![]() |
belastingbrief vereenvoudigde aangifte
Minister Van Overtveldt begrijpt niet dat nog zoveel mensen komen aanschuiven met hun belastingbrief.De meesten zegt hij krijgen een vereenvoudigde aangifte en moeten niks anders doen dan deze eens nakijken.
Wat de wereldvreemde man blijkbaar niet weet dat is dat veel van die vereenvoudigde aangiftes niet kloppen en je dan toch een nieuwe aangifte moet doen...... Reeds drie jaar achter elkaar is de vereenvoudigde brief van mijn moeder niet correct. |
Dus ook voor Van Overtvelt was dat probleem er met de aangifte van je moeder al. Al eens contact opgenomen met de belastingdienst die de aanslag van je moeder behandelt? Als er zaken bijkomen of wegvallen, hebben die daar geen zicht op. Ook de aftrek van een hypotheek moet jezelf nog invullen omdat dat van jaar tot jaar kan veranderen.
Nochtans blijkt dat 93% van de vereenvoudigde aangiften kloppen. |
Van sommige dingen is de overheid nu eenmaal niet op de hoogte.
|
Citaat:
Ook de eerste 2 jaren heb ik dit moeten corrigeren.Maar telkenmale wordt dit niet in rekening gebracht. De dienst op de hoogte brengen kan je niet......ik heb het gemeld met als enig antwoord...als het niet klopt moet u toch maar een aangifte doen. |
Citaat:
Als je bij die 7 % niet correcte bent is het blijkbaar onmogelijk om bij de 93 % correcten te geraken |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vul de vereenvoudigde in maar zet mezelf daarbij in het zak. Zo gebruik ik mijn laptop en internetverbinding voor het werk en studeer geregeld thuis maar trek daar dus allemaal niets voor af. En ik vermoed dat er nog wel mogelijkheden zijn om het belastbaar inkomen naar beneden te krijgen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De vereenvoudigde belastingsaangifte van mijn moeder is altijd heel juist berekend geweest. Dat systeem is een serieuze verbetering.
Als er een nieuwe aftrekpost is moet je die natuurlijk invullen, maar eens dat gedaan was werd die de volgende jaren ook correct berekend. |
Citaat:
Ik heb eveneens kontakt opgenomen met de belastingsdienst en het enige dat ze me konden zeggen was dat indien iets niet klopte ik via tax on web de aanpassing (zie nieuwe aangifte) moest indienen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be