![]() |
Mensen met stijl en klasse praten Frans
Nu, ik stem wel Vlaams Belang omwille van conservatieve en religieuze redenen, maar in alle eerlijkheid moet ik toch zeggen dat ik het Frans meer kan appreciëren dan het Vlaams.
Een boerentaal is het. Maar toch zal het Vlaams mijn eerste taal blijven. ;) Maar Frans als 2de taal moet kunnen... |
![]() |
Trololooooo
Edoeard Anatoljevitsj Chil (Russisch: Эдуард Анатольевич Хиль) (Smolensk, 4 september 1934 - Sint-Petersburg, 4 juni 2012[1]) was een Russisch baritonzanger. In 2010 werd hij wereldberoemd door een internetmeme op YouTube met zijn vocale nummer Ja otsjen rad, ved ja, nakonets, vozvrasjtsjajoes domoj (Russisch: Я очень рад, ведь я, наконец, возвращаюсь домой) uit 1976, dat bekend kwam te staan als Trololo. |
Mensen met stijl en klasse praten Latijn.
|
Tof mens die 'Frans'.
Kom ik hem tegen en vraagt hij: ça va? Zeg ik: Mais wie, ça floddere moei bien. :rofl: Ik blijf fervent fan van lichaamstaal. |
Citaat:
|
Het is niet de taal die boertig is, het zijn de mensen die de taal spreken die boertig zijn of niet. Ga eens luisteren in Wallonië hoe veel mensen daar "Frans" spreken, als je het niet weet dat ze Frans spreken zou je denken dat het een taaltje is die de inboorlingen spreken.
|
Mensen met stijl een klasse spreken met hun hart ;-)
|
Citaat:
Tot aan de opkomst van Napoleon, was het Frans zelfs de taal der onverlaten en ondergeschikten in west Europa. Binnen de bestuurlijke machten gebruikte men immers het Latijn, die gewoon omdat het onderwijzend personeel van de elite vaak door de RKK was opgeleid, maar ook omdat het de enige taal was die binnen de elite door iedereen begrepen werd. Pas na de opkomst van Napoleon werd er een standaard ingevoerd binnen de Franse taal. De standaard die werd ingevoerd, was het Parijse dialect dat door veel officieren in het Franse leger werd gebruikt. Frans is dus de taal van de oorlog en onderdrukkers. |
Citaat:
Wat die tweede taal betreft, dagelijks kom ik, zowel tekstueel als auditief, véél meer in contact met Engels dan met Frans. Mijn belangrijkste vreemde taal is dan ook het Engels. Wat niet belet dat ik toch poog mijn kennis van het Frans op peil te houden. |
Citaat:
|
Citaat:
Buiten Vlaanderen is Latijn zelfs onbelangrijk als taal en zijn het slechts uitzonderingen die deze taal aanleren. |
talen Voor Q. & D.azz
|
Citaat:
|
Citaat:
Verder terug komt het van het Latijnse Ludus. :lol: |
Nestbevuiling
|
Citaat:
is het Frans eerder de taal van de chronisch werklozen. :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be