![]() |
Proximus, Base en Mobistar woest over "waanzinnige" Brusselse pyloontaks
Dit lees ik in De Morgen.
http://www.demorgen.be/technologie/p...taks-a2356877/ Blijkbaar heffen Brussel el Wallonië zo'n tax. Deze 'paal'belasting wordt dan natuurlijk doorgerekend in de prijs voor de consument. Maar als Vlaanderen niet meedoet met de tax en de tarieven zijn gelijk in heel België, is dat dan geen soort van verborgen transfer richting Brussel en Wallonië? Hoe zit dat? |
Citaat:
Dan kunnen ze in Wallo-Brux zoveel belasten als ze willen ,maar moeten de Vlamingen de rekening niet meebetalen . |
Gewoon in Vlaanderen een nog iets hogere taks heffen en we zitten weer goed.
|
Citaat:
|
Wallonië en Brussel heffen ook een belasting op geldautomaten. Dit is geen primeur.
Omdat de banken hun automaten daardoor verminderden en er dus "witte vlekken" ontstonden voor geldophaling was er een slimme Brusselse parlementair die voorstelde een bijkomende taks te heffen op bankkantoren zonder automaat. :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
omdat er meer geldautomaten in Vlaanderen staan dan in Wallo-Brux :roll: |
Eigen schuld, dikke bult!
De flaminganten allerhande moeten er niet over zeuren. Ze verkregen wat ze eisten, namelijk dat elk gewest zelfstandig mocht belastingen en taksen uitvinden en heffen. Nu het zo ver is, en ze de gevolgen van hun eigen dommigheden in hun portemonnee gaan voelen, zoals ik het steeds voorspelde, houden ze maar beter hun wafel toe, en betalen ze zonder mopperen. Ofwel vragen ze beleefd om België opnieuw te unitariseren en te harmoniseren, fiscaal, economisch en sociaal. |
Gezien de extreem dure abonnementen hebben ze niet echt te klagen. We worden nog steeds leeg gemolken door die 3
|
Citaat:
Mogelijkheden die ik zie: 1. Er komen aparte goedkopere tarieven voor Vlaanderen aangezien de kosten voor operatoren er lager zijn. 2. Vlaanderen heft gelijkaardige taxen op telefoonmasten als Brussel en Wallonië 3. Brussel en Wallonië worden ertoe bewogen hun taxen in te trekken om de Vlaamse consument niet te benadelen. 4. Vlaanderen laat begaan. Wat verkiest u? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dan zal ik zelfs de flaminganten feliciteren voor dat profijtje. Maar ik vrees dat ik me toch zal moeten troosten met leedvermaak, en hier zal kunnen blijven uitschruwelen: "Ziet ge het nu onnozele halzen met uw splitsen en uw onzin van 'watwezelfdoendoenwebeter'!" |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Discriminatie in overeenkomsten tussen private personen en private ondernemingen moet m.i. trouwens kunnen. En ik ben geen Vlaming. Mijn paspoort spreekt enkel over Belg. En er is geen sprake van onrecht: ik ben niet verplicht om de diensten van Proximus, Orange of Mobistar te gebruiken als ze mij om een of andere reden te duur blijken of als ze het geld dat ik ervoor betaal niet spenderen zoals ik het graag zie. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be