![]() |
Politierechter is geldtekort beu: "Geen tolk, geen straf"
Wat is dit nu weeral. Dus als een illegale vreemdeling in België iets strafbaar doet en men verstaat hem niet en er is geen tolk dan laat het gerecht hem lopen.
Dus als ik in Brussel of Wallonië iets strafbaar doe en er is geen tolk dan ben ik vrij. Ver gekomen in België. |
Citaat:
Want daarin staat uitdrukkelijk dat een verdachte zich in zijn of haar "eigen" taal moet kunnen verdedigen voor een rechter. En....schijnbaar hebben je vooroordelen zulk een hoog gehalte dat jij dingen leest die er NIET staan, want nergens lees ik iets over "illegaal". |
Dat men zichzelf in de eigen taal mag verdedigen, is noodzakelijk om het recht van verdediging te garanderen.
Als ik op vakantie in Griekenland verdacht wordt van iets, zou ik mezelf ook niet graag in het Grieks moeten verdedigen. Het lijkt me dan ook vanzelfsprekend dat men geen personen veroordeelt alvorens hij of zij zich afdoende heeft kunnen verdedigen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat moeten ze anders doen? Op tijd hun tolken betalen maar het gerecht heeft veel achterstand in facturen te betalen. Maar als ik mijn factuur niet op tijd betaal dan word ik door datzelfde gerecht veroordeeld om mijn facturen te betalen samen met intrest en gerechtskosten.Als ze de tolken op tijd betalen dan zullen ze wel tolken vinden. Volgende keer als ik iets mispeuter heb dan ben ik ineens doof en moet ik een tolk handgebaren hebben. Is die er niet dan ben ik vrij.
|
Citaat:
|
538 jaar geleden werd hier een Groot Privilege uitgevaardigd dat zei:
"item, dat de zaken, die voor onsen voornoemden Grooten Raed ghehandelt zullen werden uut eenighe van de vorsz. landen, zullen werden beleet ende ghedinght tusschen denghonen, dien't ancleeft, in alsulker talen, als men ghemeenlic spreect in de landen, daer de verweerers wonachtich zijn" Die regel geeft het recht om jezelf in je eigen taal te verdedigen. Dat lijkt mij een zeer billijk rechtsprincipe. |
Citaat:
het geld is op. |
Blijft een feit dat Jan of Piet die twee seconden na hem door het rood reed, door dezelfde rechter heel zwaar zal gestraft worden.
De wet gelijk voor iedereen? Schizofrener dan in dit geval kan het niet. |
Citaat:
De Politierechter gaat daar volgens mij zwaar in de fout en dient geschrapt te worden van zijn verdere taken. |
This must be Belgium.
|
Citaat:
|
Citaat:
De tijden dat je veroordeeld werd in een taal die je niet begreep liggen achter ons hoop ik. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
/facepalm |
..
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be