![]() |
Transfers - 200 miljard
http://www.doorbraak.be/nl/nieuws/de...rs-200-miljard
Transfers zijn overdrachten van koopkracht tussen de inwoners van de drie Gewesten In euro’s van vandaag hebben de Vlamingen in de laatste 25 jaar een bedrag van 220 miljard afgestaan aan de andere inwoners van dit land. Dit is 33.900 euro per Vlaming of 136.000 euro per Vlaams gezin met twee kinderen. Met moeite voldoende om een half huisje te kopen Moet er nog zand zijn? |
Citaat:
|
Dit is wel een leuke, op het publieke forum? :-)
Citaat:
|
Citaat:
Misschien ook een optie om ze om te zetten in euro per vierkante meter ? Wellicht bent u niet oud genoeg om te weten dat in de jaren '50, '60 en '70 vele vlamingen gingen werken in Wallonie omdat er in vlaanderen geen zak werk was ? M.a.w. Moet er nog modder zijn ? |
Citaat:
En ik moet dan nog dank u zeggen, terwijl zij nu de gevers de huid vol schelden dat het niet genoeg is en dat ze meer willen.... En Henri, zelfs toen in die tijd dat er hier weinig of geen werk was en dat er vele Vlamingen in armoede leefden, zelfs toen, Henri, gingen, vreemd genoeg, de transferten van noord naar zuid.... Inderdaad, met andere woorden, moet er nog modder zijn? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:lol: |
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Citaat:
Moeten ze gaan werken om die centen te krijgen ? Ik heb de oplossing voor al uw gezeur en dito Calimero gedrag. We annexeren Wallonie. ZO is het hele land vlaanderen en zijn e geen Transfers meer. Wat een aanhoudend gezeur en gezever over iets wat de evidentie zelf is. |
Citaat:
|
Citaat:
Er is nu ook werk in Vlaanderen, bv regio Kortrijk, waar zijn al die werklozen uit Doornik die daar zouden kunnen gaan werken mits wat goede wil en opleiding? |
Citaat:
Wat zou vlaanderen welvarend zijn zonder West Vlaanderen en Limburg. Na uw "scheiding" zullen zij immers de reden zijn van nieuw gejammer en gejank. Doe het ineens goed en reduceer vlaanderen tot Antwerpen, de Provincie van de Grote Leider. Maar wellicht zal er dan nog ruimte genoeg over zijn om te janken en te jammeren ? |
Citaat:
Onze arbeiders die voor hun labeur in de mijnen destijds betaald werden vergelijken met Vlaams geld dat naar daar versast wordt om hun rekeningen te betalen en niet omdat ze "iets doen of werken voor de Vlamingen", dat is nogal een verschil! Betalen voor geleverd werk / betalen voor werklozen en bodemloze putten... Voeg er dan nog de manier aan toe waarop velen naar de Vlamingen kijken als waren het boertige nazi's... |
Citaat:
|
Citaat:
Het gaat over het Franstalig gedeelte versus het Nederlands/Vlaamse gedeelte. Vlug over provincies, steden en dorpen beginnen spreken, waarom niet over rijke en armere buurten... Laat de Vlamingen betalen voor de Vlamingen en de Franstaligen voor de Franstaligen, maar dat zou nogal pijn doen nietwaar! Misschien kun je het nu hebben over "de zus van BDW"... |
Citaat:
En ik ben gene francophone hoor die overal zijn stempel wil opdringen en doordringen en die de hele tijd van gebiedsuitbreiding droomt en niet alleen droomt maar het ook ten uitvoer brengt... Ik ben geen facist, ik laat dat aan anderen over. Walonië mag van mij heel gerust Wallonie blijven; maar ik vraag dat men van mijn land met zijn fikken afblijft of dat men zich anders aanpast als men er toch wil komen wonen. Oei, dat wordt voor Vlaams extremisme verkocht... en het geld dat ze opeisen, zogezegd voor hun vele armen, maar in wezen voor vele rijke zakkenvullers noem ik uitbuiting en als jij dat calimerogedrag noemt, mij niet gelaten, ik weet dat de grootste calimero's jarenlang hun eigen bevolking in de luren hebben gelegd door hen wijs te maken dat al hun Eigen zonden de fout waren van de Vlamingen die hen niets gunde en die zogezegd de meerderheid in dit land uitmaakten waartegen zijzelf niets konden beginnen, terwijl zijzelf verder gingen met de bevolking te belazeren op de kap van anderen. |
Citaat:
Van wie kwam die onnozele praat dat de Vlaming niet bestond; van wie komt die onnozele opstelling om het ABN af te schaffen en zo de Nederlandse taal van binnenuit nog verder af te kalven??? Wie loopt die belgische regelrechte anti-Vlaamse instelling achterna en probeert zo de Eigen bevolking nog verder in de hoek te duwen? Durven ze opstaan die nestbevuilers en durven ze uitkomen voor het onheil dat ze in hun grote lompheid over het Eigen volk uitspuwen??? Zich grootst voordoen, zoals de grote francofonie het hen voordoet en totaal niet inzien dat grootheid niet in grootsdoen zit en in het kleineren van de anderen, maar in het, in alle deemoed aanvaarden wat we zelf zijn, ieder voor zich en het niet afschieten van de andere om zelf zogezegd meer plaats in te nemen... Opgezwollen kikkers, meer niet... |
Wat een hallucinante cijfers...
En dan is een beetje transparantie van wat er met die bedragen gebeurt nog teveel gevraagd. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be