![]() |
Zou het mogelijk zijn ooit een soort warp drive voor licht te maken?
http://www.scientias.nl/warp-drive-b...xperimenteren/
Zou het mogelijk zijn om een warp drive voor licht te maken? Dit maakt het m.i. mogelijk om een telescoop te bouwen die licht opvangt dat enkele weken onderweg is geweest in plaats van enkele miljoenen jaren. Zo krijgen we een iet of wat actueler beeld van het universum. |
Geen idee. Ik denk dat we nog te weinig weten over fotonen.
|
Goh, ik betwijfel het.
Het gemiddeld IQ van de westerling daalt met elke generatie dus de kans wordt hoe langer hoe kleiner. |
Citaat:
Da's iets wat enkel Lucky Luke kan. Trouwens, je fotonzuiger zou wel eens het heelal kunnen opzuigen :D The Big Blowjob |
Citaat:
|
![]() |
Zou het mogelijk zijn ooit een soort warp drive voor licht te maken ??
Zou wel leuk zijn :) En als de mens daarmee op snelheid zou kunnen leren vliegen :thumbsup: De techniek uitzoeken & gebruiken :) |
Citaat:
|
Citaat:
Je zou dan de ruimte voor en na het specieke fotos in kwestie moeten manipuleren over zijn gehele reis. |
De theorie van 'warp' is dat je ruimte vóór je afbuigt,in mekaar doet schrompelen, dat je bij wijze van spreken één lichtjaar reduceert tot een lichtdag, om maar iets te zeggen. Met andere woorden van een km maak je een meter, zodat je in 'warp' met de snelheid van 100 km/u eigenlijk in één uur 100.000 km aflegt. Dat is de theorie uit de SF natuurlijk.
Nu nog wachten op iemand die het uitvindt. Zefram Cochrane moet nog geboren worden. |
Citaat:
Citaat:
Engage Warp-equasion mrs. Firestone. Ay ay Captain : <wiskunde> Hello Alpha Centauri! At ease, mrs Firestone. Meet me in my quarters in 5 to look for side-effects. ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
Zou wel handig om onnodige ruimtereizen te ondernemen , of om ruimtereizen die wel interessant & leuk zijn :) Al zo , misschien leven op andere planeten ontdekken :) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be