje , de beul lokt het paard , dat is aanrakingen gewend , hij bindt het stiekem vast en dan de beul erin , dat kan ook .
Maar paarden blijven domme stinkende beesten .

Alle dieren hebben een geurtje, en veel mensen ook.
Paarden zijn echter verre van dom, en soms zelfs intelligenter als bepaalde mensen, nietwaar Syndrome ?
Hoe de beul het aan het werk legt weet ik ook niet. Misschien weet hij hoe die dieren gerust te stellen, en kapt hij dan de pezen door met een kapmes, of snijdt ze over met een scheermes, een scalpel...?

griezel 22 mei 2015 17:21

Citaat:

Walgelijke praatjes, Paulus.
Ik weet zeker dat mijn hond meer waarde voor de mensheid heeft dan mensen met uw opinie's over dieren.
Wat paarden betreft, zonder waren onze voorouders niet eens tot hier geraakt.
Vandaag is paardrijden misschien een hobby voor rijke(re) mensen, dat is het niet altijd geweest.
Paarden waren tot voor kort een belangrijk onderdeel van onze beschaving.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be