Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   cannabis wondermedicijn en toch niet legaal (https://forum.politics.be/showthread.php?t=219814)

fred vanhove 15 juni 2015 13:16

cannabis wondermedicijn en toch niet legaal

Vandaag in de kranten oa De Morgen....Cannabis is een wondermedicijn maar toch niet legaal.
Stemt tot nadenken waarom ? Als men dan indachtig is dat opiaten dat wel zijn .....tot zelfs Morfine.Hopelijk komt er stilaan verandering.

Johan Bollen 15 juni 2015 13:37

Eens corporaties controle over productie en distributie krijgen zal het wel legaal worden. Dat marihuana gemakkelijk zelf te produceren is houdt legalisatie tegen. Men zal een manier proberen te vinden die kleine productie verbiedt. Bijvoorbeeld via kwaliteitslabels of zoiets die dan bijna uitsluitend door corporaties verkrijgbaar zijn. We leven in tijden waar overheden en corporaties hand in hand werken tegen de kleine mens, of het nu om werknemers of kleine zelfstandigen gaat.

Gisteren bv gelezen dat de politie een limonadestandje van twee kinderen nog geen tien jaar oud sloot: "hands up and step away from the lemonade". Dat wordt dan ook goedgepraat met 'veiligheid' en dergelijke. De implicaties van dergelijke onvrije wereld zijn eigenlijk immens. In naam van corporatieve vrijheid is men een dictatuur aan het installeren.

Men weze gewaarschuwd.

maddox 15 juni 2015 14:08

Regel 2 van maddox blijft gelden. Niet betrapt worden.

geertvdb 15 juni 2015 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7699764)
Vandaag in de kranten oa De Morgen....Cannabis is een wondermedicijn maar toch niet legaal.
Stemt tot nadenken waarom ? Als men dan indachtig is dat opiaten dat wel zijn .....tot zelfs Morfine.Hopelijk komt er stilaan verandering.

Vreemd, vandaag in de standaard net het omgekeerde gelezen.

En welke ziekten 'geneest' cannabis nu weeral?;-)

alice 15 juni 2015 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 7699917)

Denk dat het eerder bijwerkingen verlicht, en sommige ziektes dragelijker maken, denk maar aan kankerpatienten, helpt tegen gebrek aan eetlust!

geertvdb 15 juni 2015 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 7699925)
Denk dat het eerder bijwerkingen verlicht, en sommige ziektes dragelijker maken, denk maar aan kankerpatienten, helpt tegen gebrek aan eetlust!

Dat is niet genezen, hé? Dat doet elke drug. En men kan zich afvragen of het goed is om de eetlust op te wekken.

Welke ziekten GENEEST cannabis?

lupus 15 juni 2015 15:48

Citaat:

Hoe jij leest en gelooft De standaard ?

Die krant publiceert artikels over U.F.O.'s !

254 ‘UFO’s’ gespot in België in 2013.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140102_00910044

Aangezien jij geen youtube filmpjes wil bekijken -omdat er op youtube filmpjes staan met en over U.F.O.'s.- is het quasi onmogelijk dat jij de standaard leest om de gegeven reden.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb
Op youtube zijn er veel filmpjes van ufo's, die geloof ik ook niet.

Maar mocht je je youtube en/of U.F.O. angst kunnen overwinnen:

Sharon Kelly: Cannabis Killed My Terminal Stage IV Lung Cancer(Original Video)
https://www.youtube.com/watch?v=-hUoyXKf81c

Marihuana doodt kankercellen
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...ercellen.dhtml

Rudy 15 juni 2015 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7699764)

De gazet "De Morgen" heeft nogal veel last van de concurrentie.

geertvdb 15 juni 2015 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lupus (Bericht 7699948)
Hoe jij leest en gelooft De standaard ?

Heb ik gezegd dat ik de Standaard geloof? Neen, ik heb enkel gezegd tegen iemand die gelooft wat in de Morgen staat dat in de Standaard het tegenovergestelde staat.
Eerst lezen wat ik schrijf dan reageren.

Citaat:

Die krant publiceert artikels over U.F.O.'s !

254 ‘UFO’s’ gespot in België in 2013.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140102_00910044

Boring! Houdt gij u daarmee bezig?
Citaat:

Aangezien jij geen youtube filmpjes wil bekijken -omdat er op youtube filmpjes staan met en over U.F.O.'s.-

Gaat gij oude citaten van mij opzoeken? Dat is creepy, gast.
Citaat:

is het quasi onmogelijk dat jij de standaard leest om de gegeven reden.

WTF? Wat is dat voor een getikte redenering. Wat weet gij nu waarom ik de Standaard al of niet lees? Gij zijt helderziend of wa?

Citaat:

Maar mocht je je youtube en/of U.F.O. angst kunnen overwinnen:

Sharon Kelly: Cannabis Killed My Terminal Stage IV Lung Cancer(Original Video)
https://www.youtube.com/watch?v=-hUoyXKf81c

Marihuana doodt kankercellen
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...ercellen.dhtml

Ik bekijk geen linken, en ik zal u uitleggen waarom. Ge biedt mij enkel linken aan die uw mening bevestigen.
Als ge nu een link zou aanbieden die uw mening NIET bevestigt, (dat zou een wereldwonder zijn), zou ik u serieus nemen.

lupus 15 juni 2015 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 7700008)
Ik bekijk geen linken, en ik zal u uitleggen waarom. Ge biedt mij enkel linken aan die uw mening bevestigen.
Als ge nu een link zou aanbieden die uw mening NIET bevestigt, (dat zou een wereldwonder zijn), zou ik u serieus nemen.

Wat kom je dan op een forum doen ?
Je komt hier discussiëren met een paar ooglappen op en een stel selderstengels in je oren terwijl je het smurfenlied zingt.

Vuistregel voor een discussie:
Tijdens een discussie gebruikt partij A zijn argumenten aan om partij B te overtuigen, niet de argumenten van partij B.

Dan laat ik het hier maar bij.

fred vanhove 15 juni 2015 16:38

Citaat:

En welke ziekten 'geneest' morfine ? Ken jij verder nog veel medicijnen die echt genezen buiten antibiotica ?

fred vanhove 15 juni 2015 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 7699929)
Dat is niet genezen, hé? Dat doet elke drug. En men kan zich afvragen of het goed is om de eetlust op te wekken.

Welke ziekten GENEEST cannabis?

En welke ziekten geneest Morfine ? En welke ziekten geneest paracetemol ? En welke ziekten geneest insuline ? En welke ziekten genezen benzodiazepinen ? De medicijnen die echt effectief genezen kan je op 1 hand tellen.

Peche 15 juni 2015 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7699783)
Eens corporaties controle over productie en distributie krijgen zal het wel legaal worden. Dat marihuana gemakkelijk zelf te produceren is houdt legalisatie tegen. Men zal een manier proberen te vinden die kleine productie verbiedt. Bijvoorbeeld via kwaliteitslabels of zoiets die dan bijna uitsluitend door corporaties verkrijgbaar zijn. We leven in tijden waar overheden en corporaties hand in hand werken tegen de kleine mens, of het nu om werknemers of kleine zelfstandigen gaat.

Gisteren bv gelezen dat de politie een limonadestandje van twee kinderen nog geen tien jaar oud sloot: "hands up and step away from the lemonade". Dat wordt dan ook goedgepraat met 'veiligheid' en dergelijke. De implicaties van dergelijke onvrije wereld zijn eigenlijk immens. In naam van corporatieve vrijheid is men een dictatuur aan het installeren.

Men weze gewaarschuwd.

Ja het lijkt er sterk op! Je kan planten niet patenteren. En in deze opwarmende aarde zou men het nog niet toelaten zo natuurlijk mogelijk te houden. De recepten zijn al door gebruikers uitgedeeld, dus in principe moeten die zaadleveranciers van nu etc al zien dat ze patenten kunnen bemachtigen?

Bierke 15 juni 2015 18:23

Citaat:

Helpt bij hernia, diabetes, migraine .. dat zijn drie gevallen uit mijn vriendenkring, ervaringsdeskundigen.

Rudy 15 juni 2015 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7700036)
Ja het lijkt er sterk op! Je kan planten niet patenteren. En in deze opwarmende aarde zou men het nog niet toelaten zo natuurlijk mogelijk te houden. De recepten zijn al door gebruikers uitgedeeld, dus in principe moeten die zaadleveranciers van nu etc al zien dat ze patenten kunnen bemachtigen?

Planten kweken is onderhevig aan wettelijk wettelijke voorschriften. Sommige zijn gewoonweg verboden, in de tuin, zelfs voor eigen kweek.

Peche 15 juni 2015 19:12

Ik zou niet weten welke planten behalve cannabis dan verboden zijn?

Libro 15 juni 2015 19:38

Ik dacht dat medicinale weed nu ging toegelaten worden. En voor de zoveelste keer wordt er hier geen onderscheid gemaakt tussen medicinaal gebruik en uw zenuwstelsel kapotblowen.

geertvdb 15 juni 2015 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lupus (Bericht 7700019)
Wat kom je dan op een forum doen ?
Je komt hier discussiëren met een paar ooglappen op en een stel selderstengels in je oren terwijl je het smurfenlied zingt.

Vuistregel voor een discussie:
Tijdens een discussie gebruikt partij A zijn argumenten aan om partij B te overtuigen, niet de argumenten van partij B.

Dan laat ik het hier maar bij.

Ge begrijpt niet wat ik bedoel. Uw argumentatie bestaat uit cherry picking. Ge zendt mij linken die enkel uw mening bevestigen. Dat zijn geen echte argumenten.

Ik heb hier al oeverloze discussies gehad met blowers, en die discussieren altijd op dezelfde manier. Ge krijgt youtube filmpkes van mensen die 'genezen' van kanker door cannabis, en boekbesprekingen van boeken van auteurs die voor legalisatie zijn. Cherry picking dus. En dan zijn die blowers verbaasd dat ge dat niet serieus neemt. Want voor blowers is dat een onomstotelijk bewijs dat legalisatie 'goed is voor de mensheid'.

Als ge dan nog vanaf zin 1 een neerbuigende toon aanslaat in de zin van 'ik ben slim en gij zijt een kleuter', verwacht dan zeker niet dat ik uw linken zal openen. Gij toont geen respect, verwacht geen respect terug.

Peche 15 juni 2015 19:44

Neen in het begin niet neen. Daarna wel.
Laten we de trip reports van die spray afwachten.

geertvdb 15 juni 2015 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7700021)
En welke ziekten 'geneest' morfine ? Ken jij verder nog veel medicijnen die echt genezen buiten antibiotica ?

Als ge een lijstje wil van geneesmiddelen die effectief genezen, gelieve dat te vragen aan uw apotheker. Er zijn er een aantal, en cannabis is er NIET bij.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be