![]() |
Wordt zwaartekracht beïnvloedt door temperatuur?
Veronderstel je hebt 2 identieke hemelobjecten,
maar de één is 100 graden en de ander -20 graden. Heeft 't temperatuurverschil dan invloed op de zwaartekracht? |
Ik heb gemerkt dat hoe heter iets wordt, bijvoorbeeld als ik mijn afval opstook in de tuin, hoe lichter het wordt; het zweeft gewoon weg!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Edit: maar om serieus te zijn, neen. De ene planeet gaat wel meer uitzetten, maar het centrum blijft hetzelfde :lol::lol::lol::lol: |
Zwaartekracht wordt wel beïnvloed door alcohol.
Bij licht gebruik wordt alles lichter, bij zwaar gebruik wordt alles plots zwaarder dan normaal. |
Citaat:
Of het moet zijn dat door meer energie toe te voegen, op één of andere manier de massa iets toeneemt? |
Aangezien de massa niet veranderd, zal de invloed op het zwaartekrachtveld van die massa door temperatuur op zo'n laag niveau verwaarloosbaar zijn.
Natuurlijk, als men van 0 Kelvin naar 20 000 000 Kelvin gaat vergelijken, zal er wel een ferme invloed merkbaar zijn. |
De echte vraag is eigenlijk:
wordt temperatuur beïnvloedt door zwaartekracht? |
Citaat:
Anders hadden we geen sterren gehad. Of zou Neptunus een veel lagere temperatuur gehad hebben dan wat de realiteit aangeeft. Om nog niet te spreken van de manen van de andere gasreuzen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
zeer leuke beginstelling. Een vraag waar ik nog nooit heb over nagedacht.
Mijn antwoord is: ik veronderstel van niet. maar ik ben niet zeker. Nu, hemelobjecten met de temperatuur 100 of -20, bestaan die wel? De hemellichamen bij een zon worden opgewarmd en afgekoeld, en een hemellichaam ver van een zon zit dicht bij het absolute nulpunt. |
![]() Geen temperatuur te bespeuren... |
uiteraard heeft temperatuur geen invloed op de zwaartekracht
|
Citaat:
|
Citaat:
In feite weten we nog niet wat de zwaartekracht exact is. Is het een veld, een nieuw deeltje (graviton) ? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be