Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Ware moslims geen terrorist (https://forum.politics.be/showthread.php?t=21946)

JusticeLover 13 oktober 2004 11:55

Ware moslims geen terrorist

Citaat:

Uit het Rotterdams Dagblad:

Ware moslims kunnen geen terrorist zijn. Achter terrorisme kunnen economische, culturele of andere factoren zitten, maar nooit het islamitische geloof. Dat zei prof. dr. A. Akgündüz, rector magnificus van de Islamitische Universiteit Rotterdam (IUR), gisteren bij de opening van het academisch jaar.

,,Een moslim die zich inlaat met terrorisme, begrijpt het islamitische geloof niet,'' aldus een heftig orerende Akgündüz. ,,De koran zegt dat mensen elkaar moeten kennen en begrijpen. Islam is de godsdienst van tolerantie van alle mensen, niet alleen moslims. Helaas hebben sommige islamitische geleerden zichzelf getransformeerd tot revolutionaire ideologen. Zij misinterpreteren de koran.''

Volgens de rector zijn 'een dialoog en correct onderwijs' dringend nodig om dat beeld bij te stellen. Daar wil de IUR aan bijdragen. Akgündüz: ,,Wakkert het onderwijzen van de islam terrorisme aan? Zeker niet. De islam verb�*edt terrorisme. Onze universiteit kan bijdragen tot integratie en emancipatie van Nederlandse moslims en een betere verstandhouding, begrip en vertrouwen tussen moslims en niet-moslims.''

De IUR is bezig accreditatie (goedkeuring) te verwerven van het ministerie van Onderwijs voor vier opleidingen, waaronder de masterstudie imamopleiding en - training. Op deze opleiding zitten vijftien studenten; tien al werkende imams volgen vanaf volgende maand een bijscholing. Imams krijgen momenteel zestig procent van hun lessen in het Nederlands. Dat wordt tachtig procent. De universiteit ontwikkelt tevens een hbo-opleiding tot imam. De masteropleiding voldoet volgens de IUR aan alle criteria voor erkenning. Alleen het 'papierwerk' zou nog niet zijn afgerond.

Anton Zijderveld, hoogleraar sociologie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en voorzitter van de adviesraad van de IUR, is aan het lobbyen om de erkenning van IUR-opleidingen voor elkaar te krijgen. Hij heeft vorige week minister Van der Hoeven van Onderwijs gesproken, die binnenkort op werkbezoek komt. ,,Een universiteit bedrijft geen zending, maar is een vrijplaats voor kritisch denken,'' benadrukte hij. Ook binnen de islamitische gemeenschap zijn er volgens hem reserves over het verschijnsel islamitische universiteit. Maar volgens Zijderveld is het bestaan van zo'n universiteit 'legitiem en politiek gepast' nu Nederland bijna een miljoen moslims telt. ,,Het is goed om jonge mensen een eigen elite te laten creëren, geïnspireerd door de koran. Mensen komen niet voor de prediking van het islamitische geloof, maar voor een wetenschappelijke opleiding: de islam, onderzocht in de West-Europese context. Uw initiatief zorgt ervoor dat er een Nederlandse islam komt.''

Toekomst
Ook A. Harika, lid van het deelraadsbestuur in Rotterdam- Noord, zag een taak weggelegd voor de IUR: ,,Het is belangrijk dat imams Nederlands spreken, omdat veel migranten hebben besloten om hier te blijven, én omdat veel kinderen hun moedertaal niet meer machtig zijn.'' Volgens Harika kan de IUR ook een belangrijke bijdrage leven aan het maatschappelijk debat over zaken als vrouwenbesnijdenis en homoseksualiteit. ,,En over de toekomst van de islam in Nederland. Hier wordt een kader gecreëerd dat nog jaren meekan. De universiteit geeft moslims de mogelijkheid om mee te doen en mee te denken in de samenleving.''
De nederlanders hebben het weer vlugger door éh.

Dixie 13 oktober 2004 11:58

8O dus al die aanslagen niet gepleegd door moslims8O :lol:

ridderke 13 oktober 2004 11:59

natuurlijk zijn niet alle moslims terroristen. Het zal anders maar erg zijn. Maar we moeten eerlijk zijn de meeste terroristen zijn moslims.
ridderke

JusticeLover 13 oktober 2004 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie

Strange, waarom zijn die aanslagen gebeurt? Door welke redenen? Denk dat maar is na! 8O

Antoon 13 oktober 2004 12:00

Eerst de wereld in chaos storten, overal haat en geweld prediken, vrouwen, kinderen en zelfs babies opblazen, vermoorden en verminken, onschuldige mensen op gruwelijke wijze onthoofden, etc....

En dan een uitlegje komen geven waarom men in feite geen terrorist kan zijn.

Gaat niet lukken....

JusticeLover 13 oktober 2004 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Eerst de wereld in chaos storten, overal haat en geweld prediken, vrouwen, kinderen en zelfs babies opblazen, vermoorden en verminken, onschuldige mensen op gruwelijke wijze onthoofden, etc....

En dan een uitlegje komen geven waarom men in feite geen terrorist kan zijn.

Gaat niet lukken....

Dat deden de kruistochters als ik me niet vergis.

Dixie 13 oktober 2004 12:02

geef jij dan het antwoord waarom er terroristische akties zijn

Pat 13 oktober 2004 13:41

De Quiz van 1 miljoen:

1) prof. dr. A. Akgündüz, rector magnificus van de Islamitische Universiteit Rotterdam (IUR) is een

a) Protestant
b) Boedhist
c) Katholiek
d) Vrijzinnige
e) Moslim
f) Hindu
g) andere

2) Terroristen staan voor de camera te zwaaien met een boekje in de hand, welk boekje is dit?

a) Een suske en wiske stripalbum
b) de Arabische vertaling van "Mein Kampf"
c) De Torah
d) De Bijbel
e) De Koran
f) De Humo
g) andere lectuur

3) Hoeveel interpretaties van de Koran bestaan er?

a) Meerdere omdat de Koran in verschillende versies verscheen naargelang de Islamitische stroming (sunni, shia)
b) Meerdere omdat de vertalingen naar andere talen dan het Arabisch werden gemaakt door onkundige amateurs.
c) Meerdere omdat de Koran vooral wartaal bevat.
d) Iedere persoon interpreteerd de Koran vrijelijk op zijn of haar manier.
e) Eén, want in de Koran staat geschreven dat er slechts één interpretatie mogelijk is, namelijk de letterlijke. De Koran bevat immers Gods woord en is bijgevolg de perfectie zelve: er kan dus geen dwaling noch twijfel bestaan. Bij tegenstrijdige verzen geldt het principe van naskh dat rekening houdt met de volgorde van openbaring: verzen worden als ongeldig beschouwd indien ze tegenstrijdig zijn met recentere verzen.
f) Er bestaan verschillende interpretatie al naargelang u werkloos, rijk, arm, gematigd of extreem bent.

Indien u telkens "e" antwoordt bent u zwaar bevooroordeeld. ;)

Yossarian 13 oktober 2004 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ridderke
natuurlijk zijn niet alle moslims terroristen. Het zal anders maar erg zijn. Maar we moeten eerlijk zijn de meeste terroristen zijn moslims.
ridderke

Dat weet ik nog zo niet. Ik denk dat een kwantitatieve studie veeleer zou bewijzen dat de meeste terroristische aanslagen door extreem-links geïnspireerde terreurgroepen zijn gepleegd (Bader-Meinhoff, Rote Armee Fraktion, Rode Brigades...).

exodus 13 oktober 2004 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie

Inderdaad, de grootste aanslag 911 is niet gepleegd door moslisms maar door de Amerikaanse regering ZELF. Voor velen is dit feit zelfs niet te vatten, maar de bewijzen zijn er. Stanley Hilton , aan advocaat in America heeft samen met 400 families die mensen verloren zijn in WTC een rechtszaak aangespannen tegen Bush en co. Maar dat zie je natuurlijk niet op de CNN , ABC en al die andere media die aan banden ligt. (Zijn kantoor is al eens totaal overhoop gehaald door inbrekers by the way, maar hij had reservekopies.)
Ze hebben het zelf gedaan, het was een militaire operatie! Stanley Hiltion heeft van insiders in de FBI die nog 'menselijk' zijn documenten gekregen die dat bevestigen. Het oorspronkelijke plan was zelf nog omvrangrijker. Amerika zou van 2 kanten aangevallen worden , de westkust ook (chicago).
Met 911 hebben ze de desgewenste psychologische reactie opgewekt bij het publiek om hun angenda door te drukken.
Er zijn nog zovele bewijzen. Maar ja het past niet in het plaatje van de moslimshater hier. Ze zijn nog liever blind voor de angstaanjagende waarheid, dan dat ze hun moslimhaat moeten nuanceren.

Enkele terroristische acties door de Amerikaanse regering zelf op touw gezet : - WTC bom in 1993 (6 doden)
- Oklahomo bom in 1995 (-+ 150 doden)
- 911 (-+ 4000 doden).
- De volgende, een suitcase nuke ?? (ik durf er niet aan denken, maar het komt eraan hoor wees gerust)

Voor al deze aanslagen is het praktisch bewezen dat de Amerikaanse regering zelf erachter zat. Ook zijn er na deze aanslagen door de toenmalige presidenten maatregelen genomen die de vrijheden van Amerikanen stelselmatig beperken. Tegen al die moslimhaters, OPEN UW OGEN. De realiteit overtreft alle fictie mensen, je zou er geen film van kunnen maken ze zouden je niet geloven. Maar als men blijft geloven dat het Amerikaanse publiek en ook het Europese publiek niet belogen wordt door de elitaire klasse die de macht in handen heeft, en terroristische aanslagen pleegt om de gewenste psychosomatische reactie uit te lokken. Dan zal men een slaaf worden van de angst. En dat is wat ze willen.

Pat 13 oktober 2004 15:26

exodus, u vergeet iets te vermelden: Het supergeheime pakt dat den Amerikaan met den Jood en den Alien gesloten hebben met als inzet de onvoorwaardelijke wereldheerschappij. 0X :silly:

Pascal L. 13 oktober 2004 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Inderdaad, de grootste aanslag 911 is niet gepleegd door moslisms maar door de Amerikaanse regering ZELF. .

En uw reden om dat te geloven zou dan de theorie van een advokaat zijn die de slachtoffers van het WTC moet vertegenwoordigen. Hoe groter de rol van de VS regering in zijn legale theorie, indien de rechter/jury hem gelijkheeft, hoe groter de compensatie van de slachtoffers natuurlijk, al eens aan gedacht???
U zou zich moeten schamen, zo'n uit de lucht gegrepen claims als waarheid brengen ...

exodus 13 oktober 2004 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pascal L.
En uw reden om dat te geloven zou dan de theorie van een advokaat zijn die de slachtoffers van het WTC moet vertegenwoordigen. Hoe groter de rol van de VS regering in zijn legale theorie, indien de rechter/jury hem gelijkheeft, hoe groter de compensatie van de slachtoffers natuurlijk, al eens aan gedacht???
U zou zich moeten schamen, zo'n uit de lucht gegrepen claims als waarheid brengen ...

Dit is niet uit de lucht gegrepen. Als je denkt dat het uit de lucht gegrepen is, heb je dan het bewijsmateriaal al eens bekeken of gelezen? U kan dit misschien niet geloven omdat het zo absurd is, maar probeer dan eens iets erover te lezen in plaats van het direct als 'uit de lucht gegrepen' af te doen, op basis van vooroordelen ( zoals mensen kunnnen zo slecht niet zijn , de Amerikaanse regering zou dit nooit doen met hun volk.. enz).

http://www.prisonplanet.com/articles...transcript.htm

Op de bovenstaande link is een interview te vinden met Stanley Hilton.

http://www.archive.org/movies/detail...ters_of_Terror Hier kan men een film "Masters of terror" gratis downloaden die het hele plan blootlegt. Alles wat er in deze film gezegd wordt komt uit mainstream artikels. De informatie wordt samengelegd en er worden conclusies uit getrokken. Een aandrader.

http://www.infowars.com/resources.html Dit is een archief van alle berichten die te maken hebben van medeplichtigheid van de regering in 911.

Het belangrijskte is open te staan ervoor. Je kan evengoed zeggen van ik bekijk het niet "wat een zever". Ik vind toch dat je met de mogelijkheid rekening moet houden. Want wie heeft er echt voordeel van de aanslagen. Enkel en alleen de Amerikaanse regering.
In het begin had ik ook moeite om het geloven. Het is een fenomeen dat heet "Cognitieve dissonantie": de gepresenteerde feiten duiden iets aan dat zodanig buiten de alledaagse realiteit staat die wij kennen, dat we de feiten op basis van irrationele redeneringen naast ons neer leggen.

Pat 13 oktober 2004 16:52

Ik zal exodus terug op het goede pad helpen met volgende links:

http://www.skepp.be/

http://www.broodjeaap.nl/

http://www.snopes.com/politics/politics.asp

http://www.ulrc.com.au/

De Vliegende Hollander 13 oktober 2004 16:54

Tuurlijk zijn niet alle Moslims terroristen en ja ik geloof dat de ware Islam geen plaats biedt aan kindermoordernaars, maar de Moslims hebben wereldwijd wel de schijn tegen (vooral dankzij hun medebroeders)...

Moslims vs Christenen : Nigeria, Indonesië, Filipijnen, Rusland
Moslims vs Hindoes: India, Pakistan
Moslims vs Joden: Israel
Moslims vs Moslims: Irak, Turkije, Koerdistan

Dit is wat de gemiddelde mens in het Westen op zijn tv ziet over de Islam. Je kan niet simpelweg de schuld leggen bij de mensen of de media. Er is op dit moment een substantieel aandeel weggelegd voor 'moslims' in geweldsdelicten wereldwijd...

Pascal L. 13 oktober 2004 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Dit is niet uit de lucht gegrepen. Als je denkt dat het uit de lucht gegrepen is, heb je dan het bewijsmateriaal al eens bekeken of gelezen?

Heb de artikels gelezen (behalve de film want die kan ik hier nu niet bekijken) en heb zelfs nog een beetje verder gezocht naar S.Hilton en zijn theorie. Wat me opvalt is dat hij overal ligt te brullen dat hij "incriminating documents" heeft, maar die aan niemand wil tonen terwijl verschillende websites er interviewers er specifiek om gevraagd hebben. Ik zal verder een oogje open houden op dit proces maar eerlijk gezegd denk ik dat de kans groot is dat het a big pile of BS is ....

Antoon 13 oktober 2004 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Dat deden de kruistochters als ik me niet vergis.

We hebben het over de 21ste eeuw, hé? Niet over de Middeleeuwen.

Al moet worden toegegeven dat wanneer ik die moslims bezig zie ik mij soms afvraag of de wereld sindsdien geëvoueerd is.

Darwin 13 oktober 2004 17:41

Citaat:

Ware moslims kunnen geen terrorist zijn. Achter terrorisme kunnen economische, culturele of andere factoren zitten, maar nooit het islamitische geloof. Dat zei prof. dr. A. Akgündüz, rector magnificus van de Islamitische Universiteit Rotterdam (IUR), gisteren bij de opening van het academisch jaar.

,,Een moslim die zich inlaat met terrorisme, begrijpt het islamitische geloof niet,'' aldus een heftig orerende Akgündüz. ,,De koran zegt dat mensen elkaar moeten kennen en begrijpen. Islam is de godsdienst van tolerantie van alle mensen, niet alleen moslims. Helaas hebben sommige islamitische geleerden zichzelf getransformeerd tot revolutionaire ideologen. Zij misinterpreteren de koran.''
Citaat:

Met de Joodse nederzettingen in Medina kwam hij ... in botsingen. Een daarvan, de stam Qainoeqa’, waarvan de leden meest goudsmeden waren, werd reeds in het jaar 2 na de Hidsjra uit Medina verbannen en moest een toevlucht zoeken in Adhra’at, het oude Edrei.
Hetzelfde lot onderging in het jaar 4 na de Hidsjra de stam Nadir, die deels naar Chaibar, een oase ten noorden van Medina, deels naar Syrië verbannen werd, terwijl in het jaar 5 de laatste nog overgebleven nederzetting, de stam Qoeraiza deels gedood en deels verbannen werd. In het jaar 8 eindelijk veroverde Mohammed de door Joden bewoonde oase Chaibar, maar thans werden de inwoners niet verbannen of gedood, maar werd hun, tegen betaling van een aanzienlijk tribuut, veroorloofd in Chaibar te blijven wonen, mits zij zich volledig aan Mohammed onderwierpen.

Tijdens het beleg (van Medina in 627 n. Chr.) heeft de joodse Koeraiza-stam partij gekozen voor de Mekkanen. De profeet besluit dan ook dat de mannen van die stam moeten worden onthoofd, de vrouwen en kinderen verkocht en hun goederen verdeeld. Ze moeten gestraft worden omdat ze wensten dat de ongelovigen zouden winnen.

De dag na de slag worden op de markt van Medina direct grote geulen gegraven, waar de geketende joden heen worden gebracht. Ze worden één voor één aan de rand van de geulen onthoofd en erin geworpen, zo’n duizend mensen.

[size=1]Geïllustreerd blad van een manuscript van de Siyar-i-Nabi, gemaakt voor sultan Murad III, [/size]
[size=1]gecopiëerd door de schrijver Mustafa bin Vali, Ottomaans, Constantinopel, ca. 1594[/size]

Mohammed na de slag van Badr, terwijl hij de buitgemaakte uitrusting en de afgehakte hoofden van de vijanden aanschouwt.

http://home.planet.nl/~wmt/dialisla.htm

ISLAM IS NOT A RELIGION OF TERRORISTS! ISLAM IS A RELIGION OF PEACE!

JusticeLover 13 oktober 2004 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
We hebben het over de 21ste eeuw, hé? Niet over de Middeleeuwen.

Al moet worden toegegeven dat wanneer ik die moslims bezig zie ik mij soms afvraag of de wereld sindsdien geëvoueerd is.

hahaha

En ja wie zegt dat het onveranderlijk is. Als de europeanen wakker worden kunne ze samen met de gematigde moslims zionisten "wegwerken".

Antoon 13 oktober 2004 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
hahaha

En ja wie zegt dat het onveranderlijk is. Als de europeanen wakker worden kunne ze samen met de gematigde moslims zionisten "wegwerken".

Met 'wakker worden' bedoel je dan dat wij net als de moslims onschuldige mensen moeten onthoofden en de film op het internet plaatsen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be