Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   belastingbrief vereenvoudigde aangifte (https://forum.politics.be/showthread.php?t=219488)

fred vanhove 9 juni 2015 10:55

belastingbrief vereenvoudigde aangifte

Minister Van Overtveldt begrijpt niet dat nog zoveel mensen komen aanschuiven met hun belastingbrief.De meesten zegt hij krijgen een vereenvoudigde aangifte en moeten niks anders doen dan deze eens nakijken.

Wat de wereldvreemde man blijkbaar niet weet dat is dat veel van die vereenvoudigde aangiftes niet kloppen en je dan toch een nieuwe aangifte moet doen......
Reeds drie jaar achter elkaar is de vereenvoudigde brief van mijn moeder niet correct.

Spitting Image 9 juni 2015 12:32

Dus ook voor Van Overtvelt was dat probleem er met de aangifte van je moeder al. Al eens contact opgenomen met de belastingdienst die de aanslag van je moeder behandelt? Als er zaken bijkomen of wegvallen, hebben die daar geen zicht op. Ook de aftrek van een hypotheek moet jezelf nog invullen omdat dat van jaar tot jaar kan veranderen.
Nochtans blijkt dat 93% van de vereenvoudigde aangiften kloppen.

TheFourHorsemen 9 juni 2015 13:21

Van sommige dingen is de overheid nu eenmaal niet op de hoogte.

fred vanhove 9 juni 2015 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wij gaan door (Bericht 7690466)
De eeste twee jaren heb je natuurlijk niet geklaagd :lol:.

Lees wat er staat.Sinds mijn moeder een vereenvoudigde aangifte krijgt is er telkenmale 1 aftrekpost niet correct.
Ook de eerste 2 jaren heb ik dit moeten corrigeren.Maar telkenmale wordt dit niet in rekening gebracht.
De dienst op de hoogte brengen kan je niet......ik heb het gemeld met als enig antwoord...als het niet klopt moet u toch maar een aangifte doen.

fred vanhove 9 juni 2015 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image (Bericht 7690410)
Dus ook voor Van Overtvelt was dat probleem er met de aangifte van je moeder al. Al eens contact opgenomen met de belastingdienst die de aanslag van je moeder behandelt? Als er zaken bijkomen of wegvallen, hebben die daar geen zicht op. Ook de aftrek van een hypotheek moet jezelf nog invullen omdat dat van jaar tot jaar kan veranderen.
Nochtans blijkt dat 93% van de vereenvoudigde aangiften kloppen.

Ik heb het gemeld vanaf de eerste vereenvoudigde berekening.Het antwoord was simpel als de vereenvoudigde berekening niet klopt moet u alsnog een nieuwe indienen.De 2 berekeningen nadien waren precies hetzelfde...niet correct en onvolledig
Als je bij die 7 % niet correcte bent is het blijkbaar onmogelijk om bij de 93 % correcten te geraken

fred vanhove 9 juni 2015 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wij gaan door (Bericht 7690658)
Waar staat dat?
Minister Van Overtveldt begrijpt niet dat nog zoveel mensen komen aanschuiven met hun belastingbrief.De meesten zegt hij krijgen een vereenvoudigde aangifte en moeten niks anders doen dan deze eens nakijken.

Wat de wereldvreemde man blijkbaar niet weet dat is dat veel van die vereenvoudigde aangiftes niet kloppen en je dan toch een nieuwe aangifte moet doen......
Reeds drie jaar achter elkaar is de vereenvoudigde brief van mijn moeder niet correct.

Waar staat dan wel dat ik de eerste 2 jaren niet heb geklaagd ?

Bob 9 juni 2015 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7690311)

Van Overtveldt zal hier ook maar de spreekbuis zijn van zijn administratie. Maar die aangiftes via tax on web lijken mij toch niet zo ingewikkeld. En aangezien elke familie tegenwoordig wel ne bachelor of master in de familie heeft, verwondert het mij ook dat er nog zoveel mensen aanschuiven.

Scherven A. Mok 10 juni 2015 01:39

Ik vul de vereenvoudigde in maar zet mezelf daarbij in het zak. Zo gebruik ik mijn laptop en internetverbinding voor het werk en studeer geregeld thuis maar trek daar dus allemaal niets voor af. En ik vermoed dat er nog wel mogelijkheden zijn om het belastbaar inkomen naar beneden te krijgen.

Sukkelaar 10 juni 2015 06:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 7690937)
Van Overtveldt zal hier ook maar de spreekbuis zijn van zijn administratie. Maar die aangiftes via tax on web lijken mij toch niet zo ingewikkeld. En aangezien elke familie tegenwoordig wel ne bachelor of master in de familie heeft, verwondert het mij ook dat er nog zoveel mensen aanschuiven.

Het is niet omdat er een bachelor of een master in de familie is dat die persoon iets van belastingen afweet.

Bob 10 juni 2015 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 7691288)
Het is niet omdat er een bachelor of een master in de familie is dat die persoon iets van belastingen afweet.

Gaan die bachelors en masters ook mee aanschuiven om hunne belastingbrief te laten invullen ?

fred vanhove 10 juni 2015 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 7691878)
Gaan die bachelors en masters ook mee aanschuiven om hunne belastingbrief te laten invullen ?

Misschien wel meer dan je denkt:oops:

Dadeemelee 10 juni 2015 15:44

De vereenvoudigde belastingsaangifte van mijn moeder is altijd heel juist berekend geweest. Dat systeem is een serieuze verbetering.

Als er een nieuwe aftrekpost is moet je die natuurlijk invullen, maar eens dat gedaan was werd die de volgende jaren ook correct berekend.

fred vanhove 10 juni 2015 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 7691955)
De vereenvoudigde belastingsaangifte van mijn moeder is altijd heel juist berekend geweest. Dat systeem is een serieuze verbetering.

Als er een nieuwe aftrekpost is moet je die natuurlijk invullen, maar eens dat gedaan was werd die de volgende jaren ook correct berekend.

Ik wou dat ik dat ook kon zeggen.Ik heb dat nu driemaal achter elkaar zelf moeten aanpassen (aanpassing betreffende de zware handicap).
Ik heb eveneens kontakt opgenomen met de belastingsdienst en het enige dat ze me konden zeggen was dat indien iets niet klopte ik via tax on web de aanpassing (zie nieuwe aangifte) moest indienen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be