Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Het beste ontbijt. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=218895)

TV-verslaafde 24 mei 2015 15:24

Het beste ontbijt.

Zucht 24 mei 2015 15:30

Wat is eigenlijk de beste champagne om daarbij te drinken ?

TV-verslaafde 24 mei 2015 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 7668221)
Wat is eigenlijk de beste champagne om daarbij te drinken ?

Champagne van den Aldi ofzo. :lol:

TV-verslaafde 24 mei 2015 15:35

Trouwens nu moet jij zeggen wat jouw beste ontbijt is, zo gaat dat spelletje hier. Tss.... wel de regels volgen, hé.

Zucht 24 mei 2015 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 7668231)
Trouwens nu moet jij zeggen wat jouw beste ontbijt is, zo gaat dat spelletje hier. Tss.... wel de regels volgen, hé.

Had ik niet begrepen. Dat zal zoiets zijn denk ik.

Ik ontbijt normaal gezien bijna niets, behalve op vakantie als ik de tijd kan nemen, en dan liefst een uitgebreid buffet.

TV-verslaafde 24 mei 2015 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 7668243)
Had ik niet begrepen. Dat zal zoiets zijn denk ik.

Ik ontbijt normaal gezien bijna niets, behalve op vakantie als ik de tijd kan nemen, en dan liefst een uitgebreid buffet.

Wat ben jij voor ene, niet ontbijten ? Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag. ;-)

Zucht 24 mei 2015 15:46

I know :oops:, maar ik moet te vroeg opstaan voor mijn werk terwijl mijn ingewanden nog een tijd blijven doorslapen. :|

Libro 24 mei 2015 16:42

Vers fruitsap op mijn nuchtere maag, een kom warme havermoutpap (al dan niet met fruit) en om af te sluiten een lekker kopje verse koffie. De havermoutpap wordt af en toe vervangen door muesli met yoghurt en verse blauwe bessen. En voor ik de dag echt begin: een flesje Yakult.

Zucht 24 mei 2015 16:53

Dat klinkt buitengewoon gezond. Ik drink ook altijd wel een glas vers fruitsap 's morgens . Ik heb onlangs wel ergens gelezen dat je je tanden niet mag poetsen net nadat je fruitsap gedronken hebt, omdat de borstel de zuren in het email drijft. Men zegt : na fruitsap eerst mond goed spoelen met water. Een kwartiertje wachten en dan poetsen.

TV-verslaafde 24 mei 2015 16:55

Zo kan het ook.

https://www.youtube.com/watch?v=Ula__LHsjP8

:lol:

Witte Kaproen 24 mei 2015 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 7668208)

Enkele goede adressen voor een Engels ontbijt ;-)

http://www.telegraph.co.uk/expat/exp...?frame=3005519

maddox 24 mei 2015 17:07

Het beste ontbijt. Moet lukken dat het ontbijt van vorige week zaterdag nog vers in't geheugen ligt.
Chateaubriantje van 450 gram, met een champion/wisky/pepersaus. De saus was een overschotje, en de steak lag zo lief te knipogen naar me.

lombas 24 mei 2015 17:40

Het beste ontbijt kreeg ik in Israel, met shakshuka, kaas, olijven, hummus, toast, en nog tien andere schaaltjes met godweetwat allemaal.

Sterke cappucino of drie erbij. Limoen-muntlimonade.

In een prachtige setting. Prima weertje bij Kerstmis.

Heerlijk.

Witte Kaproen 24 mei 2015 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 7668336)
Het beste ontbijt kreeg ik in Israel, met shakshuka, kaas, olijven, hummus, toast, en nog tien andere schaaltjes met godweetwat allemaal.

Heerlijk.

Limoen-muntlimonade ?
dat zie je hier niet veel.

lombas 24 mei 2015 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7668353)
Limoen-muntlimonade ?
dat zie je hier niet veel.

Mojito is hier toch megapopulair?

In Midden-Oosten is de alcoholvrije versie ervan in alle landen alompresent.

Bovenbuur 24 mei 2015 18:02

De beste snelle lunch is krentenbollen met filet americain en gebraden uitjes, het beste ontbijt zal wel iets met honderd vrienden (niet om op te eten, meer om de hersenen wakker te krijgen) en een hele grote pan scrambled eggs zijn ofzo. Dat is een van mijn specialiteiten, scrambled eggs op semi-industriële schaal.

Als de groep kleiner is ben ik een groot voorstander van het "Thijs ei" (durf de naam te noemen omdat Google resultaten zat heeft voor eieren die iets met een Thijs te maken hebben), gebakken ei met zoveel mogelijk extra zut erin. Ei wordt alleen maar beter van meer ingrediënten, zo'n beetje ongeacht welke ingrediënten.

Witte Kaproen 24 mei 2015 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 7668354)
Mojito is hier toch megapopulair?

In Midden-Oosten is de alcoholvrije versie ervan in alle landen alompresent.

Fanta-limoen-munt ;-)

Waar wachten ze nog op bij Coca- Cola ?

lombas 24 mei 2015 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7668363)
Fanta-limoen-munt ;-)

Waar wachten ze nog op bij Coca- Cola ?

Ze hebben dat al eens geprobeerd met Sprite Ice, maar dat spul staat ver van de lekkere Oosterse versie...

bembem 24 mei 2015 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 7668208)

uhm, ik heb eigenlijk geen 'beste ontbijt' want vind ze allemaal even lekker! XD! :lol::lol::lol: woops, mss toch een lichte voorkeur voor het American Breakfast All-in (dus met van zo'n extra-zoete pancakes met syrup, eggs & bacon, sausages, toast, allerhande confituren, scones etc. etc. !) .. en natuurlijk het Thaise (met gebakken rijst en een vers geperst sinaasappelsapje) ZO lekker!! YUMMIE!

bembem 24 mei 2015 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 7668336)

Heerlijk.

hummus .. bof bof

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be