Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Meer respect voor oud-strijders! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=22010)

Yann 14 oktober 2004 11:16

Meer respect voor oud-strijders!

Antoon Jacobs vraagt meer respect voor oud-strijders

Naar jaarlijkse gewoonte herdenkt de stad Turnhout in november de sclachtoffers van de twee Wereldoorlogen. Dat doet ze bij de monumenten die ons aan die oorlogsdoden herinneren. Antoon Jacobs is de nieuwe voorzitter van de vereniging van oud-strijders. Hij wil die herdenkingsplechtigheden weer meer luister geven.

Antoon Jacobs is een militair op rust, maar geen oud-strijder. "Daarom had ik wat schroom toen de vorige voorzitter me vroeg zijn taak over te nemen. Maar meneer Van Mierlo stelde me op mijn gemak. Hij was zelfs geen soldaat geweest." Als kersverse voorzitter staat Antoon Jacobs in voor de plechtigheden die op 1 en 11 november en op 8 mei plaatsvinden. "De voorbije jaren legden de aanwezigen een krans ij het monument, iemand las een gedichtje voor en dat was het. Ik vind dat de flamilies van al die gesneuvelden, weerstanders, politieke gevangenen, krijgsgevangenen en overleden arbeiders in verplichte arbeidsdienst meer respect verdienen", zegt Antoon Jacobs. "Daarom hebben we de plechtigheden uitgebreid. We hebben er een dodenappèl aan toegevoegd. Jos Huybrechts, een Turnhoutenaar die tijdens de Tweede Wereldoorlog vijf kampen heeft overleefd, neemt die taak op zich. Dokter Van Tichelen leest een getuigenis voor."

Maar Antoon Jacobs hoopt dat iedereen op een of andere manier meeviert. "Door de straten te bevlaggen. Het heeft me al verbaasd dat je op de nationale feestdag haast nergens een Belgische vlag ziet hangen, maar tijdens het WK-voetbal wel. De vlaggen zijn er, maar mensen lijken beschaamd om ze te gebruiken."

----------------------------------------------------------------------

Nazi-vereringen in Gooik en in Steenstrate, allemaal de normaalste zaak voor de Flaminganten. Maar mensen die gesneuveld of gestorven zijn onder dat smerige regime, die worden bewust vergeten. Die keren zich om in hun graf. Het wordt tijd dat wij, Belgen ook eens van ons laten horen. Het is een feit dat veel mensen hun Belgische driekleur niet meer buitenhangen, omdat allerlei organisaties (VL² bv.) en partijen (Vlaams Blok en N-VA) ons willen doen geloven dat deze vlag anti-Vlaams zou zijn. Niets is minder waar. Ik ga in ieder geval mij op 11 november bij deze oud-strijders vervoegen. Op 21 juli hang ik mijn driekleur buiten, op 11 juli de swastika.

mulder7 14 oktober 2004 11:31

De oudstrijders zijn de pijp aan het uitgaan samen met je geliefde "patrie". Mooie en ironische speling van het lot.

Distel 14 oktober 2004 11:32

"Blaas de IJzertoren op!"
"Meer respect voor de gesneuvelden!".

Zoek de 7 inconsistenties. :rofl:

P.S.: Hang jij maar je swastika buiten op 11 juli. Goed om weten dat nazi-jager Yann een swastika heeft en zogezegde nazi Distel niet. 8)

Distel 14 oktober 2004 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Het is een feit dat veel mensen hun Belgische driekleur niet meer buitenhangen, omdat allerlei organisaties (VL² bv.) en partijen (Vlaams Blok en N-VA) ons willen doen geloven dat deze vlag anti-Vlaams zou zijn.

Gelukkig hebben we nog de BUB, waar sommigen hun uiterste best doen de Vlaamse vlag vooral niet met de nazi's te linken.

Trouwens, als 80% van de mensen meer België wilt, hoe komt het dan dat ze de Belgische vlag laten linksliggen omdat die anti-Vlaams zou zijn? Misschien is het Vlaams-Nationalisme toch nog niet uitgestorven... 8) :rofl:

Yann 14 oktober 2004 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mulder7
De oudstrijders zijn de pijp aan het uitgaan samen met je geliefde "patrie". Mooie en ironische speling van het lot.

Zielige, macabere en triestige commentaar. Hetgeen we van een gefrustreerde gewend zijn.

Yann 14 oktober 2004 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
"
P.S.: Hang jij maar je swastika buiten op 11 juli. Goed om weten dat nazi-jager Yann een swastika heeft en zogezegde nazi Distel niet. 8)

Ik heb die niet. Maar ik heb al vernomen dat men die kan bestellen in de online-kruitkamer van het Vlaams Blok. Je moet alleen u wereld kennen.

Yann 14 oktober 2004 12:09

Citaat:

Gelukkig hebben we nog de BUB, waar sommigen hun uiterste best doen de Vlaamse vlag vooral niet met de nazi's te linken.

De associatie van de Vlaamse Leeuw met minder fraaie periodes uit onze korte geschiedenis is niet zo absurd. Dat wordt tot op heden nog bevestigd door het Vlaams Blok. De Belgische vlag staat daarentegen symbool voor moedige landgenoten, die de strijd opnamen tegen de bezetter, en desnoods stierven voor het vaderland.

Citaat:

Trouwens, als 80% van de mensen meer België wilt, hoe komt het dan dat ze de Belgische vlag laten linksliggen omdat die anti-Vlaams zou zijn? Misschien is het Vlaams-Nationalisme toch nog niet uitgestorven... 8) :rofl:
Zoals ik al zei: de nazi-propaganda (lees Vlaams-Blokpropaganda) en de Gestapo (lees Kosmos) hebben de mensen sterk angst ingeboezemd.

zorroaster 14 oktober 2004 12:51

Citaat:

Nazi-vereringen in Gooik en in Steenstrate, allemaal de normaalste zaak voor de Flaminganten. Maar mensen die gesneuveld of gestorven zijn onder dat smerige regime, die worden bewust vergeten. Die keren zich om in hun graf. Het wordt tijd dat wij, Belgen ook eens van ons laten horen. Het is een feit dat veel mensen hun Belgische driekleur niet meer buitenhangen, omdat allerlei organisaties (VL² bv.) en partijen (Vlaams Blok en N-VA) ons willen doen geloven dat deze vlag anti-Vlaams zou zijn. Niets is minder waar. Ik ga in ieder geval mij op 11 november bij deze oud-strijders vervoegen. Op 21 juli hang ik mijn driekleur buiten, op 11 juli de swastika.

Zou er iemand die vijzen bij Yann terug vast willen schroeven?

jOOSt 14 oktober 2004 13:12

Ik als flamingant heb het grootste respect voor de oud-strijders, en stel voor dat alle flaminganten op de dagen van de plechtigheden, de leeuwe vlag uithangen als eerbetoon aan deze helden.

Pelgrim 14 oktober 2004 13:25

Citaat:

:lol: die zit!

HET IS OFFICIEEL: YANN HEEFT ZICH GEUIT ALS NAZI!

Distel 14 oktober 2004 14:23

Citaat:

Ik heb die niet. Maar ik heb al vernomen dat men die kan bestellen in de online-kruitkamer van het Vlaams Blok. Je moet alleen u wereld kennen.

Jij kent die wereld blijkbaar beter dan ik.

Distel 14 oktober 2004 14:26

Citaat:

De associatie van de Vlaamse Leeuw met minder fraaie periodes uit onze korte geschiedenis is niet zo absurd. Dat wordt tot op heden nog bevestigd door het Vlaams Blok. De Belgische vlag staat daarentegen symbool voor moedige landgenoten, die de strijd opnamen tegen de bezetter, en desnoods stierven voor het vaderland.

En voor een koning die een massaslachting aanrichtte. En voor collaborateurs tijdens de oorlog. De associatie van de Belgische driekleur met minder fraaie periodes uit onze korte geschiedenis is niet zo absurd.... 8)

Citaat:

Zoals ik al zei: de nazi-propaganda (lees Vlaams-Blokpropaganda) en de Gestapo (lees Kosmos) hebben de mensen sterk angst ingeboezemd.
Het lijkt mij eerder dat de nazi-jagers en blokbashers de mensen angst proberen in te boezemen.

Distel 14 oktober 2004 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Zou er iemand die vijzen bij Yann terug vast willen schroeven?

Wanneer we ze terugvinden.

Distel 14 oktober 2004 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
:lol: die zit!

HET IS OFFICIEEL: YANN HEEFT ZICH GEUIT ALS NAZI!

En dus - Yann's veralgemenende "logica" (ahum) volgende - is de BUB een nazi-partij. Wat jammer toch.

Het Skill Effect 14 oktober 2004 15:08

IK dacht dat collaborateurs net 'in' zijn!

kempenaar 14 oktober 2004 15:11

Citaat:

De Landgenoten van Yann

mulder7 14 oktober 2004 15:16

Bij hen stond er overal een Belgisch vlagske bij, dus dat was voor de "eenheid des vaderlands" :lol: . Dat telt niet mee als collaboratie.

Hans1 14 oktober 2004 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kempenaar

De Landgenoten van Yann

Kijk eens op onze site. Daar staan fotootjes van 2004. Wij gaan tenminste met onze tijd mee.;-)

Distel 14 oktober 2004 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Kijk eens op onze site. Daar staan fotootjes van 2004. Wij gaan tenminste met onze tijd mee.;-)

Dat hebben we gezien aan die skinheads op uw betoging vorig jaar.

Vlaamse Leeuw 14 oktober 2004 20:04

In tegenstelling tot sommige BUB'ers stellen wij niet enkele Belgicistische collaborateurs gelijk met alle Belgicisten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be