De NMBS-stal vol SPa profiteurs...
Citaat:
Spijtig dat onze centen op die manier misbruikt worden. en dan spreken van belastingen te verhogen of andere items te belasten om de regeringstekorten op te lossen. Een schande is het !!!!!!!!!
De moeite om te lezen. Ongelofelijk hoe onze centen verbrast worden.
In 'Het Laatste Nieuws' van weekend 7 en 8 februari 2015 verscheen een uitzonderlijk artikel over de NMBS-stal. Een verplichte lectuur.
'Midi Station': een chique lounge-brasserie. Is geen hippe naam voor de personeelskantine maar een trendy restaurant. Voor 60 euro een wildmenu met alles erbij en nadien kan je in het rokersalon een Cubaanse sigaar uitkiezen uit de kaart.
'Midi Station' wordt uitgebaat door 'Euro Immo Star' geleid door de gepensioneerde NMBS-directeur Leo Pardon, die ooit werkte op het kabinet van Willy Claes (sp.a). 'Euro Immo Star' is dan weer een dochterbedrijf van 'Eurostation' dat wordt geleid door Herwig Persoons (ook sp.a).
'Eurostation' is op haar beurt een vastgoeddochter van de vroegere NMBS-Holding waar Jannie Haeck (sp.a) en Jean-Claude Fontinoy, vertrouwelingen van respectievelijk Johan Vande Lanotte (sp.a) en Didier Reynders (MR) de plak zwaaiden tot de Holding vorig jaar opging in de 'NMBS'.
Intussen is Jannie Haeck (sp.a) de baas van ons allergekende Gokinstituut (euro-millions, Subito, Lotto, enz….) geworden met een jaarsalaris van 329.000 euro!
De NMBS-groep telt naar schatting 70 �* 80 filialen. De BWR ('Brussels Wood Renewable' is een dochterbedrijf van infrastructuurbeheerder Infrabel) dat dwarsliggers wil recycleren tot houtpellets. 'De Morgen' bracht al aan het licht dat BWR in haar 7-jarig bestaan nog geen enkele balkje heeft verhakseld.
Dan heb je ook nog een zeer dure eigen ziekenkas, de 'Kas der Geneeskundige Verzorging' (KGV). Het afschaffen van de KGV zou al direct een besparing betekenen van 18 miljoen euro.
En wat verdient men zoal bij de NMBS dat een waterhoofd heeft? De NMBS als firma had 150 topambtenaren voor 20.000 personeelsleden. Infrabel had 150 topmensen voor 12.000 personeelsleden en de Holding zelf had 200 topambtenaren voor amper 5000 mensen. Absolute waanzin. Veel van die mensen zijn louter op politieke basis bevorderd.
Er zijn dienstchefs, dat is een rang hoger dan afdelingschef, met amper 2 (twee!) personeelsleden. De topkaderleden vangen 200.000 euro bruto per jaar! 500 topkaders die samen 100 miljoen euro binnenrijven!
Dat zijn de 'Belgische Spoorwegen'. Een corrupte massa van de PS en sp.a. en niet vergeten dat vakbondsafgevaardigden ook rijkelijk betaald worden door de NMBS en dit voor stakingen te organiseren.
Minister Galant is naar eigen zeggen geschrokken van de 'verspilling' bij de spoorwegen. Ze weet misschien niet aan wat eerst beginnen om de boel uit te mesten.
|
Veel valt er niet aan toe te voegen, het lezen en vaststellen is al erg genoeg!
Het moet dus niet altijd NVA-bashing zijn zoals zovelen ook hier bijwijlen op ons loslaten! Is dat misschien het systeem waar velen verder van dromen? Want dit zal maar een voorbeeldje uit de vele systeempjes zijn die bepaalde mensen hun zakken sinds jaren vullen! Die hebben geen "verandering" van doen, dat is duidelijk!
Het is maar dat je het weet, nietwaar?
|