Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   #dailyracism: Zo pakken we racisme aan (https://forum.politics.be/showthread.php?t=219930)

Universalia 17 juni 2015 00:49

#dailyracism: Zo pakken we racisme aan

Bron

Detail tekst:

Citaat:

#DailyRacism heeft aan de hand van een bevraging 10 aanbevelingen opgesteld om iets te doen aan het racisme en de discriminatie in ons land.
Lees: U mag vanaf nu mooi uw mondje houden Belgen en met lede ogen de verdere overrompeling van uw thuisland aanschouwen.

Proberen ze op die manier hun gelijk te halen, alle manieren zijn goed in dat geval?

Even terug in de tijd.

Wie zijn er eigenlijk de racisten vraag ik mij dan af?

Snerror 17 juni 2015 07:27

Het probleem ligt ook bij migranten zelf, met een Zuhal Demir of Ihsane Chioua Lekhi zou ik nooit een probleem hebben, of toch niet vanwege cultuurverschillen.

De stereotype Brussel-Marokkaan zou ik nooit in dienst nemen, exact vanwege cultuurverschillen.

^_^ 17 juni 2015 07:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7702348)

"punt 4: sociale inspectie voor voedselcontrole " Wat en waarom moet ik daar bij voorstellen?

Snerror 17 juni 2015 07:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ^_^ (Bericht 7702457)
"punt 4: sociale inspectie voor voedselcontrole " Wat en waarom moet ik daar bij voorstellen?

Dat het wel echt Halal is?

PORSCHE 17 juni 2015 07:54

Ai als ze het halal vlees gaan controleren dan gaan we wereldnieuws krijgen :D Want ik ken er die dat aanbieden maar dat het totaal geen halal vlees is. Maar vlees zoals iedereen koopt (zelfs op sommige vliegtuigen wordt DIT VLEES aangeboden als halal vlees).

Dixie 17 juni 2015 07:58

8.Een laagdrempelig meldpunt (0800-nummer) oprichten specifiek voor racisme en discriminatie waar (vooral jonge) slachtoffers terechtkomen niet alleen om een klacht in te dienen, maar ook om advies te vragen in geval van racisme of discriminatie.

Ook voor autochtonen? Waarschijnlijk niet zeker...

IanVD 17 juni 2015 09:35

Citaat:

Een dekolonisatie en anti-racisme instantie om de wortels van het koloniaal gedachtegoed te traceren en uit domeinen zoals onderwijs te halen.
Welk koloniaal gedachtegoed bevindt zich in ons onderwijs? Iemand een concreet voorbeeld?

Sneaky 17 juni 2015 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 7702480)
8.Een laagdrempelig meldpunt (0800-nummer) oprichten specifiek voor racisme en discriminatie waar (vooral jonge) slachtoffers terechtkomen niet alleen om een klacht in te dienen, maar ook om advies te vragen in geval van racisme of discriminatie.

Ook voor autochtonen? Waarschijnlijk niet zeker...

Maar wat zeg je nu? De Islam en het Jodendom zijn toch zeer verdraagzame godsdiensten??

Snerror 17 juni 2015 09:46

De vraag is, worden racisten minder racistisch van dit soort initiatieven?

Het enige wat mij minder racistisch maakt, is als blijkt dat allochtonen niet zo hatelijk zijn als gedacht.

De oplossing is dus dat allochtonen minder hatelijk moeten doen.

Drukazz 17 juni 2015 09:49

Bs'd

Misschien moeten ze hier eens mee beginnen.

Het is toch opmerkelijk dat die knokploegen altijd gericht zijn tegen witjes?

Het zijn ook niet de sjakossen van de moslim omaatjes die ze viseren, maar witte omaatjes moeten het wél ontgelden.

marie daenen 17 juni 2015 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IanVD (Bericht 7702544)
Welk koloniaal gedachtegoed bevindt zich in ons onderwijs? Iemand een concreet voorbeeld?

Dat frans een superieure taal is en dat je met Nederlands nergens, ook niet in Vlaanderen, ver komt...:-D

Vette Pois(s)on 17 juni 2015 09:53

alsof racisme een keuze zou zijn...

Sneaky 17 juni 2015 09:55

Citaat:

Wij hebben in het lager geleerd dat Leopold II een held was die ons Belgisch Kongo heeft geschonken. Dat het er daar allemaal vredig aan toe ging en dat we de negerkes daar beschaving hebben gebracht...

Dixie 17 juni 2015 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky (Bericht 7702549)
Maar wat zeg je nu? De Islam en het Jodendom zijn toch zeer verdraagzame godsdiensten??

blijf eens bij de les trol...

Sneaky 17 juni 2015 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 7702574)
blijf eens bij de les trol...

Ik gaf je nochthans gelijk in wat je zei... Racisme komt van beide kanten.

Rahowa 17 juni 2015 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 7702557)
De vraag is, worden racisten minder racistisch van dit soort initiatieven?

Absoluut niet,racisme is voor mij niet enkel een overtuiging maar ook een hobby!

Klein Licht 17 juni 2015 10:16

9.Een breed ondersteunde website met tips en tricks die slachtoffers van discriminatie helpt om zich te wapenen en om om te gaan met racisme en discriminatie. Bijvoorbeeld over hoe omgaan met racistische aanvallen.

10.Een dekolonisatie en anti-racisme instantie om de wortels van het koloniaal gedachtegoed te traceren en uit domeinen zoals onderwijs te halen.

Laat ons hopen dat ze met hun laatste punten beginnen, het handboek zelfverdediging tegen racisme en een werkgroep die op zoek gaat naar onze eigen VOC-mentaliteit!

Snerror 17 juni 2015 10:21

Citaat:

Waarschijnlijk bedoelen ze die racistische zwarte piet.

Drukazz 17 juni 2015 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 7702595)
9.Een breed ondersteunde website met tips en tricks die slachtoffers van discriminatie helpt om zich te wapenen en om om te gaan met racisme en discriminatie. Bijvoorbeeld over hoe omgaan met racistische aanvallen.

10.Een dekolonisatie en anti-racisme instantie om de wortels van het koloniaal gedachtegoed te traceren en uit domeinen zoals onderwijs te halen.

Bs'd

De ironie zeg. :lol: :rofl:

Amon_Re 17 juni 2015 10:28

Citaat:

Handje kap

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be