Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Kan je aan iemands uiterlijk zien of hij links of rechts is? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=220254)

Hypochonder 22 juni 2015 17:48

Kan je aan iemands uiterlijk zien of hij links of rechts is?

Een serieuze vraag al zeg ik het zelf.

Een voorbeeld: een oudere man met een warrige baard en een redelijk onverzorgd uiterlijk die zal in de meeste gevallen een linkiewinkie zijn.

Een succesvolle ondernemer met een knap maar hard uiterlijk zal toch wel altijd rechts zijn. Als ondernemer links zijn kan gewoonweg niet.

Henri1 22 juni 2015 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7709520)

Een voorbeeld: een oudere man met een warrige baard en een redelijk onverzorgd uiterlijk die zal in de meeste gevallen een linkiewinkie zijn.

Een succesvolle ondernemer met een knap maar hard uiterlijk zal toch wel altijd rechts zijn. Als ondernemer links zijn kan gewoonweg niet.

Een strak geschoren ringbaard(je) duidt op "rechts".

Nietzsche 22 juni 2015 17:52

Dan heb je het puur over economisch links/rechts, neem ik aan?

Daarbij, waarom zou een ondernemer niet "links" kunnen zijn? en wat is "links" in dit geval?

BigF 22 juni 2015 17:54

Citaat:

Ik twijfel...

Eduard Khil 22 juni 2015 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7709526)

Daarbij, waarom zou een ondernemer niet "links" kunnen zijn?

omdat domme ondernemers failliet gaan. Dus een ondernemer kan slechts tijdelijk links zijn, tot hij failliet is

Henri1 22 juni 2015 17:56

Een echte Linkie-Winkie :

The Paulus Experience 22 juni 2015 18:27

rechts, netjes in strak pakje.

The Paulus Experience 22 juni 2015 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7709531)
omdat domme ondernemers failliet gaan. Dus een ondernemer kan slechts tijdelijk links zijn, tot hij failliet is

Door passatjes te kopen voor zijn loonslaafjes.

Ik vraag me eigenlijk af hoe je als niet-ondernemer liberaal kan zijn?
Da's toch van dommigheid dan?
Zo knullen zien ze liefst komen in de bedrijven natuurlijk; hard werken uit overtuiging en nog niet teveel eisen ook in naam van het hogere ideaal.
Liberalisme, opium voor de loonslaven :lol:

Rudy 22 juni 2015 18:33

Citaat:

Hypochonder. volgens mij ben je nog steeds in het stadium van de onwetende anarchist. De vraag of je links of rechts bent zal wel afhangen van de vraag of je werk gevonden hebt of niet.

Eduard Khil 22 juni 2015 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 7709580)
Door passatjes te kopen voor zijn loonslaafjes.

Zo knullen zien ze liefst komen in de bedrijven natuurlijk; hard werken uit overtuiging en nog niet teveel eisen ook in naam van het hogere ideaal.

meer dan de helft van mijn loon gaat naar de linkse staat. Lijkt me genoeg reden om liberaal te zijn :lol:

Ik wil werken voor MIJN geld, niet voor het geld van links lui uitschot dat niet wil werken, de losers.

The Paulus Experience 22 juni 2015 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7709595)
meer dan de helft van mijn loon gaat naar de linkse staat. Lijkt me genoeg reden om liberaal te zijn :lol:

Ik wil werken voor MIJN geld, niet voor het geld van links lui uitschot dat niet wil werken, de losers.

hmm, de linkse staat, vertegenwoordigd door O-VLD N-VA MR ...
:lol:

Er volgt u een flinke identiteitscrisis wanneer je opium even zal uitgewerkt zijn

The Paulus Experience 22 juni 2015 18:40

Citaat:

dalibor 22 juni 2015 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7709595)

Maar zelf ondernemen zit er niet in zeker. Toch nog een kloofje tussen woord en daad. :lol:

Eduard Khil 22 juni 2015 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 7709604)
Maar zelf ondernemen zit er niet in zeker. Toch nog een kloofje tussen woord en daad. :lol:

ik heb nergens gezegd dat ik ondernemer wil worden. Dus geen kloof tussen woord en daad.

Eduard Khil 22 juni 2015 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 7709600)
hmm, de linkse staat, vertegenwoordigd door O-VLD N-VA MR ...

Er volgt u een flinke identiteitscrisis wanneer je opium even zal uitgewerkt zijn

ik maak me geen illusies: in feite zou de huidige regering zware hervormingen moeten doorvoeren. Maar als je ziet wat voor een gehuil en getier er al ontstaat als ze nog maar de pen vastnemen om dan een komma te verzetten, weet je al genoeg.

Men is nog niet eens begonnen aan de echte hervormingen en de vakbonden+hun trawanten kunnen het al niet meer aan. Gezien de echte macht in dit land bij al die rechtspersoonlijkheidsloze organisaties liggen...tja

Libro 22 juni 2015 18:48

Citaat:

Ziet Marc Coucke er dan zo hip en cool uit?

The Paulus Experience 22 juni 2015 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7709610)
ik maak me geen illusies: in feite zou de huidige regering zware hervormingen moeten doorvoeren. Maar als je ziet wat voor een gehuil en getier er al ontstaat als ze nog maar de pen vastnemen om dan een komma te verzetten, weet je al genoeg.

Men is nog niet eens begonnen aan de echte hervormingen en de vakbonden+hun trawanten kunnen het al niet meer aan. Gezien de echte macht in dit land bij al die rechtspersoonlijkheidsloze organisaties liggen...tja

gesproken als een echte lamlendige sos!

Libro 22 juni 2015 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 7709580)

Ik ben dan ook beschaamd ooit liberaal te zijn geweest ;-).

Wapper 22 juni 2015 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7709605)
Nee, simplistische droogtrommel

Ik heb al voor minder pa=>rd's zien uitdelen!

dalibor 22 juni 2015 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7709610)

Hoe zeker van hun zaak is een regering als ze niet eens bestand is tegen doodgewoon sociaal verzet? De kracht van een eigen overtuiging zal dan toch niet zo geweldig zijn als een paar algemene stakingen al volstaan om hun plannen in te trekken. Zeker als je de overtuiging hebt dat de spreekwoordelijke zijgende meerderheid je steunt. Of het moet zijn dat dat toch niet het geval is.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be