Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Beleggen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=218840)

DebianFox 23 mei 2015 14:22

Beleggen

Wie belegt er hier allemaal en in wat precies? (aandelen, fondsen, vastgoed, obligaties, kasbons ..)

Investeren hier mensen geld in bv. vastgoed met het oogpunt te verhuren en/of later te verkopen? Koopt hier iemand goud of zilver?

Wat vinden jullie van de huidige rente op het spaarboekje?

DebianFox 24 mei 2015 08:12

Niemand ?

Edward De Vere 24 mei 2015 08:31

Ik heb een jaar terug via de website van De Tijd via een simulatietool, aandelen gekocht van Ball.
Toprendement, Had ik het geweten, ik had er effectief ook gekocht. Ik speel ook met de idee dat daadwerkelijk te doen, maar vrees (zoals je altijd zal zien), dat net dan die aandelen zullen dalen in waarde.

Fictief aangekochte waarde: € 2 000
Portefuille momenteel (fictief dus): € 2 430

Ik heb bewust gekozen voor Ball. Ball, zie je terug op blikjes, zoals bijvoorbeeld Coca-Cola. Het was (en is nog steeds een beetje) mijn vooruitzicht, dat op termijn er een grote economische terugval zal plaatsvinden, waardoor prijzen voor voedsel enorm zullen stijgen. Veel mensen zullen genoodzaakt zijn, om in de plaats van vers voesdsel, voedsel in blik te kopen.

Bedrijven, zoals Ball, gaan daar enorm van kunnen profiteren.

Supe®Staaf 24 mei 2015 08:36

Als onwetende die 'belegt' via tussenpersonen wordt ge steeds gejost door de real-time-traders die het vet van de soep scheppen.
Ik investeer enkel in mezelf en mijn gezin.
Ik teerde al een heel leven elke euro op, en ik zie geen reden om daar verandering in te brengen.
Ik ga nu niet beginnen om mijn centen naar de bedrijven of banken te dragen.
Ik speel er liever zelf schoon weer mee.

Scherven A. Mok 24 mei 2015 08:41

Hesp, kaas of confituur en goede boter.

Zeus 24 mei 2015 08:48

Momenteel in port: Ablynx, Tigenix, Galapagos, Ageas, Recticel, Siemens, Volkswagen, Vale, Silver Wheaton, Elbit Systems, Raytheon, Apple, Tesla, Petrobras, Vietnam-ETF, Soc. Gen., Gilead en de beruchte leterme-obligaties

De rest staat op een spaarboekje.

DebianFox 24 mei 2015 09:16

Aangezien de rente op de spaarboekjes bleef dalen, ben ik begonnen met beleggen. Momenteel staat ca. 90 % van mijn vermogen op een effectenrekening.

Deze aandelen heb ik momenteel in portefeuille: Lotus Bakeries, IBA, Nyrstar, Galapagos, Ontex, Argen-X, Celyad, Resilux, Delta Lloyd NV en Abiomed (NASDAQ).

Ik bezit ook meerdere distributiefondsen met beleggingen in groeilanden (India, China) en specifieke sectoren (farmaceutica, technologie & wetenschap en vastgoed).

Ik koop en verkoop vooral op maandelijkse basis. In de periode tussen november '14 en maart '15 heb ik goed verdiend aan de val van de Euro t.o.v. de Amerikaanse dollar.

Ik zit nu aan 17,09 % groei voor het jaar 2015 totnogtoe. :-)

Zeus 24 mei 2015 09:32

90 procent is wel erg veel. Ik beperk het tot 40 procent van mijn roerend vermogen.

Ben nu ook stilletjes wat winst aan het nemen. Met de Fed die de intrest waarschijnlijk in september zal optrekken, de perikelen met Griekenland en de stilaan oververhitte beurs is er m.i. een stevige correctie op komst.

DebianFox 24 mei 2015 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7667637)

Ben nu ook stilletjes wat winst aan het nemen. Met de Fed die de intrest waarschijnlijk in september zal optrekken, de perikelen met Griekenland en de stilaan oververhitte beurs is er m.i. een stevige correctie op komst.

Ik heb ook winstnemingen gedaan. Er is tussen midden april en midden mei toch al een correctie gebeurd. Maar ik stap er binnenkort ook grotendeels uit, ik sta voor een grote uitgave op professioneel vlak. Ik zal na een dip wel 'ns terug instappen ;)

Thuleander 24 mei 2015 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox (Bericht 7667620)
Aangezien de rente op de spaarboekjes bleef dalen, ben ik begonnen met beleggen. Momenteel staat ca. 90 % van mijn vermogen op een effectenrekening.

Deze aandelen heb ik momenteel in portefeuille: Lotus Bakeries, IBA, Nyrstar, Galapagos, Ontex, Argen-X, Celyad, Resilux, Delta Lloyd NV en Abiomed (NASDAQ).

Ik bezit ook meerdere distributiefondsen met beleggingen in groeilanden (India, China) en specifieke sectoren (farmaceutica, technologie & wetenschap en vastgoed).

Ik koop en verkoop vooral op maandelijkse basis. In de periode tussen november '14 en maart '15 heb ik goed verdiend aan de val van de Euro t.o.v. de Amerikaanse dollar.

Ik zit nu aan 17,09 % groei voor het jaar 2015 totnogtoe. :-)

Als straks de aandelenmarkt instort kun je bij mij een blik bonen krijgen in ruil voor je inboedel.

Zeus 24 mei 2015 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox (Bericht 7667661)
Er is tussen midden april en midden mei toch al een correctie gebeurd.

Oh, sweet summer child

Savatage 24 mei 2015 10:18

Ik in aandelen (vooral de financiële sector) voor lange termijn en derivaten op korte termijn (de laatste tijd vooral volatility trackers zoals vxx en uvxy). Begin dit jaar nog een future op de olieprijzen genomen, maar ondertussen ook al afgesloten.

Witte Kaproen 24 mei 2015 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox (Bericht 7666540)
Wie belegt er hier allemaal en in wat precies? (aandelen, fondsen, vastgoed, obligaties, kasbons ..)

Investeren hier mensen geld in bv. vastgoed met het oogpunt te verhuren en/of later te verkopen? Koopt hier iemand goud of zilver?

Garageboxen kopen en verhuren.

Heeft daar al iemand ervaring mee ?

Zeus 24 mei 2015 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7667727)

Een paar jaar geleden heb ik daar wel eens aan gedacht. Na wat cijferwerk vond ik het sop de kool niet waard.

griezel 24 mei 2015 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox (Bericht 7666540)

Ik beleg alles in alcohol, en andere psychotropen.
Mijn enige andere belegging is mijn eigen woonst. En een klein spaarpotje voor onvoorziene spoedgevallen.

Witte Kaproen 24 mei 2015 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7667775)
Een paar jaar geleden heb ik daar wel eens aan gedacht. Na wat cijferwerk vond ik het sop de kool niet waard.

De huurprijzen lijken mij nu ook nog aan de lage kant,
maar met de huidige groei van de bevolking
zou daar wel eens verandering in kunnen komen.

Thuleander 24 mei 2015 10:56

Citaat:

Lol.
Niet het kapitaal om serieus vastgoed te kopen?

griezel 24 mei 2015 11:09

Citaat:

Heb daar ook over gehoord. Garageboxen in stadscentrum zijn naar het schijnt goudmijnen. Gemakkellijk te verhuren, zonder zever om wanbetalers buiten te zetten.

Witte Kaproen 24 mei 2015 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 7667792)
Lol.

Appartementen geven veel meer problemen bij het verhuren dan garageboxen.

Zeus 24 mei 2015 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 7667792)
Lol.

Het voordeel van garages is dat ze onder gemeen huurrecht vallen en je dus als verhuurder niet wordt belemmerd door allerlei wettelijke beschermingsmechanismen en termijnen in de woninghuurwet bij problemen

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be