![]() |
Wie doet er hier aan sportvissen ?
Ikzelf ga af en toe op Franse Regenboogforel vissen. Ook bekend in de volksmond als Zalmforel.
Zowel in de Ardennen (Waalse) als in Belgisch Limburg. Nog anderen die deze hobby uitoefenen ? |
Bij mij beperkt het zich tot vissen in mijn neus. :rofl:
|
Citaat:
Salmoniden waren daar niet te vangen maar zeker 10 andere vissoorten ,wel... Maar ja,op een of andere manier ben ik mijn passie ervoor kwijtgeraakt...:? |
vandaag was de vangst nogal mager
![]() |
Citaat:
Helaas in de b. vijver al te vaak achter het net. Maar van jouw forellen snoep ik wel graag. . |
Telt het als ik met mijn kajak ga sporten en af en toe een zwemmer moet vissen?
|
Altijd leuk wanneer er zo van die moderne stadstrutjes beginnen over hoe ze dat 'zielig' voor die visjes vinden.
Dan vertel ik hoe die haak soms door het oog van de vis priemt als ik 'm ophaal. :-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Ik heb het vroeger wel gedaan, vissen, maar enkel voor de sport.
De vissen die ik bovenhaalde die sneed ik de buik open en dan zette ik ze terug. |
Ik weet het niet meer welke van de "old school" hengelsport-auteurs Schreiner,Van Onck of Ooms waren die er aan herinnerden dat vissen niet kunnen gillen.
Het zou overigens ook de beroepsvisserij nogal....euhm....interessant...maken...8O |
Zitten er hier ook van die "river monsters"die Jeremy Wade boven haalt in zijn programma?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Blijven ze goed op de haak? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be