![]() |
Helemaal geen Belgische scheiding kerk en staat.
Net hoor ik op VTM nieuws dat er in Bredene een tekort is aan priesters en volgens de simpele burgemeester moet de staat zoeken naar opvolging.
De staat betaalt nu al de lonen van de priesters(!) alsook vervoerskosten en nog veel anders. Daarvoor betaal ik geen belastingen! |
Waar je nu mee afkomt.
|
Ik weet niks van de kerk en ik ben er in de toekomst ook niet in geïnteresseert.
Dat Rome maar betaalt voor hun priesterkes. |
Laat de gelovigen zelf betalen voor hun hobby.
Hetzelfde natuurlijk voor alle andere hobby’s. |
Ik wil evenmin betalen voor politieke partijen die mijn voorkeur niet hebben.
En voor die luilakken van l'armée-belz-leger evenmin. De rest zal me wel te binnen schieten als ik geslapen heb.......8) |
Citaat:
* sponsoren van leeglopers via het OCMW; * financieren van luxegeneesmiddelen en ditto behandelingen; * funden van de nationale soap : the royals; * ... enfin, you name it Tal van hobbies die ik liever niet financier. |
Citaat:
Ik vind het maar niet meer dan normaal dat jij (en jij vooral) betaalt voor de organisaties die ervoor hebben gezorgd dat jij de vrijheid hebt en de technische mogelijkheid om uw eigen kultureel erfgoed te mogen bezoedelen. |
Neen.
Staat en kerk zouden eindelijk volledig moeten gescheiden worden. Machtigen die samenklitten hebben altijd al meer kwaad dan goed gedaan. Of wat denk jij over kardinaal Mercier? Of over het 'te deum' ter ere van de Belgische oppergaai en zijn famille? |
Citaat:
Probeer het niet te bezwadderen! :evil: |
elke pastoor groot of klein, tot kardinaal Daneels wordt betaald als ambtenaar...
Scheiding van Kerk en Staat ???????? |
Citaat:
KaDaNé heeft geen wetgevende, rechterlijke, noch uitvoerende macht. |
Citaat:
|
Citaat:
De reden dat ik de vrijheid heb, heeft trouwens de ballen met de katholieken te maken. Katholieken zijn bekrompen, maa dankzij de vrijzinnigen, de liberalen en de secularisten is de bemoeizucht van opleggende cultuurdragers al vermindert. Nu nog van de heilige dop sjotten en klaar is kees! |
zouden ze ne keer geen referendumke kunnen organiseren om exact te weten te komen hoeveel "leden" die clubkes werkelijk hebben.... en er niet van uitgaan dat "inwoners = parochianen" ....... en dan in evenredigheid van hun ledenaantal de koek (scheiding van kerk en staat) verdelen....;-)
|
Skill, ge moet weten wat ge wilt ...
In een vorig topic speelt ge de redder van de nonnekes (ivm hoofddoekjes), maar in dit topic wilt ge diezelfde nonnekes hun inkomsten afnemen. ;) Maar serieus nu, Ik beschouw mezelf als vrijzinnig, ironisch genoeg is er ook zoiets als een door de belastingbetaler gefinancierde vrijzinnige beweging : http://www.vrijzinnighumanisme.be die even gaat verklaren hoe ik mijn vrij - zinnigheid moet beleven. Ik hoef geen vertegenwoordiging, opdoeken die boel ! |
Interessant voorstel !
|
Citaat:
Vrijzinnigen die zeggen hoe je vrijzinnig moet zijn, wat een farce!:lol: |
[font=Times New Roman][size=3]De Roomse kerk wordt, net als elke officieel erkende kerk, gesubsidieerd in evenredigheid met het aantal leden dat ze heeft. Je wordt lid als je ingeschreven wordt in de doopregisters, waarbij je zelf tevreden instemt op de dag van je plechtige communie.[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]We kunnen wel zagen en klagen dat de Roomse kerk geen geld zou mogen krijgen en dat we tegen die bende zijn en zo, maar zo lang als wij ongemeend onze kinderen laten dopen zijn wij al even hypocriet als zijzelf.[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Ik begrijp het niet goed hoor. De meeste mensen zijn tegen de Roomse kerk tegenwoordig, maar je moet ze eens naar de kerk zien lopen bij een geboorte, eerste en plechtige communie, huwelijk en begrafenissen…. Luistert er dan niemand naar wat de priester zegt tijdens zo’ n doop? Hij vraagt woordelijk: “Wilt gij dat dit kind opgenomen wordt in de schoot van moeder de kerk en belooft gij dit kind een christelijke opvoeding te geven?” Wie zijn kind laat dopen belooft aan de Roomse kerk, het kind in kwestie, een Roomse opvoeding te zullen geven en de peter en de meter beloven hen daar zo veel als mogelijk bij te staan.[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Je wil dus dat je kind lid wordt van deze organisatie, je belooft je kind te zullen opvoeden naar de waarden en normen van deze organisatie en je zorgt ervoor dat iemand anders dat kan doen mocht jou iets overkomen. Dat is wat de doop inhoud.[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]En dan de kerk verwijten dat zij hypocriet is…..[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Paulus.[/size][/font] |
Citaat:
Een aanrader dus voor wie zijn belastinggeld niet via deze weg wil doorgesluisd zien naar de copartners van het Belgisch establishment. |
Wie betaalt er voor stront die aan zijn schoen blijft plakken?Wie betaalt voor eten dat hij niet lust?Achterlijken en zwakkelingen....daarom zeg ik meteen maak van de kerkfabriek een privéinstelling in belgie zodat de rest volgt zodat op den duur de kerk een vzw'ke wordt met nationaal 100 leden dat we daar gene zever meer me hebben.Gedaan met zelf die zever in de media te brengen,Verban de kerk van staat en matchapij,zolang de maatchapij goed is is er geen nood aan geloof!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be