![]() |
Kijkfile's bij ongeval
Door een ongeval in de file staan is niet fijn. Wat echter ergerlijk is, zijn de incompetente chauffeurs die vergeten dat ze aan het autorijden zijn en met hun volle aandacht voor het ongeval voorbij het ongeval sukkelen, aan de kant van het ongeval zelf, OF zelfs op de tegenovergestelde rijrichting.
Vandaag gefilmd: rijdt tegen tergend trage snelheid voorbij ongevalsite, met een open weg voor hem, terwijl er nog iemand teken staat te doen dat hij verder moet rijden zodat de file niet te lang wordt! https://youtu.be/-SpI7W5oVls Het initiatief van de politie om chauffeurs die met de gsm foto's trekken in een kijkfile te beboeten, vind ik dan ook super! http://www.standaard.be/cnt/dmf20140319_01032007 Als ze echt zo graag de beelden van een ongeval bekijken, moeten ze maar een dashcam aanschaffen 8-) |
Dat zijn (doorgaans) geen kijkfiles, maar voorzichtigheidsfiles.
Je ziet die zwaailichten, je ziet iedereen die voorzichtiger wordt, er kan altijd iets op het wegdek liggen, auto's van hulpdiensten die afremmen om te parkeren of hulpverleners wat te dicht op de nog gebruikte rijstroken. Tuurlijk, als chauffeur gaan filmen met gsm, dat is er over. Maar zomaar al die voorzichtige chauffeurs beschimpen als ramptoeristen, en dat alleen maar omdat meneer of madam rap wilt rijden, is zeer asociaal. . |
Men zou bij een ongeval een extra politieploeg moeten inzetten: vertragen om te kijken is onmiddellijk een zware boete aan het been.
|
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kijkfile* (SanderK zijn filmpje toont 16-20 kmh van een ramptoerist op een reeds beveiligde ongevalplaats) (Kijk) files zijn dikwijls oorzaak van (extra) ongevallen: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20140626_01156501 2014 http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/re...rpen/1.2329261 2015 de rest: https://www.google.be/search?q=In+de...YQ_AUoAA&dpr=1 Citaat:
Men kan zelfs met zekerheid zeggen dat de meeste ongevallen op de snelweg gebeuren als er plots onaangepast* te traag gereden wordt. * Art 10.1.1 |
Citaat:
|
Kom kom, jullie rijden zelf ook niet volgas door, als ge geflikker ziet zodat ge ineens full aandacht gaat voor moest er iets opduiken.
. |
Citaat:
De kans dat er "iets opduikt" is niet groter dan anders. Het is maar een excuus om lekker naar het spektakel te kunnen kijken. |
Citaat:
Dat heeft niks met voorzichtigheid te maken, dat is puur ramptoerisme en incompetentie. Maar goed, de Belgische wegen stikken dan ook van incompetente chauffeurs. |
Ik verontschuldig mij voor mijn voorzichtigheid, als ik eens zak tot 90 per uur op een autonsnelweg, omdat gij dan twee tienden van een seconde van uwe kostbare tijd verprutst.
. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Tegen de auto voor mij blijft traag rijden wanneer hij naast het ongeval is en de weg voor hem vrij is Men signaliseert (man in fluo-oranje) om op te trekken en baan vrij te maken maar de chauffeur speelt liever de ramptoerist! Vanaf men op 1 rijstrook is, na het ritsen dus, kan men tocj terug gas geven??? |
Citaat:
Trouwens, vanochtend ook gepasseerd aan een ongeval op de derde rijstrook van de snelweg. Waarom gaven de dynamische snelheidsborden dan slechts een limiet van 50 km/u aan, terwijl er gerust 'gas gegeven kon worden tot 120' (sic) ? Redenen genoeg om een plek van ongeval aan een veilige en matige snelheid te passeren (die 50 lijkt me billijk), dagelijks passeer ik voorbij een gedenksteen aan de snelweg die herinnert aan een hulpverlener die werd doodgereden, terwijl deze assistentie aan het verlenen was op de plek van een eerder gebeurd ongeval. |
Citaat:
Er was een file voor het ongeval, stilstaan - 5 kmh - stilstaan. Dan gaan we op 1 rijvak. Op dat moment moet men echter terug beginnen rijden, en NIET tegen 30 kmh blijven rijddn zodat men zeker kan zien of er nog slachtoffers in het voertuig liggen ofzo. Zoals je kan zien, rijd de auto voor mij tot na het laatste kegeltje een tergend trage snelheid. De weg voor hem is open! (100 meter daarvoor was het nog file!). Ik steek hem vlot voorbij met mijn 1.6 ecodiesel Indien iedereen gewoon zou doorrijden, zou de file voor het ongeval minder lang zijn! We hebben ongevalsschermen nodig die ervoor zorgen dat chaffeurs bij een ongeval bezig zijn met 2 zaken, eigen veiligheid én vlotte verkeersdoorstroming. Een chauffeur moet niet tegen 30 kmh voorbij ongeval wnr de weg vrij is en er teken gedaan wordt om sneller te rijden, enkel en alleen om zijn ziekelijke lust naar leedvermaak te plezieren |
Citaat:
Maar waarom hij niet direct sneller gaat rijden is mij ook niet duidelijk. |
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=151 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be