De schoofzak |
12 juni 2015 20:42 |
Ik vind dat privacy verkeerd begrepen wordt. Te klassiek begrepen wordt.
Mijn arts, mijn kruidenier, mijn grootwarenhuis, mijn buren, mijn sportclub, mijn stamcafé-uitbater, de onderwijzenden van mijn kinderen destijds, mijn bankier en zijn personeel .... iedereen weet een heel pak zaken over mij.
Maar dat op zich is geen bedreiging.
Indien zij die weetjes of wetenschappen over mij misbruiken, dan loopt het mis.
Ge kunt daar natuurlijk verhaaltjes over het verleden over verzinnen, en daar dan voor de rest van de eeuwigheid paranoide van gaan worden.
Zo van: als men niet weet dat jij Jood zijt, dan kan men jou niet oppakken om via Mechelen naar elders gevoerd te worden.
Djiezes, we zijn 2015. We zijn mondiger geworden, de machtshebbers kunnen maar zeer beperkt met onze teelballen spelen.
Als ze het wat teveel riskeren, dan houden we eens een zwarte zondag.
Ik ben ferm tevreden, telkens als ik lees dat een crimineel of terrorist tegen de lamp gelopen is.
Vandaag nog gelezen dat een drugstraffikant van groot kaliber, een Nigeriaan geloof ik, zich laten vangen heeft in de USA, op vraag van belziekske, zodat hij nu uitgeleverd kan worden. Ik veronderstel dat dat moeilijk zou gaan, zonder van die foefkes als telefoonafluistering. Een vergrootglas van detective Van Zwam volstaat daarvoor niet.
.
|