![]() |
#dailyracism: Zo pakken we racisme aan
Bron
Detail tekst: Citaat:
Proberen ze op die manier hun gelijk te halen, alle manieren zijn goed in dat geval? Even terug in de tijd. Wie zijn er eigenlijk de racisten vraag ik mij dan af? ![]() |
Het probleem ligt ook bij migranten zelf, met een Zuhal Demir of Ihsane Chioua Lekhi zou ik nooit een probleem hebben, of toch niet vanwege cultuurverschillen.
De stereotype Brussel-Marokkaan zou ik nooit in dienst nemen, exact vanwege cultuurverschillen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ai als ze het halal vlees gaan controleren dan gaan we wereldnieuws krijgen :D Want ik ken er die dat aanbieden maar dat het totaal geen halal vlees is. Maar vlees zoals iedereen koopt (zelfs op sommige vliegtuigen wordt DIT VLEES aangeboden als halal vlees).
|
8.Een laagdrempelig meldpunt (0800-nummer) oprichten specifiek voor racisme en discriminatie waar (vooral jonge) slachtoffers terechtkomen niet alleen om een klacht in te dienen, maar ook om advies te vragen in geval van racisme of discriminatie.
Ook voor autochtonen? Waarschijnlijk niet zeker... |
Citaat:
|
Citaat:
|
De vraag is, worden racisten minder racistisch van dit soort initiatieven?
Het enige wat mij minder racistisch maakt, is als blijkt dat allochtonen niet zo hatelijk zijn als gedacht. De oplossing is dus dat allochtonen minder hatelijk moeten doen. |
Bs'd
Misschien moeten ze hier eens mee beginnen. Het is toch opmerkelijk dat die knokploegen altijd gericht zijn tegen witjes? Het zijn ook niet de sjakossen van de moslim omaatjes die ze viseren, maar witte omaatjes moeten het wél ontgelden. |
Citaat:
|
alsof racisme een keuze zou zijn...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
9.Een breed ondersteunde website met tips en tricks die slachtoffers van discriminatie helpt om zich te wapenen en om om te gaan met racisme en discriminatie. Bijvoorbeeld over hoe omgaan met racistische aanvallen.
10.Een dekolonisatie en anti-racisme instantie om de wortels van het koloniaal gedachtegoed te traceren en uit domeinen zoals onderwijs te halen. Laat ons hopen dat ze met hun laatste punten beginnen, het handboek zelfverdediging tegen racisme en een werkgroep die op zoek gaat naar onze eigen VOC-mentaliteit! |
Citaat:
|
Citaat:
De ironie zeg. :lol: :rofl: |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:56. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be