![]() |
Zo doeltreffend is de invoer van lage-emissiezones
|
Citaat:
http://www.stadtentwicklung.berlin.d...e/gebiet.shtml ![]() Bron hln.be: Citaat:
Waarom: uiteraard mogen in die groene zone van "rolmodel" Berlijn wel oude bezineauto´s rijden met geregelde 3-weg katalysator of Euro 1-norm, die krijgen de groene 4-sticker (Umweltplakette:4 (Grün)) Of de US-3w-katalysator. Die bestaan quasi al vanaf 1986, dus vanaf 29 jaar oud: http://suchen.mobile.de/auto-inserat...s=EURO1&noec=1 EZ 07/1986 74.357 km Benzin 152 kW (207 PS) Schadstoffklasse: Euro1 Umweltplakette:4 (Grün) Euronorm 1-benzinemotoren laten zich ook voor ca. 110 € omrusten naar Euro 2 norm of x-jaren extra door http://de.wikipedia.org/wiki/Kaltlaufregler kit online: https://profiteile.de/ersatzteile/ab...=price&dir=asc In Berlijn en al de andere D-steden bestaan natuurlijk uitzonderingen voor oldtimers, die zijn daar wel vanaf minstens 30 jaar inschrijving (en na goedkeuring) Citaat:
|
Citaat:
misschien een inleiding tot "aanzet tot discussie " ? . |
Kortom, de stad is "van de mensen", maar wanneer "de mensen" massaal tegen het voorstel zijn dan rammen we het toch door hun strot.
|
Citaat:
Zie het voorbeeld van Berlijn. |
Citaat:
Als je alles wil weten over de emissiewetten van Berlijn en Duitse steden hierzie: Citaat:
Citaat:
Ik lees dat die A-idioten maar gaan tot 22 jaar voor een benzinemotor. http://www.hln.be/hln/nl/2764/milieu...-meer-in.dhtml Vanaf de zomer van 2016 voert de stad Antwerpen een lage-emissiezone in. Oude en vervuilende wagens mogen dan niet meer rondrijden op de Singel, het Eilandje en Linkeroever. Concreet gaat het om dieselwagens die ouder zijn dan 10 jaar zonder roetfilter en benzinewagens ouder dan 22 jaar. Volgens cijfers van de Dienst Inverkeersstelling zouden door de maatregel ongeveer 15.000 Antwerpenaars met hun huidige wagen de stad niet meer binnen mogen. Mogen al deze uitzonderingen van Berlijn in kernstad Antwerpen dan ook nog rijden ? : Ook de **stadsbewoners met auto´s (reeds ingeschreven op hun naam) die zich niet meer laten ombouwen tot die euronorm waar ze nog wel binnenmogen ? Is er een uitdoofbeleid dus in Antwerpen zoals in Berlijn ? Ja of nee ? Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
http://de.wikipedia.org/wiki/Abgasno..._mit_Ottomotor ** Mijn auto van 1989 heeft euronorm 2 en is dan 27 jaar oud, gelezen en gesnopen ? Citaat:
Zulke oude benzinewagens (indirecte injectie homogeen mengsel) stoten 100 maal minder fijnstof uit als een moderne diesel euronorm 6, en wslk ook minder stikstofoxides in de praktijk, daar gaat het om. Dus de emissiewetten in Berlijn en zijn uitzonderingen is helemaal geen voorbeeld voor Antwerpen als dat wat ze in de krant beweren klopt, besef je dat eindelijk of wil je maar wat lullen over stinkende riolen ? |
Citaat:
|
Citaat:
Die willen geen wagens in hun omgeving, want dat is iets voor werkende mensen. De enige wagens die ze (zij het node) tolereren, zijn die waar hun ouders mee gaan werken, zodat die de muil van hun groene spruit kunnen openhouden, en cara-pils kunnen aanslepen. Want dat is niet zo praktisch op een fiets, snap je? |
Citaat:
Ze behoren evengoed tot de egoïsten, die in de eerste plaats beslissen wat hen persoonlijk oplevert. |
Citaat:
Zeg nu zelf, dat wilt u toch niet op uw geweten hebben? |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Heb je een referentie die dat bevestigt? Voortgaande op dit rapport van de ADAC http://www.adac.de/_mmm/pdf/umweltzo...0609_43574.pdf blijkt dat helemaal niet het geval te zijn. Een citaat uit de conclusie: Citaat:
|
Citaat:
Of ADAC kon het toen nog niet weten, **PM 10 meten is toch dwaas, dieselvoertuigen stoten > 80 % PM 0,1 uit dat wordt met PM 10 meters en PM 2,5 meters helemaal niet gemeten. (zie link Spiegel online**). Wetenschappelijke metingen vanaf 2011 hebben die grote impact wel aangetoond. Zijn diverse links van die ik al geciteerd heb. Nog eentje: Citaat:
Hier staat het fijntjes uitgelegd: Citaat:
De eerste zeer dure meetinstrumenten van PM 0,1 bestonden pas maart-april 2011, prijs > 20.000 € # voor eentje.... In Leipzig werden alleszins al 30 % lagere PM 0,1 waardes gemeten dankzij de emissiezone: Citaat:
De Nederlanders waren er ook vroeg bij met die PM 0,1/UFP meters en leggen het verschil uit met PM 10: http://www.nrc.nl/nieuws/2011/07/05/...ultrafijnstof/ PM 10 wordt tegengehouden door het menselijk lichaam, PM 0,1 dringt echter altijd in tot diep in de longblaasjes en in het bloed. ![]() ![]() http://www.wohngeneration.ch/smogalarm/ |
Citaat:
Je stelt dat ADAC zijn staart intrekt maar dat lees ik niet, integendeel. Hier zegt de ADAC: Citaat:
Een quote uit het artikel: Citaat:
Het is ook een beetje ongeloofwaardig om te stellen dat de uitstoot van diesels, en al zeker van oude diesels, diegene die geweerd worden, niet meetbaar zou zijn in pm10 maar alleen in pm 0,1. |
Citaat:
De roetdeeltjes van oudere diesels is groter maar nog altijd te klein voor de PM 2,5 meters, PM 10 is de verouderde slechte maat als je dat nog niet begrepen hebt amai. Ik heb al talrijke technische bronnen gegeven dat zelfs PM 2,5 meters geen PM 0,1 kunnen meten, het meetbereik naar beneden is ontoereikend. Moet ik echt dat meetbereik van een PM 2,5 meter p/c voor je neus zetten ? PM 10 is al sinds 2005 een verouderde maat (EU-richtlijn): Citaat:
Dit is de deeltjesgrootte van een moderne diesel: http://de.wikipedia.org/wiki/Dieselr...partikelfilter ![]() links van de lijn 100 nanometer is PM 0,1 of pakweg 80 % van het aantal deeltjes, de volgende lijn rechts is 200 nanometer, wil je het nu zien of kun je geen grafiek lezen ? ander topic over partikelgrootte, en dan meten ze nog niet de allerkleinste want onder de 30 nanometer zie grafiek zijn er ook nog genoeg te meten: http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=32 Citaat:
|
Even doeltreffend als de drempels en verhoogde plateaus voor een gedwongen kunstmatig "afslaan ipv rechtdoor", die ze de voorbije 2-3 decennia overal plaatsten. Van fietsers via auto's tot kamions, remmen en optrekken, met telkens lokale druk op de baan (ja, dus zelfs op plaatsen waar enkel fietsers passeren), die zo vol putten raakt. Hun klinkers die in hele geulen lopen. Waar je dus dagelijks moet door hotsen.
X tijd terug betaalde Overheid premies om bomen te rooien. Nu betalen ze premies om bomen te planten. X tijd terug betaalde Overheid premies om diesel in plaats van benzine te kiezen voor de auto. Nu... De georganiseerde bezigheidstherapie, dagelijks de wèl werkenden terroriserende. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:56. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be