Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Huiszoekingen bij Joëlle Milquet: ‘Ongegronde verdachtmakingen’ (https://forum.politics.be/showthread.php?t=219907)

Hypochonder 16 juni 2015 17:29

Huiszoekingen bij Joëlle Milquet: ‘Ongegronde verdachtmakingen’

Citaat:

Het gerecht heeft dinsdag huiszoekingen uitgevoerd in het kabinet van minister Joëlle Milquet (CDH). De speurders hebben enkele documenten meegenomen. De huiszoekingen zouden kaderen in het onderzoek naar haar verkiezingscampagne van vorig jaar. De minister bevestig het nieuws, maar geeft verder geen commentaar.
De ex-vicepremier zou zes maanden voor de verkiezingen kabinetsmedewerkers hebben aangeworven die ze enkel haar campagne liet voorbereiden. Als dat klopt, gaat dat in tegen de wet op de verkiezingsuitgaven. Een campagne mag namelijk niet gefinancierd worden met geld dat van kabinetten of federale instellingen en administraties komt.

Een dertigtal agenten zouden ter plaatse zijn geweest aan Surlet de Chokierplaats in Brussel. Naast het kantoor van de minister werden ook de kantoren van enkele kabinetsmedewerkers aangedaan. Volgens VTM zou het gerecht deze voormiddag ook de woning van Milquet hebben doorzocht.

‘Geen commentaar’

In een verklaring aan stelt Joëlle Milquet ‘dat ze verheugd is over de gebruikelijke vaststellingen die kunnen leiden tot het definitief afsluiten van dit dossier’. Volgens de minister vallen er geen bijkomende verklaringen afgelegd te worden in een zaak die reeds bekend is.

Die draait volgens haar om ‘ongegronde verdachtmakingen, die van bij het begin ontkend werden en gebaseerd zijn op één artikel van Le Vif l’Express van februari 2014’. Ze weigerde daarom elke commentaar.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150616_01733712

Ze hebben het serpent eindelijk bij haar lurven :D

Wapper 16 juni 2015 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7701864)
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150616_01733712

Ze hebben het serpent eindelijk bij haar lurven :D

En nu Onckelinckx nog. :twisted:

Zeus 16 juni 2015 18:41

Kabinetsmedewerkers die zich bezighouden met verkiezingen. Nooit gedacht dat ik dat nog zou meemaken.

Nierika 16 juni 2015 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7701941)
Kabinetsmedewerkers die zich bezighouden met verkiezingen. Nooit gedacht dat ik dat nog zou meemaken.

Je moet het ook niet bagatelliseren hé Zeus.
Mensen met belastingsgeld speciaal aanwerven net voor de verkiezingen om campagne te voeren (fraude), sjoemelen met ziektebriefjes om hun afwezigheid op het kabinet te verrechtvaardigen (schriftvervalsing), en nog een rits daaraan gelieerde misdrijven, die volgens de wet allemaal strafbaar zijn...

Het is niet niks.

Hoewel ze beweert dat het allemaal onzin is, voorspelt haar afwezigheid vandaag aan het Atomium in Brussel weinig goeds.

Dit zou wel eens het einde van een politieke carrière kunnen inluiden.

Zeus 16 juni 2015 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nierika (Bericht 7701971)
Je moet het ook niet bagatelliseren hé Zeus.
Mensen met belastingsgeld speciaal aanwerven net voor de verkiezingen om campagne te voeren (fraude), sjoemelen met ziektebriefjes om hun afwezigheid op het kabinet te verrechtvaardigen (schriftvervalsing), en nog een rits daaraan gelieerde misdrijven, die volgens de wet allemaal strafbaar zijn...

Het is niet niks.

Hoewel ze beweert dat het allemaal onzin is, voorspelt haar afwezigheid vandaag aan het Atomium in Brussel weinig goeds.

Dit zou wel eens het einde van een politieke carrière kunnen inluiden.

Kabinetsmedewerkers die 3 jaar eerder zijn aangeworven houden zich ook met verkiezingen bezig. Ik vind dat gewoon een absurde regelgeving.

Niet dat het lot van Milquet mij veel kan schelen, maar ik vind het voorliegen van het parlement over een kerncentralerapport door een minister persoonlijk stuitender dan kabinetsmedewerkers die zich bezighouden met verkiezingen.

Scherven A. Mok 16 juni 2015 19:47

Ik begrijp niet waarom Milquet de speurders niet gewoon wandelen heeft gestuurd zoals nva defensieminister Van de Put deed. Hier met diene laptop zeg ik u mijn medewerker is een goede man, geloof me maar op mijn woord. Ik ken Jambon hoor.

Zeus 16 juni 2015 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 7702013)
Ik begrijp niet waarom Milquet de speurders niet gewoon wandelen heeft gestuurd zoals nva defensieminister Van de Put deed.

Bij Vandeput was het de militaire geheime dienst (zijn eigen ambtenaren dus), niet de federale gerechtelijke politie

Nierika 16 juni 2015 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7701998)
Kabinetsmedewerkers die 3 jaar eerder zijn aangeworven houden zich ook met verkiezingen bezig. Ik vind dat gewoon een absurde regelgeving.

Niet dat het lot van Milquet mij veel kan schelen, maar ik vind het voorliegen van het parlement over een kerncentralerapport door een minister persoonlijk stuitender dan kabinetsmedewerkers die zich bezighouden met verkiezingen.

Goed mogelijk dat diegenen die 3 jaar eerder op eender welk kabinet werden aangeworven dat ook doen, maar dat zal bij Milquet niet anders zijn.

Daar gaat het ook niet over. Het gaat over die 8 die 6 maand voor de verkiezingen met belastingsgeld werden aangeworven op Milquets kabinet, met als enig doel campagne te voeren voor de minister. Om hun voortdurende afwezigheid op het kabinet te verdoezelen zou er gesjoemeld zijn met doktersbriefjes.
M.a.w.: om een strafbaar feit (of jij dat nu een licht feit vindt of niet doet er niks toe) toe te dekken, zou zijn overgegaan tot nog meer strafbare feiten.

Een over een rapport "liegende" minister is volgens het Belgisch strafrecht daarmee vergeleken klein bier.

Indomitable 16 juni 2015 20:07

Madame non, cette foi ce oui.

hurricane 16 juni 2015 20:10

Linkse stinkende putjes.

cookie monster 17 juni 2015 00:25

Citaat:

Ik ken Jambon hoor.

:lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol:
:lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░⅃O⅃░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol:

Pandareus 17 juni 2015 04:52

Citaat:

Ik begrijp niet waarom Milquet de speurders niet gewoon wandelen heeft gestuurd zoals nva defensieminister Van de Put deed. Hier met diene laptop zeg ik u mijn medewerker is een goede man, geloof me maar op mijn woord. Ik ken Jambon hoor.

:lol: een goeike !

Hoomer 17 juni 2015 05:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nierika (Bericht 7702038)
Goed mogelijk dat diegenen die 3 jaar eerder op eender welk kabinet werden aangeworven dat ook doen, maar dat zal bij Milquet niet anders zijn.

Daar gaat het ook niet over. Het gaat over die 8 die 6 maand voor de verkiezingen met belastingsgeld werden aangeworven op Milquets kabinet, met als enig doel campagne te voeren voor de minister. Om hun voortdurende afwezigheid op het kabinet te verdoezelen zou er gesjoemeld zijn met doktersbriefjes.
M.a.w.: om een strafbaar feit (of jij dat nu een licht feit vindt of niet doet er niks toe) toe te dekken, zou zijn overgegaan tot nog meer strafbare feiten.

Een over een rapport "liegende" minister is volgens het Belgisch strafrecht daarmee vergeleken klein bier.

Juister is echter, zes allochtonen aangeworven om campagne te voeren bij de allochtoonse gemeenschap en gesjoemel met verlofbriefjes en ziektebriefjes.

patrickve 17 juni 2015 05:29

Wat politiek zo ongeloofwaardig en schijnheilig maakt, is dat corruptie op papier verboden is terwijl het hun hoofdbusiness is. Komaan. Een politicus doet NIKS ANDERS dan met zijn verkiezingen (en dat van zijn partijgenoten eventueel) bezig zijn. Anders zat hij/zij daar niet, en kon het hem niet schelen. ALLES wat een politicus doet en alles wat zijn medewerkers doen is "bezig zijn met de verkiezingen". Dat kan gewoon meer of minder expliciete vormen aannemen. Maar elke wet die voorgesteld wordt, elk besluit dat geschreven wordt, elke vertoning in het publiek op gelijk welk moment is natuurlijk "een voorbereiding van de verkiezingen".

Waarom dat niet duidelijk toelaten, aansporen en openlijk erkennen ? Waarom van die dwaze, onopvolgbare wetten en regels die politici dwingen om hun hoofdactiviteit te verdoezelen ?

Hoe zouden topsporters overkomen mocht het hen wettelijk verboden zijn om te streven naar "de wedstrijden winnen" ? Hoe zouden topsporters hypocriet moeten doen als ze aan het trainen zijn, dat het zogezegd voor hun gezondheid is, maar vooral niet dient om de wedstrijd volgende zondag te winnen ? En dat de politie bij hen binnenvalt op verdachtmaking van een strategie te hebben om proberen de tegenpartij te overwinnen, en zelfs een trainer aangeworven te hebben hiervoor ? Terwijl ze altijd moeten doen alsof ze helemaal niet sportten om te winnen, en heel toevallig en zonder bedoeling de match gewonnen hadden, terwijl ze gewoon "in het algemeen belang" aan het sporten waren ? Wat een hypocrisie zou dat niet zijn he.

Ik ben voor een open, totaal, geassumeerd beleven van de corruptie van de staatsmacht zonder blozen !

zonbron 17 juni 2015 05:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 7702399)
Wat politiek zo ongeloofwaardig en schijnheilig maakt, is dat corruptie op papier verboden is terwijl het hun hoofdbusiness is. Komaan. Een politicus doet NIKS ANDERS dan met zijn verkiezingen (en dat van zijn partijgenoten eventueel) bezig zijn. Anders zat hij/zij daar niet, en kon het hem niet schelen. ALLES wat een politicus doet en alles wat zijn medewerkers doen is "bezig zijn met de verkiezingen". Dat kan gewoon meer of minder expliciete vormen aannemen. Maar elke wet die voorgesteld wordt, elk besluit dat geschreven wordt, elke vertoning in het publiek op gelijk welk moment is natuurlijk "een voorbereiding van de verkiezingen".

Waarom dat niet duidelijk toelaten, aansporen en openlijk erkennen ? Waarom van die dwaze, onopvolgbare wetten en regels die politici dwingen om hun hoofdactiviteit te verdoezelen ?

Ik ben voor een open, totaal, geassumeerd beleven van de corruptie van de staatsmacht zonder blozen !

Tijd voor een nieuwe grondwet.

Hoomer 17 juni 2015 05:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 7702399)

Door de huidige mentaliteit van de meeste politiekers is het onmogelijk een goed bestuur te vormen, laat staan goed te besturen. Als ze een onpopulaire beslissing moeten nemen die hun 1 stem kan kosten doen ze het niet, ze we,se, alleen maar kiezers aan te trekken in alle lagen van de bevolking. We hebben nood aan mensen met ballen die terug willen regeren en ook onpopulaire beslissingen durven nemen ten voordele van het land en niet ten voordele van hun zelve

patrickve 17 juni 2015 05:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 7702401)
Tijd voor een nieuwe grondwet.

Gewoon 1 extra wet in de grondwet: "politiek verantwoordelijken mogen alle middelen van de staat die ter hunner beschikking staan, aanwenden naar eigen goeddunken voor hun eigenbelang, het belang van hun familie en het belang van hun al dan niet politieke vrienden".

Dat zou direct al die wetten die corruptie willen beteugelen, ongrondwettelijk maken, waardoor men met volle teugen terug het staatsapparaat open en bloot kan misbruiken. Zonder moeten te liegen en hypocriet te doen.

Jay-P. 17 juni 2015 05:37

Citaat:

Waarom van die dwaze, onopvolgbare wetten en regels die politici dwingen om hun hoofdactiviteit te verdoezelen ?
De vraag stellen is ze beantwoorden PV.
Maar dat wist je al, zeker? (Da's 2X rhetorish, dat laatste.)

zonbron 17 juni 2015 05:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 7702403)
Gewoon 1 extra wet in de grondwet: "politiek verantwoordelijken mogen alle middelen van de staat die ter hunner beschikking staan, aanwenden naar eigen goeddunken voor hun eigenbelang, het belang van hun familie en het belang van hun al dan niet politieke vrienden".

Dat zou direct al die wetten die corruptie willen beteugelen, ongrondwettelijk maken, waardoor men met volle teugen terug het staatsapparaat open en bloot kan misbruiken.

Uiteraard, we zitten op dezelfde golflengte. Aanpassen maar. :-P

Flippend Rund 17 juni 2015 06:14

Een politicus die wordt afgerekend op corruptie? Dat moet wel een politieke afrekening zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be