![]() |
Netwerk electromobiliteit, voorbeeld Tesla
http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_station
# http://www.teslamotors.com/en_EU/supercharger # In de Benelux alleen tel ik vandaag 10 E-stations met in het totaal 66 zware laadpalen van 120-135 kWh, in de toekomst komen "updates" tot 250 kWh. Frankrijk telt 21 stations, Duitsland telt 39 stations, met in de regel 8 laadpalen per station (soms 6) Tesla bouwt stations bij a ratio van soms 10 per week in Europa , wereldwijd zouden er nu al 439 zijn of 2419 laadpalen# Citaat:
http://tweakers.net/nieuws/96545/tes...brikanten.html Tesla-eigenaars hebben plezier aan autonomierecords te breken via superchargers - de stroom is immers gratis - aan 111 kmh gemiddeld tijdens het rijden - en zo 4000 km af te leggen in 48 uur, dwars en lang door Europa (10 landen) : :-) Hier een ex-Mercedes S-eigenaar die nu een Tesla S heeft en op verbruiks- en onderhoudskosten (werkingskost) liefst 90 % uitspaart tov zijn ex-Mercedes S klasse. https://www.impulse.de/leben/10-laen...wagen/2051580/ 10 Länder in 48 Stunden: Rekordfahrt mit dem Elektro-Sportwagen ![]() ![]() ... Was wollen Sie mit der Aktion erreichen? Ganz einfach: Ich will zeigen, dass die Vorurteile vieler Deutscher gegen Elektromobilität falsch sind. E-Autos sind nicht nur angenehmer zu fahren und umweltfreundlich, sondern auch im Alltag und auf Langstrecken praktikabel – und wirtschaftlich sinnvoll. Die meisten Leute wissen gar nicht, wie viele Ladestationen es inzwischen gibt und wie gut das Land damit abgedeckt ist. Ein Schnäppchen ist so ein 430-PS-Tesla mit mehr als 90.000 Euro in der Anschaffung ja nicht gerade. Das stimmt, aber Sie müssen vor allem auf die Betriebskosten schauen. So ist das Aufladen an den Supercharger-Stationen von Tesla kostenlos. So kostet uns die gesamte Fahrt genau null Euro. Im Vergleich zur S-Klasse zum Beispiel spare ich bei den Betriebskosten 90 Prozent. Das ist dann am Ende doch ein Schnäppchen! 90 Prozent? Ja. Die S-Klasse hat mich mit Benzin, Wartungs- und anderen Kosten etwa 20.000 Euro pro Jahr gekostet, der Tesla kommt nur auf 2000 Euro – vor allem für die Versicherung und wenn ich den Wagen zuhause an der Steckdose lade statt an einer Tesla-Ladestation, wo es nichts kostet. Eine Werbefahrt für Tesla durch halb Europa – schenkt der Gründer Elon Musk ihnen dafür einen neuen Wagen? Das nicht, aber sie schmeißen eine Party für uns, wenn wir am Freitag wieder zuhause ankommen. ...] ... Kort vertalen: Wat wil je bereiken met de campagne? Het is simpel: ik wil laten zien dat de vooroordelen tegen elektromobiliteit van veel Duitsers vals zijn. E-auto's zijn niet alleen comfortabeler om te rijden en milieuvriendelijk, maar ook in het dagelijks leven en op de lange afstand praktisch - en rendabel - zinvol. De meeste mensen weten niet eens hoeveel oplaadpunten er nu zijn en hoe goed het land daarvan is voorzien. Ein koopje is een 430-pk Tesla met meer dan 90.000 euro in de overname nu ook niet precies. Dat is waar, maar je moet in de eerste plaats kijken naar de operationele kosten. Dus het opladen bij de Superchargerstations van Tesla is gratis. Zo kostte ons de hele rit precies nul euro. Ten opzichte van de S-Klasse, bijvoorbeeld, bespaar ik 90 procent van de operationele kosten. Dat is uiteindelijk een koopje! 90 percent? Ja. De S-Klasse heeft me, genomen met benzine, onderhoud en andere kosten ongeveer 20.000 euro per jaar gekost, de Tesla slechts € 2000 - vooral voor de verzekering en ook als ik thuis de auto aan het stopcontact kan opladen in plaats van aan een Tesla laadstation waar het (zelfs) niets kost. Een reclame-drive voor Tesla door half Europa - schenkt de oprichter Elon Musk je daarvoor een nieuwe auto? Dat niet, maar ze organiseren een feestje voor ons, wanneer we vrijdag terugkomen naar huis. - - - - De rit van 4000 km werd gehaald in 48 hr en 11 minuten, incl files opladen-pauzes, snelheden tot 140-150 kmh werden gereden, en als de SC wat verder lag paste men de greden snelheid aan tot max 120 kmh, vb SC Ljubljana-SC Verona is 341 km. De 111 kmh gemiddeld is enkel tijdens het rijden, alles ingegrepen was het 4000km /48h11´ = 83,1 kmh. Het oude record lag bij 3430 km in 2 dagen. Naast het gratis laden bij deze SC kan men natuurlijk ook thuis bijladen en voor het comfortabel-sneller op te laden past men best zijn huisinstallatie aan: Citaat:
|
Citaat:
Uiteraard ben ik pro electro auto :-) , de volgende nieuwe auto zal zéér wslk een Tesla Model 3 zijn, tegen 2018 zullen er zeker nog andere Euopese merken zijn die (hopelijk) kunnen concurreren met Tesla. Maar als Tesla zijn stroom gratis aanbiedt aan hun talrijke superchargers tja... (met dat stroomoverschot van tegenwoordig zouden E-wagens perfecte buffers zijn > smart grid) Huidige verkoopcijfers wereldwijd en per land zijn hier te vinden : http://ev-sales.blogspot.be/search/label/World |
Ideaal ware als merken als Audi, Mercedes of BMW mee op de elektrische trein zouden springen, en ons e-auto's afleveren met betere dynamische kenmerken als Tesla (snellere acceleratie, groter bereik), maar met hun kwaliteitsnormen wat betreft afwerking, uitrusting en dealernetwerk.
En dan spreek ik niet over een "Kijk eens, wij kunnen dat ook"-oprisping als de i3, maar over een volwaardig aanbod. Een nieuwe reeks, met voor ieder wat wils (van een klein e-instapmodel, over een e-SUV en een e-volumewagen tot een top-of-the-bill e-bolide). |
Citaat:
|
Citaat:
Overmorgen gaat BMW "vernieuwende accutechniek" voorstellen in München, ik ben verder benieuwd of ze het ook gaan inplanten in dan betere E-auto´s, ze zeggen zelfs sneller als Tesla op de markt te zijn...: Citaat:
Citaat:
Nissan en GM zouden binnekort een bescheiden 300 km-versie uitbrengen, of die is er al in het buitenland. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be