ToffeKnol |
6 maart 2003 18:50 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Celebfin
Over Ryanair: ik moet toegeven dat ze goedkoop zijn. Ze voeren echter valse reclame:
-In hun reclame laten ze enkel de prijs van de heenvlucht zien
|
Klopt. Maar ook dan is het goedkoop. Wij vlogen in september H/T naar Pisa en betaalden 120 euro voor twee tickets, alles inbegrepen. 60 euro per man dus.
Citaat:
-Ze vliegen altijd naar luchthavens ver buiten de centra(je moet dus veel geld voor taxi betalen)
|
Dat is dus echt niet waar. Pisa is gewoon Pisa. In Rome vliegen ze op Ciampino. Die luchthaven is 20 km DICHTER bij het centrum dan Fiumicino (Leonardo da Vinci).
Citaat:
-Luchthaventaksen zijn niet inbegrepen.
|
Zie eerste opmerking. Of wou je dat 9 euro de prijs was inclusief alle taksen? Zelfs als iemand gratis vliegt (door sparen van airmiles bijv.) moet die nog taksen betalen.
Citaat:
-Drank aan boord is niet inbegrepen(zoals bij Virgen,..)
|
Klopt. Niets is gratis bij Ryanair, zelfs de koffie niet. Maar de koffie van Virgin moet ik ook niet: een smerig kartonnen bekertje, bwaaark!
Citaat:
-Vriendelijkheid is ook niet alles aan boord.
|
Valt wel mee, vind ik. Natuurlijk niet zoals bij Sabena vroeger, dát was nog eens een luchtvaartmaatschappij! Ik vlieg met SN Brussels Airlines: niet slecht maar je riskeert in een vliegtuig van Virgin terecht te komen en dat is k*t met peren!
Wat ik eigenlijk wel erg vind is dat deze 'Belgische' luchtvaartmaatschappijen vaak vliegen met cabinepersoneel dat alleen Engels spreekt. Ja, ook Virgin en geloof me, dat is een Belgische maatschappij! De reden is dat personeel uit het VK en Ierland ontzettend veel goedkoper is. Als u zich de volgende keer ergert aan een steward of stewardess, dan kunt u genoegen putten uit de overpeinzing dat deze mensen dik worden uitgebuit. Want Ryanair & Branson = kapitalisme anno 2003, dat moet wel duidelijk zijn.
Maar je krijgt dus waarvoor je betaalt.
|