Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Economie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=179)
-   -   Dollar naar Euro (https://forum.politics.be/showthread.php?t=219720)

Patrick M. 12 juni 2015 20:30

Dollar naar Euro

Ik heb nog een hoop dollars over van mijn reis naar New York, wanneer is het een goede tijd om ze te ruilen voor euro's?

Johan Bollen 12 juni 2015 20:56

Dat weet je nooit zeker. Maar 'nu' lijkt me geen slecht antwoord gezien de prijs. Als de Euro 1.4 staat zijn er mensen die ik ken die Euro's laten overkomen naar (zuid) America om ze in Dollars om te zetten. Nu doen ze dat zeker niet. Alles is hier relatief duur tegenwoordig als je met euro's afkomt. Het kan natuurlijk steeds zijn dat de dollar nog sterker komt te staan.

Troubadour 12 juni 2015 21:45

Ruil dat nu maar gewoon om. Tenzij je professioneel wil speculeren is het sop de kolen niet waard om daar bij stil te staan. Wat je nu hebt, heb je zeker. Economische toekomstvoorspellingen zijn notoir onbetrouwbaar.

Nietzsche 12 juni 2015 21:47

Om hoeveel money gaat het?

Johan Bollen 12 juni 2015 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7695774)
Om hoeveel money gaat het?

"Een hoop". Dat lijkt me meer dan een kruiwagen.

Nietzsche 12 juni 2015 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7695827)
"Een hoop". Dat lijkt me meer dan een kruiwagen.

"een hoop' is subjectief.

Patrick M. 12 juni 2015 22:12

Hoeveel ik er nog over heb gaat niemand iets aan. Ik vroeg gewoon of het nu de goede tijd zou zijn om ze wisselen.

Johan Bollen 12 juni 2015 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7695850)
"een hoop' is subjectief.

Ge meent het.

Nietzsche 12 juni 2015 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7695886)
Ge meent het.

Ik meen da

Nietzsche 12 juni 2015 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 7695871)
Hoeveel ik er nog over heb gaat niemand iets aan. Ik vroeg gewoon of het nu de goede tijd zou zijn om ze wisselen.

De hoeveelheid daarin is redelijk relevant.

Johan Bollen 12 juni 2015 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7695889)
Ik meen da

Ik dacht aan Donald Duck proporties aangezien het om dollars gaat. In de VS zwemt men daar toch in? Maar nu je het zegt, een paar opgefrommelde 1 dollarbiljetjes in een hoek van een motelletje kan ook een hoop genoemd worden. Alé, een hoopje dan toch.

Erw 13 juni 2015 05:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. (Bericht 7695625)
Ik heb nog een hoop dollars over van mijn reis naar New York, wanneer is het een goede tijd om ze te ruilen voor euro's?

Enkele maanden terug stond de euro bijna op pariteit (1:1) met de dollar. Dat was een 12 jaars record laagte voor de euro. Nu 1.13
http://finviz.com/futures_charts.ashx?t=6E&p=m1

tandem 13 juni 2015 06:45

Citaat:

Je kan ze misschien beter wisselen voor Bitcoins, en later terug omzetten of met Bitcoins betalen. Interessante denkpiste om eens te bestuderen.

djoebidoebidoe 13 juni 2015 08:18

Citaat:

Gaat dat niemand iets aan? En wat met het feit dat u nog "een hoop" dollars hebt liggen? Dat mag iedereen dan weten!!!

als het om 100 dollar zou gaan, dan kunt u overwegen om daar niets mee aan te vangen, waarom moeite doen voor zo'n klein bedrag? Als het om 10.000 dollar zou gaan, dan zou ik die houden.

djoebidoebidoe 13 juni 2015 08:19

dubbel

Patrick M. 13 juni 2015 12:05

Dan ga ik ze houden.

Savatage 13 juni 2015 12:44

Dat is koffiedik kijken. Als het scenario met Griekenland uit de hand loopt kan de dollar nog veel stijgen. Als de Griekse storm terug gaat liggen kan de euro terug richting 1.20-1.25.

Erw 13 juni 2015 17:58

Er is helemaal geen Griekse storm, dat is een soap om de laatste sukkels nog te overtuigen aan decennium hoge/lage koersen het foute te doen.
Dit is dollar versus euro.
De eerste zit decennium hoog.
De laatste zit decennium laag.
Men zegt wel eens:
- sell strong
- buy weak

Eduard Khil 13 juni 2015 18:08

Citaat:

nee,ik zou ze gewoon in brand steken

Gipsy 13 juni 2015 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 7696661)
Dat is koffiedik kijken. Als het scenario met Griekenland uit de hand loopt kan de dollar nog veel stijgen. Als de Griekse storm terug gaat liggen kan de euro terug richting 1.20-1.25.

In de jaren negentig heb ik gedurende tien jaar termijncontracten in dollars gekocht dat ging in totaal wel over tientallen miljoenen. Jaren gehad waar ik enorm verloor en jaren waar ik meer winst op mijn dollars maakte dan op mijn bedrijf. Heb toen mijn boekhoudster aan het werk gezet om te berekenen na 10 jaar wat mijn winst of verlies was. Het was bijna een break-even!

Ik moet altijd lachen met economisten of "gewone" mensen die de dollar kunnen voorspellen. Moest ik dat weten dan lag ik nu op mijn jacht in de Caraïben met een paar koeketienen en in Bacardi in de hand.

Toevallig zijn er enkele Stein's en Berg's in Wall street die de koers van de dollar bepalen en de winst binnenrijven. De dollar doet nogal veel eens het tegenovergestelde dan wat er verwacht wordt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be