Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door looneytoon1975
(Bericht 7696016)
Ne mens zou voor minder illegaal beginnen downloaden door regionale rechtenbeperkingen. Vergelijk netflix bij ons maar eens met de USA. Hier véél meer betalen voor véél minder content. Ik ga me abonneren op een VPNneke en een neuwsgroepke.
|
maar enfin wat een middeleeuws denkpatroon.
Laten we nu eens gewoon vanuitgaan dat technologie niet tegen te houden is.
Dat internet toelaat dat informatie de wereld rondstroomt
En dat het streamen een deel van dit verhaal is.
Uiteraard heb je voetbalrechten en andere problemen die moeten opgelost worden. Maar uiteindelijk is het toch wel nagel op de kop dat onze staatszender bvb nu 2 maand doet alsof we alzheimer heeft, de boel gewoon programeert en dat daar TV zal gemaakt worden gedurende gans de zomer zonder dat daar één kwast aan het werken is; Men speelt gewoon herhalingen
Uiteindelijk als je nadenkt over de content die de VRT aanbiedt en haar vorige-eeuw manier van werken , dan zie je toch dat die organisatie het best van al op zijn Grieks de kraan wordt dichtgenepen.
Ik zou niet weten waarom we uberhaupt nog een TV rechten en andere dingen gaan betalen voor iets een dienstverlening die niemand wil. De content wordt gratis aangeboden door sponsers. En de sponsors mengen zich niet met de inhoud. Het enige dat de sponsors vragen is dat er zoveel mogelijk mensen kijken. Idemdito is het recht op wereldvreemde culturele content een bizar gegeven. We mogen wel inderdaad nadenken over hoe je minder commerciele programma's maakt, maar sowieso heb ik zo de indruk dat een Rudi Vranckx in feite in een competitieve omgeving allang zou afgedankt zijn . Dat alle 'culturele' programma's die zogenaamd van eigen bodem zijn maar waar geen kat naar kijkt, allang weggesaneerd zouden zijn omwille van te niche en te nichtig, te wichtig etc
Dus blijft er uiteindelijk het nieuws over en de zogenaamde duiding die barst van incestjournalistiek, of journalisten die vastplakken aan hun partijkaart, zodanig ziekelijk dat ze zelfs niet in slagen om hun objectiviteit op een professionele manier te tonen. De bewijzen zie je gewoon dagelijks. Het is storend... Je vraagt je af waarom een vakbond uberhaupt als valuedestructor een spreekbuis mag hebben... Je vraagt je af waarom stakingen meer aandacht verdienen dan positief bedrijfsnieuws over investerngen, nieuws over groei van bedrijven, nieuws over bedrijven die overnames doen, nieuws over strategische beslissingen van RVB, nieuws over plannen en visies van bepaalde consulenten... Dus het kan volgens mij dan toch heel anders uitgerold worden dan wat wij nu en hier zien. Een culturele 'wiz'kid die op een of andere manier een artistieke gave ontplooit kan wel mooi zijn, maar een bedrijf die investeert in iets en die een project heeft en dit kan uit de doeken doen waarom ze die investering doen, is nog veel mooier. Dit is bouwen aan de wereld
Dan zie je ook dat de wereld niet draait rond NMBS, dat de wereld niet draait rond de wetstraat, maar dat de wereld draait rond wat de burgers doen. Niet de straatrusies, ook niet het ramptoerisme, ook niet de ambtenaren die eens een biocentrale zetten met subsidies. Maar de wereld draait werkelijk rond marktstudies van productien, ontwikkeling en patenten van nieuwe prodcuten, investeringen en research van nieuwe producten. En nee de research gebeurt niet aan de unief alleen. En ja een deel van het Belgische underdog verhaal is precie sonze openbare omroep die zich teveel onledig houdt met haar eigen cultureel verhaal.