Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Ierland zegt ja tegen homohuwelijk! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=218822)

Another Jack 23 mei 2015 12:31

Ierland zegt "ja" tegen homohuwelijk!

De evolutie lijkt onomkeerbaar...
Ook Ierland ontsnapt er niet aan, een zware klap voor de Katholieke kerk.
Dat moet pijn doen...

http://www.demorgen.be/buitenland/st...uwen-a2335454/

Zipper 23 mei 2015 12:36

En dat in het toch wel zeer katholieke Ierland.
"Chapeau", zou ik zeggen. :thumbsup:

dalibor 23 mei 2015 12:36

Zelfs op het platteland zou men voor gestemd hebben.

De kerk heeft in Ierland op zeer korte tijd enorm veel aan invloed ingeboet.

Indomitable 23 mei 2015 12:37

Proficiat!

Zeus 23 mei 2015 13:46

Fantastisch nieuws! Opnieuw een pijnlijke nederlaag voor de religioten.

De schoofzak 23 mei 2015 13:47

't Zijn rare gasten, die Ieren, maar ze hebben het hart op de juiste plaats.

.

Jan van den Berghe 23 mei 2015 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7666336)
En dat in het toch wel zeer katholieke Ierland.

Blijkbaar is het land al enige tijd niet meer "zeer katholiek", nu ook de verdwazing een deel van de Ierse kiezer overrompeld heeft.

Kristof Piessens 23 mei 2015 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7666465)
't Zijn rare gasten, die Ieren, maar ze hebben het hart op de juiste plaats.

.

Ik ga er weinig worden aan vuilmaken, ironisch genoeg is een huwelijk tussen twee mannen en twee vrouwen toegestaan, maar dat soort huwelijken heeft zijn beperkingen, als dat niet aanvaard wordt kan ik niet anders dan beamen dat het daar ook binnenkort zeer hommeles wordt met betrekking tot het voortplanten van hun eigen soort.

Kortom, het is toegestaan maar weet waaraan je begint, los van de ethische en morele bezwaren, ik zeg niet dat het niet kan dat ze in staat zijn om op te voeden...door middel van adoptie of anderzijds het gebruikmaken van de wetenschap om met eigen materiaal via draagmoeders en dergelijke meer een kind te bekomen.

Maar goed, ze hebben gestemd om het homohuwelijk toe te staan maar niet dat ze rekening hielden met de gevolgen van het toestaan van het homo of lesbienne huwelijk...

IK heb er niets tegen maar welke waarde heeft zoiets ?

Schelfie 23 mei 2015 13:59

Ik vind het eerder vreemd dat er überhaupt een referendum over gehouden en een wet aangepast moet worden om holebi huwelijken toe te staan.

Dat zou automatisch moeten kunnen gebeuren...

Indomitable 23 mei 2015 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7666476)
Blijkbaar is het land al enige tijd niet meer "zeer katholiek", nu ook de verdwazing een deel van de Ierse kiezer overrompeld heeft.

Misschien dankzij de pedofiele priesters?

Den Duisteren Duikboot 23 mei 2015 14:04

Citaat:

Ik dacht dat u in dit topic de lof zou zingen van de directe democratie en de wijsheid van het gewone volk...

dalibor 23 mei 2015 14:05

Citaat:

Ik zou ook geen organisatie steunen waarvan honderden vertegenwoordigers kinderen hebben verkracht.

hagel 23 mei 2015 14:05

Citaat:

Het kenmerk van katholiek is blijkbaar voor of tegen homohuwelijk. Blijkbaar het belangrijkste geloofspunt. I.p.v. zich als Kerk eens vragen te stellen hoe dit mogelijk werd, nee: het is de verdwazing van de kiezer.

hagel 23 mei 2015 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 7666496)
Ik dacht dat u in dit topic de lof zou zingen van de directe democratie en de wijsheid van het gewone volk...

Wat had je verwacht? Alleen bij de slovaken gaat die regel op, volgens onze Jan. Als het niet in het kraam past...

Jan van den Berghe 23 mei 2015 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable (Bericht 7666481)
Misschien dankzij de pedofiele priesters?

De beleving van het geloof hangt bij mij alvast niet af van de misdaad van enkele geestelijken.

Jan van den Berghe 23 mei 2015 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 7666496)

Waar hebt u mij ergens de toepassing van de DD in vraag zien stellen? Als de uitslag in die richting gaat, is dat naar mijn aanvoelen geen gelukkige zaak, maar dat betekent niet dat ik de DD daarom verwerp. Of zag u tekenen van die aard?

Jan van den Berghe 23 mei 2015 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 7666497)
Ik zou ook geen organisatie steunen waarvan honderden vertegenwoordigers kinderen hebben verkracht.

Altijd weinig geloofwaardig wanneer mensen gaan overdrijven.

Jan van den Berghe 23 mei 2015 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hagel (Bericht 7666498)
Het kenmerk van katholiek is blijkbaar voor of tegen homohuwelijk. Blijkbaar het belangrijkste geloofspunt. I.p.v. zich als Kerk eens vragen te stellen hoe dit mogelijk werd, nee: het is de verdwazing van de kiezer.

Als kardinaal heeft paus Benedictus het daar al over gehad, iets wat hij ook tijdens zijn pontificaat meermaals heeft behandeld. De ontkerkelijking en ontkerstening leiden nu eenmaal tot morele ontsporing. Wat we zien in Ierland is daarvan emblematisch.

Indomitable 23 mei 2015 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7666503)
De beleving van het geloof hangt bij mij alvast niet af van de misdaad van enkele geestelijken.

Enkele? Het reikt tot het Vaticaan toe.

Jan van den Berghe 23 mei 2015 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable (Bericht 7666512)
Enkele? Het reikt tot het Vaticaan toe.

In verhouding tot het aantal geestelijken gaat het om "enkelen".

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be