![]() |
Wat maakt jou trots om Belg te zijn?
- De mooie Ardennen, prachtig !
|
Niks. Ik ben Vlaamse. :|
|
Citaat:
De Ardennen heb ik niet zelf gemaakt en ik ben ook de eigenaar niet van de Ardennen :roll: Welk voordeel zou ik als "Belg" in de Belgische Ardennen hebben ,tegenover de Franse Ardennen of de Luxemburgse Ardennen ? |
Dat we steeds een voortrekkersrol hebben gespeeld in ethische dossiers zoals abortus, euthanasie en homohuwelijk.
Dat we zowat het beste sociale zekerheidssysteem ter wereld hebben en tegelijkertijd ook zowat het hoogste mediaan gezinsvermogen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Welk voordeel levert mij dat op ? Ik kan evengoed zeggen dat de Alpen op mijn planeet liggen. Moet ik dan fier zijn op de Alpen :roll: |
Citaat:
Je kan ernaar toe rijden en ervan genieten zonder dat een ander land jou de toegang ertoe zou kunnen ontzeggen. Dat komt dan weer omdat je voorouders enge rechts extremisten waren die hun grondgebied verdedigden zodat jij nu een land hebt dat je het jouwe kan noemen. Ja, de moderne beta moet je �*lles opnieuw leren. Vanaf het begin. Er zit niets anders op. |
Citaat:
|
Citaat:
Is dat dan de echte "echte-vlaming" denkwijze ? |
Onze havens. Anders was België een ontwikkelingsland......
|
Citaat:
geen enkel buurland zal mij de toegang tot zijn grondgebied ontzeggen . Er is zelfs geen grenscontrole meer met de ons omringende landen. Erger nog , in Nederland ,Frankrijk en Duitsland mag ik overal op straat met een Vlaamse Vlag rondlopen . In Brussel vlieg je in de bak als je met een Vlaamse Vlag durft rond te lopen en in Wallonië wordt Uw elektriciteit afgesloten als je als kampeerder een Vlaamse Vlag durft te laten wapperen . België land ,om als Vlaming, zeker niet trots op te zijn . |
Citaat:
daarvoor hebben wij België niet nodig. ;-) |
Als Nederlandstalige die de betekenis van het woord respect in al zijn consequenties verstaat, kan je niet trots zijn Belg te worden genoemd.
|
Citaat:
Ik ben er noch trots op om Vlaming, Belg, Europeaan, aardbewoner of weetikveel te zijn. Het is wel aangenaam om in deze regio geboren en getogen te zijn (West-Europa), want hoe je het ook draait of keert, het is hier héél goed leven, en er is enorm veel interessants te zien of te beleven. |
Citaat:
Ongelooflijk. |
De moderne Europeaan is er erg trots op dat hij nergens trots op is.
|
Citaat:
Ik ben modern, Europeaan en trots. |
Het feit dat we in een land met verschillende talen en culturen leven.
Het feit dat de meesten in dit land geen enkel probleem met hun land hebben en dat ze België accepteren. Als Franstalig voel ik me evenwel in mijn land in Franstalig België als in Vlaanderen. Ik werk trouwens in Vlaanderen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:30. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be