![]() |
De meerderheid van de Afrikanen (1,1 miljard) zal naar Europa komen
500.000 staan er nu al te wachten op hun bootje aan de kust van Libië.
Maar dat is nog maar het begin. Uiteindelijk zal de meerderheid van het volledige continent de oversteek wagen. Europa heeft getoond dat het onvoorwaardelijk vluchtelingen redt en naar Europa brengt. Er worden geen vluchtelingen teruggestuurd. Er worden geen boten getorpedeerd. De Europeaan is 'beschaafd' en dat betekent dat hij zichzelf de morele verplichting oplegt om vluchtelingen te helpen. En dat weten ze in Afrika. Het is dus simpel. Of Europa stapt af van zijn 'beschaafde' waarden en weigert vluchtelingen (wat niet zal gebeuren zolang de beta's hier de plak zwaaien), of het grootste deel van de Afrikanen komt naar hier. Prettige dag verder. |
Afrika dient afgesloten te worden van Europa, niets mag er nog binnen uit die 'contreien'?
|
Kunnen we niet beter een veerdienst inleggen?
Lijkt mij goedkoper dan die reddingsacties. |
Citaat:
Opvangcentra , tentenkampen langs de meer noordelijke oostblok grenzen, zo ver mogelijk van elke andere bewoning. Verspreiding over Europa alleen na het afleggen van een inburgeringscursus voor de gekozen staat (jaja, ik laat de mensen zelf kiezen). Voor België is het een moeilijk klusje, daar iedere inwoner van België geacht wordt de Belgische wetten te kennen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De politieke bemoeienissen van de EC hebben niet anders dan ellende door groot politiek falen teweeg gebracht.
Dat begon al levensgroot met de vm gangsterlanden van de Joego's. De EU had daar - in dat conflict - niets te zoeken. Daarna verviel de politieke bemoeizucht van kwaad tot rampzalig! De enige oplossing voor een (toekomstige) massale criminaliteit in het westelijk deel van Europa is de verdragen van Schengen te storneren en de EU snelstens te ontbinden. Om niet overlopen te worden met economische vluchtelingen zullen de mediterrane landen hun eigen maatregelen gedwongen moeten nemen. |
Citaat:
|
.
|
Citaat:
Een tussenoplossing die niet decenia kan voortduren maar wel Europa weer zuurstof geeft. |
Citaat:
|
Citaat:
Een brug aan Gibraltar zou misschien ook wel de moeite zijn. Gewoon: met vier rijbanen van Afrika naar Europa, een voetpad heen en terug en een éénrichtingstreinspoor in Gibraltar uitwaaierend naar de verschillende Europese landen (oei, wacht, treinen en zo dat is foei waarschijnlijk). Maar bussen zullen het niet halen. Toch treinen dan maar. Binnen vijftig jaar zijn ze namelijk met twee miljard bij een gelijk kweekgedrag, het moet dus een beetje vooruitgaan hé. Europeanen die het prachtige (dan lege) Afrika willen gaan koloniseren kunnen dan gewoon het vliegtuig wel nemen. |
Doet mij denken aan de apocalyps die sommigen ons voorspeld hadden i.v.m. de ebola-epidemie. :lol:
|
Citaat:
|
Citaat:
Anderzijds zag ik ooit wel een film die exact toonde wat nu gaande is, maar ik kan nooit op de titel komen. De film eindigt met miljoenen mensen die een voetmars vanuit Afrika naar Europa aanvatten. De stroom zwelde constant aan. In de film eindigt hij gewoon met de rots van Gibraltar in zicht of zoiets (het einde is me niet heel erg duidelijk meer). |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Ik vind het trouwens wel mooi hoe de logische gevolgtrekking uit "er staan er 500.000 te wachten" kennelijk "de meerderheid komt naar hier" is. Het verschil tussen 500.000 en de meerderheid van Afrika is meer dan een factor 1000. Het gaat hier over grofweg een promille van de Europese bevolking, misschien twee. In dat tempo duurt het dus 500-1000 jaar voordat er net zoveel Afrikanen zijn geïmmigreerd als dat er nu mensen in Europa leven. Ja, het is een heel groot aantal, en neemt wel degelijk de vorm aan van een humanitaire ramp (waarbij we toch maar in eerste instantie bezorgd zullen zijn om al die mensen die verdrinken, we zijn tenslotte geen monsters), maar het is nog geen March of the Africans.
De omschrijving van die film doet mij trouwens denken aan The Prince of Egypt, maar dat geheel terzijde. ;) |
Citaat:
Eenmaal hier geinstalleerd kan men vrouw en kinderen en familie en tantes en nonkels laten overkomen. Zo doen de Marokkanen het toch, en als die dat mogen mag de rest het ook. En waarom zouden we ons houden aan degenen die hier geraken? Als de ene gerechtigd is hier te blijven, is de andere het ook (iedereen wordt wel voor iets vervolgd in Afrika). Degenen die enkel bezig zijn met het oppikken van de drenkelingen: wanneer wil je ermee stoppen? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be