Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Alcohol-controle . Laks in Walenland ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=219229)

vlaams realist 1 juni 2015 13:41

Alcohol-controle . Laks in Walenland ?

http://www.lameuse.be/1300262/articl...i-alcoolemie-n

Exclusif: voici les 13 communes francophones où aucun contrôle anti-alcoolémie n'a été mené lors de l'été 2014
Rédaction en ligne

Ce lundi matin, Het Nieuwsblad sortait une information assez étonnante : lors de l’été 2014, 21 communes belges n’ont jamais mené de contrôles anti-alcoolémie. Voici en exclusivité les 13 communes francophones qui sont dans le cas.

4 réactions

Envoyer �*
Imprimer
A lire aussi
Durant l'été 2014, 21 communes n'ont jamais mené de contrôles anti-alcoolémie

Illustration Photo News/Bert Van den Broucke
Au total, plus de 200.000 conducteurs ont été contrôlés l’été dernier, la plupart du temps dans les grandes zones de police.

Mais dans les localités suivantes, il n’y en a même pas eu 1 seul. Et dans certains cas, on peut parler de « récidive », la palme revenant �* Trooz où seulement 5 contrôles ont été menés lors des 4 derniers étés.

Les 13 communes francophones

Aubel

Brudinne

Dalhem

Limbourg

Lincent

Marchin

Mont-de-l’enclus

Olne

Plombières

Stoumont

Trois-Ponts

Trooz

Wasseiges

A ne pas rater dans nos éditions de ce mardi : le nombre de contrôles pratiqués lors de l’été 2014 dans chaque commune francophone

Is er ongelijkheid in Belgenland ?

Dadeemelee 1 juni 2015 13:46

En ze willen nu ook Limburg verfransen, de achterbakse kazakkendraaiers!

pajoske 1 juni 2015 14:19

Mannekes het gaat hier enkel en over controles tijdens de zomerse bob-campagne. Politiezones die geen geld hebben om een sleutelhanger weg te geven staan dus met '0' controles. Omdat enkel bij de bobcampagne statistieken worden bijgehouden. Maar dat wil niet zeggen dat er daar geen ademtesten uitgevoerd zijn hé. Die staan gewoon weg niet in die statistiek, dat is alles.

vlaams realist 1 juni 2015 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 7678841)
Mannekes het gaat hier enkel en over controles tijdens de zomerse bob-campagne. Politiezones die geen geld hebben om een sleutelhanger weg te geven staan dus met '0' controles. Omdat enkel bij de bobcampagne statistieken worden bijgehouden. Maar dat wil niet zeggen dat er daar geen ademtesten uitgevoerd zijn hé. Die staan gewoon weg niet in die statistiek, dat is alles.

Ha , maar dan is het goed hoor Pajoske . Ik kreeg doodgewoon de indruk dat Vlamingen een veel grotere pakkans hadden .
Ook de flitsboetes en de traject-controles lijken me in Vlaanderen sterker dan in Walenland .
En de parkeergelden en blauwe zones .
Het zal vast een foute indruk van mij zijn . Ik leid een beetje aan paravlamia .

pajoske 1 juni 2015 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7678855)
Ha , maar dan is het goed hoor Pajoske . Ik kreeg doodgewoon de indruk dat Vlamingen een veel grotere pakkans hadden .
Ook de flitsboetes en de traject-controles lijken me in Vlaanderen sterker dan in Walenland .
Het zal vast een foute indruk van mij zijn . Ik leid een beetje aan paravlamia .

Dat de Vlaamse overheid via parkeergeld en allerlei boetes de Vlaming besteelt is niet nieuw. Maar dat is de fout van de Vlaamse overheid. Een zone max.50 of 70 zetten op de gekste plaatsen is een handig middel om de burger te bestelen door gebruik te maken van veelvuldige controles. Het was misschien nuttig als ge wat meer kritisch op uw eigen overheid zou zijn in plaats van klakkeloos hun hoogmoedig gelul over te nemen.
Maar als ik zie dat een gemeente als Genk met 12 controles staat en buurgemeente Hasselt met 3095, ga ik toch eens nazoeken hoe dat kan komen.

Zeus 1 juni 2015 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 7678865)
Dat de Vlaamse overheid via parkeergeld en allerlei boetes de Vlaming besteelt is niet nieuw. Maar dat is de fout van de Vlaamse overheid. Een zone max.50 of 70 zetten op de gekste plaatsen is een handig middel om de burger te bestelen door gebruik te maken van veelvuldige controles. Het was misschien nuttig als ge wat meer kritisch op uw eigen overheid zou zijn in plaats van klakkeloos hun hoogmoedig gelul over te nemen.
Maar als ik zie dat een gemeente als Genk met 12 controles staat en buurgemeente Hasselt met 3095, ga ik toch eens nazoeken hoe dat kan komen.

Genk is een Turks protectoraat. En moslims drinken geen alcohol.

pajoske 1 juni 2015 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7678872)
Genk is een Turks protectoraat. En moslims drinken geen alcohol.

Precies of alle Turken moslim zijn.

vlaams realist 1 juni 2015 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 7678865)

Op dat gebied is het "eigen volk eerst" . Een uitspraak van Vlaams blok .
Maar een ingeburgerde praktijk van de PS .
Mochten we de zatte en de te snel rijdende of de mis-parkerende Waal iets in de weg leggen . Dan gaan ze niet meer op ons stemmen .
Als volkspartij vermijden we dat . Daarentegen , als we de Vlaming dagelijks geld uit z'n zak kloppen , dan is het goed .
De communistische staat , Wallonie , word onderhouden door de werkende staat , Vlaanderen .

marie daenen 1 juni 2015 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 7678873)
Precies of alle Turken moslim zijn.

Zijn ze dat niet bij wet zoals ze strafbaar zijn indien ze de Armeense genocyde erkennen???

pajoske 1 juni 2015 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 7678888)
Zijn ze dat niet bij wet zoals ze strafbaar zijn indien ze de Armeense genocyde erkennen???

Neen.
Het ging trouwens over Turken in Genk. Een van die Genkse niet-moslim Turken is trouwens nu een BV.

Henri1 1 juni 2015 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7678855)

Als het u niet aanstaat in vlaanderen kan u altijd verhuizen.
Keuze genoeg: Wallonie, Nederland, Engeland, Frankrijk, enz…

marie daenen 1 juni 2015 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7679006)

Allé, weer één van de mantra's van ons anti-clubje; 'als het u niet aanstaat kan je altijd verhuizen'
En daarmee denken ze dat ze het pleit gewonnen hebben en dat ze verder het nest naar believe mogen bevuilen...

cookie monster 1 juni 2015 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7678872)
En moslims drinken geen alcohol.

Ben jij daar zeker van ??

http://www.theguardian.com/commentis...erfest-alcohol

DucDEnghien 1 juni 2015 20:42

In Vlaanderen doen ze vooral meer alcohol controles s'nachts. Kunnen de flikken meer nachtpremies opstrijken.

Henri1 1 juni 2015 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 7679162)
Allé, weer één van de mantra's van ons anti-clubje; 'als het u niet aanstaat kan je altijd verhuizen'
En daarmee denken ze dat ze het pleit gewonnen hebben en dat ze verder het nest naar believe mogen bevuilen...

U woonde toch in La Wallonie ?

Als u daar uw behoefte doet ?

Amon_Re 1 juni 2015 21:26

Pakkans is sowieso veel te laag, ook in Vlaanderen. Ik rij duizenden km's per jaar en heb toch al *TWEE* keer moeten blazen in wat, 15 jaar?

DucDEnghien 1 juni 2015 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 7679316)
Pakkans is sowieso veel te laag, ook in Vlaanderen. Ik rij duizenden km's per jaar en heb toch al *TWEE* keer moeten blazen in wat, 15 jaar?

Ik doe 60.000 km per jaar sinds 10 jaar. Op die 10 jaar tijd 4 alcohol controles gezien, 1 keer gestopt geweest om te blazen ...

fcal 2 juni 2015 01:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 7679386)
Ik doe 60.000 km per jaar sinds 10 jaar. Op die 10 jaar tijd 4 alcohol controles gezien, 1 keer gestopt geweest om te blazen ...

Dat is ongeveer 250 km per werkdag. Bent u een treinbestuurder bij de NMBS?

vlaams realist 2 juni 2015 02:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7679006)

Sorry hoor . Ik ben in Vlaanderen en ik blijf er . Ondanks dat ik uitgezogen en gepest word door Belgen .
Ik ben koppig en ik blijf . De Belgen uit Vlaanderen verjagen is mijn hobby .
Om me te ontspannen ga ik de Nederlander uithangen in Walenland .

subocaj 2 juni 2015 05:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7679649)
Sorry hoor . Ik ben in Vlaanderen en ik blijf er . Ondanks dat ik uitgezogen en gepest word door Belgen .
Ik ben koppig en ik blijf . De Belgen uit Vlaanderen verjagen is mijn hobby .
Om me te ontspannen ga ik de Nederlander uithangen in Walenland .

Je bent altijd uitgezogen door Vlamingen en Walen.
Nu word je steeds meer uitgezogen door het Vlaamse broederschap van de particratie.

Een voordeel heb je, ze mogen het stelen uit je portemonnee in geen enkel geval belastingverhoging noemen bij N¨VA.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be