![]() |
Wat maakt Israëli's zo gelukkig?
![]() Maar wat maakt de mensen in Israël zo gelukkig? Het land is immers omring door vijanden, heeft geen open grenzen, krijgt veel kritieken heeft vaak te maken met terreur. In Israël zijn de mensen gelukkiger dan in de VS (plaats 15), België (19), Groot-Brittannië (21), Duitsland (26), Frankrijk (29), Spanje (36), Japan (46), Italië (50) of Rusland (64). Israël heeft evenveel punten als Australië, dat op de tiende plaats kwam te staan met 7,28 punten. Israël moest genoegen nemen met een elfde plaats. http://www.israeltoday.nl/NewsItem/t...6/Default.aspx Toch een opvallend resultaat. Wat denken jullie wat het antwoord is? |
Voorwaar zeer objectieve bron. :rofl:
|
... ze zuigen het geluk uit de Palestijnen (108ste op de lijst) ?
|
Citaat:
Betere bron? |
Citaat:
Betere bron? http://www.livescience.com/50614-hap...ries-list.html |
Citaat:
Wat dan met landen als Egypte, Afghanistan, Pakistan die nog slechter scoren? Zuigen ze daar het geluk ook van uit? |
Citaat:
De lijst is toch zo te vinden? Raar waarom je op die bron schiet. |
Australië staat nog hoger in de lijst en daar wilt werkelijk alles je dood.
![]() |
Citaat:
|
Wat is er nu zo speciaal aan die elfde plaats ?? Ik ben er tweemaal geweest, die bevolking zag er alleszins niet gelukkiger uit dan de Belgische.
|
Citaat:
Voor een land in het Midden Oosten is dat een uitzonderlijk goed resultaat. Nota bene een land waar het nooit rustig is en existentieel bedreigd wordt van buiten en van binnenuit. Ik denk dat het armere Wallonië (Henegouwen en Luik) een stuk de Belgische geluksindex naar omlaag haalt. Alhoewel ik in Vlaanderen meer verzuring zie dan in Wallonië. |
Goede economie, onderwijs en gezondheidszorg. Verder hebben ze geen last van oorlog en/of sektarisch geweld.
|
Een kinderhand is gauw gevuld.
|
Citaat:
|
Dat hun besnijdenis in hun persoonlijk verleden ligt?
|
Citaat:
|
Citaat:
Ten eerste, Joden wonen daar al langer dan 3.000 jaar, ten tweede waarom claimen moslims wel palestina maar niet andalusië of griekenland? Die laatste 2 hebben ze ook ooit bezet maar daar hebben ze ook de bezetters kunnen verjagen. Ten derde is er maar één legitieme joodse staat mogelijk op deze aarde en dat is waar Jeruzalem de hoofdstad is, al de rest is slechte kunstmatige namaak. Ten vierde, ook al bent u een kofer vergast ik u graag op 2 verzen uit de Bijbel. - Dit zegt God, de HEER: Ik haal de Israëlieten weg bij de volken waar ze terechtgekomen zijn, ik zal ze overal vandaan bijeenbrengen en ze naar hun land laten terugkeren. (Ezechiël 37:21). De terugkeer van het Joodse volk was dus voorspeld en God heeft zich aan zijn belofte gehouden. - Luister naar de volgende uitspraak van God: "Ik zal in verwarring brengen, elk volk waarmee jullie in aanraking komen" (Exodus 20:27). Dat is door de eeuwen heen Gods strijdmethode geweest. De Egyptenaren onder Farao kwamen in verwarring toen ze naar de Uittocht uit Egypte Israël achterna joegen. Tijdens de Zesdaagse Oorlog kwamen de Egyptische tanks en de legerleiding in volkomen verwarring. De richter Gideon bracht met 300 man een groot leger in verwarring. Nu is er verwarring in bijna alle landen rond Israël. Waarschuwingen van de Almachtige. En dan de EU die gretig de Palestijnse terroristen al dan niet in streepjespak financiert. Logisch dat er een recessie over Europa komt en blijft. Blijf jij maar vooral geloven dat we hier zijn om te sterven. ;) |
Citaat:
|
Citaat:
Zoals elke fundamentalist ziet gij enkel wat ge wilt zien. Ik heb niet veel 'verwarring' gezien bij de nazi toen ze 6 miljoen Joden vergasten. En het was niet God die hen bevrijdt heeft, maar de Amerikanen en (quelle horreur) de communistische Russen. En in het ontstaan van Israel zie ik geen hand van een opperwezen. Israel is trouwens voor het grootste deel woestijn. Waar is dat 'beloofde' land van melk en honing? Zet uw oogkleppen af. Alles waar gij in gelooft zijn luchtkastelen. |
Citaat:
Te lui om het op te zoeken, maar Eliyahu had hier enkele quotes die bewezen dat God de holocaust liet plaats vinden om het Joodse volk te straffen om ze terug het juiste pad te laten bewandelen. Trouwens, op het einde heeft Hitler zelfmoord gepleegd en werd hij, net zoals iedereen die het Joodse volk ooit kwaad deed, gestraft. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:52. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be