![]() |
Staken, waar trekken we de grens?
Aanleiding is dit artikel vanuit knack:
http://www.knack.be/nieuws/belgie/mi...on-573929.html Ik vind het eigenlijk schandalig dat de pers de dag van vandaag nog steeds zo aan het zeel van de vakbonden trekt. Citaat:
Moet er een minimale dienstverlening komen? Of is het stakingsrecht absoluut? Ik vind alvast dat minimale dienstverlening bij overheidsbedrijven en diensten moet kunnen. |
Als de meeste nu eens wisten waarvoor ze aan het staken waren... En niet in de kop gepraat door de vakbonden.
Als ik rondom mij hoor is het voor de meeste gewoon een vrije dag. Daar trek ik de grens, als staken geen waarde meer heeft. En zeker moet er dienstverlening zijn. Het is niet omdat zij niet werken dat wij geen belastingen aan het betalen zijn om die boel draaiende te houden. |
Het probleem is niet het stakingsrecht, of zelfs de stakingen op zich. Dat zijn maar symptonen van een kompleet falend beleid met betrekking tot openbaar vervoer, en een incompetente NMBS leiding.
Dat bedrijf moet hervormd worden, en dringend, en hoe langer ze het laten liggen, des te pijnlijker. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De NMBS werkt met benoemden, en er is geen echte concurrentie waar deze treinbestuurders naar toe kunnen. Daarom staken ze: ze hebben geen andere optie. Ze MOETEN voor de NMBS werken. Of waar kunnen treinbestuurders nog aan de slag in dit land ? |
Citaat:
|
Citaat:
Maar je hebt een punt dat het hier pure chantage is. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat monopolie moet eruit. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Stakingsrecht mag m.i. beperkt worden op het punt dat de de openbare veiligheid en de fysieke integriteit van anderen in gedrang komt.
Dat politie, brandweer, gevangeniswezen en gezondheidszorg een minimumdienstverlening moeten hebben, is niet meer dan logisch. Treinverkeer is echter geen cruciale dienstverlening en dat een staking economische schade toebrengt is inherent aan de staking. |
Citaat:
Ik begrijp waarom ze staken. Als ze met de trein konden rijden bij andere maatschappijen, was dit probleem er niet. Overigens verdient het beroep van machinist waarschijnlijk meer dan gewone arbeidersjobs. |
Citaat:
Zo iemand moest de nationaliteit + burgerrechten afgepakt worden en gedumpt op een lek bootje ten noorden van Darwin, (AU). |
Citaat:
Maar waarom moet heel de economie lijden omdat een paar honderd mensen wil staken? Dat is buiten proportie. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat een Jean Pierre Goossens te pas en te onpas alles mag afbreken en afdreigen is ook maar normaal. |
Citaat:
|
Citaat:
Niet alleen bij de NMBS verdienen mensen meer dan het gemiddelde hoor. :rofl: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be