![]() |
Brusselse school weigert leerlingen met lange rok
Vrijdagmiddag weigerde de Brusselse school Institut de Mot-Couvreur de toegang aan een dertigtal leerlingen. De reden? De leerlingen in kwestie droegen te lange rokken.
In haar reglement had de school laten opnemen dat expliciete religieuze symbolen verboden zijn. Ook donkere, lange gewaden behoren volgens de school tot religieuze symbolen. De leerlingen in kwestie droegen kleurrijke lange rokken. Maar ook dat is dus volgens de school een brug te ver. De politie werd erbij gehaald om de toegang tot de school te beletten. http://www.dewereldmorgen.be/artikel...-met-lange-rok Ik denk dat we op termijn moeten evolueren naar scholen waar iedereen zich thuis voelt en zich kan ontplooien, waar iedereen zich thuisvoelt. Nu krijg je een mengelmoes van alles wat spanningen met zich mee brengt Ikzelf ben katholiek en persoonlijk heb ik liever dat mijn kinderen niet met kofers omgaan. Zowel ongelovigen als moslims hebben een sterke identiteit en een hoge bekeringsdrang. Indien deze kinderen met lange rokken naar school willen, heb ik daar geen probleem mee, maar een school heeft natuurlijk het recht om te kiezen wat wel/niet toegestaan is. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik steek mijn kinderen liever in een school met allemaal christelijke allochtonen dan in een school met autochtone kofers. Verder zie ik niet in waarom ze in contact laten komen met andere culturen hen extra kansen zal bieden. Ik zie daar geen meerwaarde in. |
Goed initiatief. Enkel rokken waaronder net nog een camel toe zichtbaar is zijn toegestaan.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk zo bvb. aan je homofobie en je ideeën over "het normale" |
Citaat:
|
Citaat:
Mijn homofobie? Mijn ideeën over het normale? |
Citaat:
Zoals die 2 jongetjes uit het 6de studiejaar: zegt 1 tegen 2: ik heb een condoom gevonden in de veranda. 2: wat is dat, een veranda ? |
Citaat:
(soit, Krukas denkt elitair over te komen, door hebreeuwse woorden te gebruiken) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Misschien ligt de oorzaak van de opmars van de islam in West-Europa al dan niet gedeeltelijk bij de zwakte van het christendom... |
Opgeroepen worden om sterk te staan in het geloof. Uiteraard worden jullie dat. Vooral dan op die momenten waarop jullie gelovigen weer eens geconfronteerd worden met rede. Op momenten dat jullie argumenten te horen krijgen die jullie als jullie ook maar een beetje eerlijk blijven, niet kunnen negeren. Vooral dan, is het jullie taak 'sterk' te blijven staan in jullie geloof. Met andere woorden: "Wees sterk; en geef geen aandacht aan rede, maar blijf gewoon geloven".
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be