![]() |
Erkende imams moeten Nederlands spreken
Erkende imams moeten Nederlands spreken
http://www.vandaag.be/binnenland/159...s-spreken.html Wie niet erkend is .... Citaat:
Arabisch of bv een andere taal dan Nederlands of Frans of Duits of Spaans , of ook Engels !! Algemeen , dat men na een tijdje de taal spreekt van het land waar uw woont , lijkt toch wel logisch !! Of zie ik het verkeerd ?? |
Citaat:
|
Titel zegt moeten !!
Tekst zegt kennen !! Vreemd !! |
Niet alleen Nederlands kennen, maar ook onze cultuur kennen.
Dat is een voorwaarde om de nodige brugfunctie te kunnen vervullen. Blijft er toch nog altijd iets in mijn maag zitten. Er moet meer scheiding van staat en godsdienst komen. . |
weerom lege doos.
Ze hebben moskeeën per heimweeland, de turken, de marokkanen, de pakistanen etc... zelfs al kennen ze Nederlands, Allah spreekt enkel arabisch, en de preek gaat volgens mij niet in gebrekkig Nederlands aan gebrekkig Nederlands sprekende gelovigen gegeven worden. Dit was zinvol geweest toen ze nog maar met een handvol waren. Nu spreekt geen kat Nederlands in de moskee. En de bekeerlingen zullen wel arabisch leren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dus geen betaling van weddes aan pastoors of imams. Godsdienstlessen weg uit het onderwijs: godsdienstleraren niet betaald door de staat; godsdienstlessen of dito belevenissen na de schooluren en nooit verplicht. Afbouw van de band tussen religieuze gebouwen en de staat, met als enige uitzondering een mogelijk contract voor instandhouding van waardevol erfgoed ... en wellicht nog een paar zaken waar ik nu even niet aan denk. . |
Citaat:
Specifiek voor moslims is er altijd een terroristisch gegeven, dat zich recent nog uitte (en blijft uiten) in ronselen van huurlingen. Specifiek voor sektes : lees maar alles ivm het in het oog houden ervan, zoals die parlementaire commissie daar beschreef, maar waarvan precies niet veel in huis komt. . |
Citaat:
Hetzelfde met het afvoeren van de godsdienstlessen in het onderwijs. In België is het een grondwettelijk recht voor eigen, al dan niet confessioneel gebonden, onderwijs te zorgen. |
Citaat:
|
Citaat:
In feite zouden we de moskeeën ook moeten confisceren, maar dat doen ze niet hé? Nochtans was het toch zo dat in ruil voor de confiscatie van de gebouwen, de priesters een loon kregen? Me dunkt zijn die gebouwen ondertussen al lang afbetaald. |
Citaat:
Net zoals flaminganten een aantal zaken fundamenteel anders bekijken, zo doe ik dat ook met godsdienst. Parochiekerken zijn eigendom van de overheid ? Verkopen dan maar. Grondwettelijke rechten ? Er is een procedure voorzien om de grondwet te wijzigen. . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be