Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Israël is een land dat genocide pleegt (https://forum.politics.be/showthread.php?t=219896)

Drukazz 16 juni 2015 12:58

Israël is een land dat genocide pleegt

Bs'd

Zo ontwijkt dit debat de belangrijkste vragen: wat zou een boycot concreet opleveren voor de Palestijnen, hoe verhoudt zich dat tot de academische vrijheid en waarom is het een functie van de VU om een boycot in te stellen? Er wordt impliciet wel antwoord gegeven op die laatste vraag. Het antwoord is dat de aanwezigen massaal de universiteit veel belangrijker maken dan zij is. De VU kan de situatie van de Palestijnen niet echt veranderen. Student Toorneman is de enige die dat terecht opmerkt en dat komt hem vanzelfsprekend op gejoel te staan.

“Er moet wel echt wat aan de hand zijn om een boycot in te stellen”, weet VU-bestuursvoorzitter Jaap Winter in zijn afsluiting te melden. Hij verontschuldigt zich meteen voor die woorden. In deze zaal negeert iedereen het feit dat misdaden aan beide zijden van het conflict voorkomen. Dat inzicht valt duidelijk buiten de consensus aan de VU. Winter weet nog wel te melden dat de VU gaat nadenken over dialoog met Israëlische universiteiten.

Zo zien we dat geschreeuw – “Israël is een land dat genocide pleegt” – bij de VU wel degelijk vruchten afwerpt.

http://politiek.tpo.nl/2015/06/16/vu...t-vruchten-af/

Wat zou een boycot van de Israëlische universiteiten concreet betekenen?

Verder is het natuurlijk genieten hoe links Israël pijn gedaan wordt. Voor de verkiezingen werd een peiling gehouden in de Israëlische universiteit van Tel Aviv en daar sprong de antizionistische unie er met kop en schouders bovenuit dus daarin gaat Israël mee met de wereldwijdse trend van hoe hoger geschoold, hoe linkser. Net zoals de linkse Israëlische kunstenaars geboycot worden, pleit men nu voor een boycot van de overwegend linkse universiteiten. Lekker doen! En de gelovigen, die kweken voort. ;)

Wapper 16 juni 2015 14:55

Sukkelaar 16 juni 2015 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7701451)
Bs'd

Zo ontwijkt dit debat de belangrijkste vragen: wat zou een boycot concreet opleveren voor de Palestijnen, hoe verhoudt zich dat tot de academische vrijheid en waarom is het een functie van de VU om een boycot in te stellen? Er wordt impliciet wel antwoord gegeven op die laatste vraag. Het antwoord is dat de aanwezigen massaal de universiteit veel belangrijker maken dan zij is. De VU kan de situatie van de Palestijnen niet echt veranderen. Student Toorneman is de enige die dat terecht opmerkt en dat komt hem vanzelfsprekend op gejoel te staan.

“Er moet wel echt wat aan de hand zijn om een boycot in te stellen”, weet VU-bestuursvoorzitter Jaap Winter in zijn afsluiting te melden. Hij verontschuldigt zich meteen voor die woorden. In deze zaal negeert iedereen het feit dat misdaden aan beide zijden van het conflict voorkomen. Dat inzicht valt duidelijk buiten de consensus aan de VU. Winter weet nog wel te melden dat de VU gaat nadenken over dialoog met Israëlische universiteiten.

Zo zien we dat geschreeuw – “Israël is een land dat genocide pleegt” – bij de VU wel degelijk vruchten afwerpt.

http://politiek.tpo.nl/2015/06/16/vu...t-vruchten-af/

Wat zou een boycot van de Israëlische universiteiten concreet betekenen?

Verder is het natuurlijk genieten hoe links Israël pijn gedaan wordt. Voor de verkiezingen werd een peiling gehouden in de Israëlische universiteit van Tel Aviv en daar sprong de antizionistische unie er met kop en schouders bovenuit dus daarin gaat Israël mee met de wereldwijdse trend van hoe hoger geschoold, hoe linkser. Net zoals de linkse Israëlische kunstenaars geboycot worden, pleit men nu voor een boycot van de overwegend linkse universiteiten. Lekker doen! En de gelovigen, die kweken voort. ;)

Graag een vraag :

Wie of wat is VU?

Drukazz 16 juni 2015 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 7701667)
Graag een vraag :

Wie of wat is VU?

Bs'd

Vrije Universiteit.

Sukkelaar 16 juni 2015 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7701673)
Bs'd

Vrije Universiteit.

Oh, dus Nederland!
Toch dank om het snelle antwoord.

En nu ik toch aan het vragen ben : wat is Bs'd?

Misschien heb je er al ooit op geantwoord maar dat heb ik dan niet gelezen.

Drukazz 16 juni 2015 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 7701718)
Oh, dus Nederland!
Toch dank om het snelle antwoord.

Misschien heb je er al ooit op geantwoord maar dat heb ik dan niet gelezen.

Bs'd

Een Aramees (taal van Jezus, vrede zij met Hem) gebruik die "met de hulp van God" betekent. No thx. :)

Nietzsche 16 juni 2015 16:52

Dan moeten ze in Israël toch eens leren hoe je een genocide moet plegen. Dat deden de nazi's toch effectiever.

Akufen 18 juni 2015 00:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 7701718)

Bullshit department.

Johan Bollen 18 juni 2015 01:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Akufen (Bericht 7703593)
Bullshit department.

Grappig. Ik dacht ook aan Bullshit.

Genocide is een groot woord voor wat Israël de Palestijnen aandoet. Soms lijkt het wel een slow motion genocide weliswaar. Men wil de Palestijnen wel weg, maar misschien niet noodzakelijk dood. Alhoewel die grens nogal vaag kan zijn. Het is jammer dat niemand zich effectief iets van het lot van de Palestijnen lijkt aan te trekken. Ze doen me eerder aan Joden denken dan de Joden zelf. Ik vraag me af voor wie Jezus zou kiezen. Ik denk voor de onderdrukten.

doremi 18 juni 2015 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7701827)
Dan moeten ze in Israël toch eens leren hoe je een genocide moet plegen. Dat deden de nazi's toch effectiever.

Grof maar waar. Laten we het er maar op houden dat mocht Israel, met de technologische mogelijkheden die ze hebben, genocide willen plegen het er wel wat anders zou uitzien.

vuggie 18 juni 2015 15:41

Volgens mij is de genocide, ook op palestijnen, nu in het buurland Syrië aan de gang.

Maar het is verdomd stil in de pers aangaande de ramp in Yarnouk, een palestijns vluchtelingenkamp in Damascus.

Drukazz 18 juni 2015 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7703598)
Ik vraag me af voor wie Jezus zou kiezen. Ik denk voor de onderdrukten.

Bs'd

Ik denk dat jij verkeerd denkt.

IanVD 18 juni 2015 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7704169)
Bs'd

Ik denk dat jij verkeerd denkt dat hij verkeerd denkt.

Jan van den Berghe 18 juni 2015 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7704169)

Hoe weet u dat Jezus voor de staat Israël zou kiezen en zich tegen de Palestijnen zou uitspreken? Hoe plaatst u uw eigen bewering tegen Jezus' boodschap?

Nietzsche 18 juni 2015 23:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doremi (Bericht 7703816)
Grof maar waar. Laten we het er maar op houden dat mocht Israel, met de technologische mogelijkheden die ze hebben, genocide willen plegen het er wel wat anders zou uitzien.

Wat is er precies "grof" aan mijn post?

Drukazz 18 juni 2015 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7704754)
Hoe weet u dat Jezus voor de staat Israël zou kiezen en zich tegen de Palestijnen zou uitspreken? Hoe plaatst u uw eigen bewering tegen Jezus' boodschap?

Bs'd

Zie onderschrift. Jezus zou nooit een Palestijnse (terreur)staat dulden binnen de grenzen van Eretz Yisrael.

Nexer 19 juni 2015 08:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7704967)
Bs'd

Zie onderschrift. Jezus zou nooit een Palestijnse (terreur)staat dulden binnen de grenzen van Eretz Yisrael.

Jezus zou zowel Isreal als Palestina uit de tempel gooien, zoals de marktkramers.

Dat doe je met ruziende kinderen: straffen. Niet gaan redeneren wie er begonnen is en wie er het ergst is. Daar los je geen problemen mee op.

atmosphere 19 juni 2015 10:50

Citaat:

Bs'd

In uw onderschrift staat iets totaal anders.
In het Christendom dat ik ken zou Jezus nooit een heel volk een negatief label op
plakken.

Tamam 20 juni 2015 13:02

Citaat:

Bs'd

GENIAAL!

Nog eentje om in te kaderen.

:lol:

Jan van den Berghe 20 juni 2015 15:01

Citaat:

Ik zie nog steeds geen argumentatie voor uw standpunt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be