![]() |
500 jaar terug in de tijd
Bs'd
Ik vraag mij af hoe de wereld er uit zag zo'n 500 jaar geleden? Was het toen beter of slechter dan nu? Zou je niet graag eens zo 1 dag meemaken? :) |
Teletijdmachine :)
Naar waar ?? 500 jaar terug , maar waar precies ?? Zou je bij een aardbeving op een willekeurige lokatie terecht komen ?? http://moonbase99.space1999.net/journey.htm http://catacombs.space1999.net/main/epguide/t29jtw.html |
De opvattingen van toen zijn de opvattingen die jij nu nog koestert.
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat was de taal toen?? waar hielden mensen zich mee bezig?? |
Bs'd
Toen konden we de kofers nog de baas. Momenteel zijn ze baas over ons. Met Gods hulp is dat binnen 500 jaar alweer omgekeerd! :) |
Citaat:
Er was toen ook veel plaats om te wonen, veel minder volk. En ik zou een paar moderne vuurwapens meenemen, en een flinke voorraad munitie en handgranaten, springstof...Dan zou ik daar de baas kunnen spelen, en een gebied veroveren, in een kasteel wonen en zeer snel stinkend rijk worden.:-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Back to the future :)
Citaat:
of anders om , gevolg .... Maar op zich , een pracht idee , paradijs & rust :) |
Citaat:
Maar goed, vooraleer naar ginder te vertrekken, een voorraad standaard medicamenten voor banale ziektes van hier meenemen dus. Om die mensen zo nodig te verzorgen. |
:thumbsup:
|
Is nochtans niet moeilijk, 1 dag 500 jaar teruggaan in de tijd. Er zijn groeperingen die daar actief mee bezig zijn. Noemen zich re-enactors. Sommigen maken er een spectakel van voor ieders om te komen kijken, anderen doen het liever zonder enige moderne invloed, en die zoeken afgelegen plekjes op.
En 150 jaar teruggaan is ook niet moeilijk, ga gewoon eens op bezoek bij de Amish. Je kan zelfs teruggaan tot in't stenen tijdperk, maar da's wat moelijker, enkele amazonestammen zitten daar nog in. |
Ik ben hier om te kijken wat er scheelt met die achterlijke 21 e eeuwers.
Maar ik raak niet meer terug want de technologie is er nog niet. |
De Europeaan aan het begin van de zestiende eeuw was gemiddeld gezonder, intelligenter, scherper van geest en had een sterkere moraal dan de moderne mens.
Hij kon bijna even snel hoofdrekenen als een telmachine (zeker de handelaars), kon erg lange verhalen op rijm memoriseren, was fysiek sterker dan de moderne mens, had zelden of nooit overgewicht maar was ook niet ondervoed. Hij vertoonde meer spiertonus en had een sterker gebit dan de moderne mens. Wanneer hij zijn kindertijd overleefde kon hij makkelijk 60+ of 70+ jaar oud worden. Onze streken behoorden tot de welvarendste van Europa en ook cultureel was Vlaanderen een erg belangrijke regio. Vlaanderen was een wereldvermaard voor zijn polyfonie en schilderkunst. Vanaf 1515 werden wij bestuurd door Karel V. Een van de belangrijkste prioriteiten van Karel V was Europa verdedigen tegen de islam (dit in tegenstelling tot onze moderne leiders wiens prioriteit bestaat in het beschermen en subsidiëren van de islam in Europa). Zowel in Wenen als in Tunesië bracht Karel de oprukkende Ottomanen zware nederlagen toe zodat Europa christelijk en Europees bleef. Later in de zestiende eeuw werd Europa geplaagd door interne godsdienstoorlogen tussen katholieken en protestanten. Op het einde van de zestiende eeuw was er een pestepidemie. |
Het was ook de periode van de Vlaamse Primitieven.
|
Citaat:
Wauww!!! En wat voor soort taal werd hier gesproken? Tot hoelang gingen kinderen naar school? |
Citaat:
|
Citaat:
Ik zou vooral veel medicijnen meenemen, virusremmers en antibiotica. Ik vrees dat ge van een griepje al zult sterven, en als het dat niet is, van de pest. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be